سامسونگ نخستین گوشی اندروید خود را معرفی نمود

نمایش خبر

تاریخ : 1388/2/7
برچسب‌ها : اندروید Android ، T-Mobile ، گوشی موبایل Mobile Phone ، Samsung I7500 Galaxy ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : سامسونگ امروز گوشی i7500 -- نخستین گوشی این شرکت که مبتنی بر سیستم عامل اندروید گوگل است -- را معرفی نمود. مشخصات فنی این گوشی بگونه ای است که تقریباً عرضه آنرا توسط اپراتور T-Mobile آمریکا در ادامه امسال تضمین می کند.

این بدان دلیل است که گوشی i7500 سامسونگ از HSDPA بر روی باندهای فرکانسی 900، 1700 و 2100 مگا هرتز پشتیبانی می کند و T-Mobile تنها اپراتور بزرگ پشتیبانی کننده از HSDPA 1700  در جهان است.

البته T-Mobile هنوز هم می تواند این گوشی را نپذیرد. تاکنون تعداد معدودی گوشی  با نسخه های ویژه HSDPA 1700 عرضه شده اند که هیچگاه به قفسه فروشگاه های موبایل راه نیافته اند که در این بین می توان از گوشی Xperia X1 سونی اریکسون به عنوان برجسته ترین آنها نام برد.

 

Samsung i7500

 گوشی i7500 از یک صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی AMOLED با تفکیک پذیری 320 در 480، Wi-Fi، یک دوربین 5 مگا پیکسلی و 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره می گیرد. این گوشی همچنین دارای اسلات کارت حافظه، یک باطری 1500 mAh بزرگ و یک جک هدفون 3.5 میلیمتری است.

صفحه نمایش AMOLED این گوشی از فناوری نسبتاً جدیدی بهره می گیرد که نخستین بار بر روی گوشی Impression سامسونگ که توسط AT&T عرضه می شود ارائه شد و تصاویر فوق العاده شفاف و روشنی را به ارمغان می آورد.

بر خلاف گوشی T-Mobile G1 -- تنها گوشی دیگر مبتنی بر سیستم عامل اندروید در بازار آمریکا -- به نظر نمی رسد که گوشی i7500 دارای صفحه کلید QWERTY باشد بلکه بجای آن مبتنی بر صفحه کلید مجازی بر روی صفحه نمایش لمسی خود خواهد بود. یکی از تفاوت های دیگر گوشی i7500 با گوشی G1 این است که این گوشی دارای یک جک هدفون استاندارد است (فقدان جک هدفون استاندارد در گوشی G1 بسیاری از کاربران این گوشی را آزرده ساخته است.)

 گوشی i7500 سامسونگ سومین گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید است که در کشورهای غربی به بازار عرضه می شود. گوشی T-Mobile G1 که تاکنون بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است و بدنبال آن گوشی HTC Dream که در فوریه امسال بطور انحصاری توسط Vodafone در تعداد کمی از کشوهای اروپایی ارائه شد، دیگر گوشی های عرضه شده هستند.

اپراتور آلمانی O2 گفته است که در ماه ژوئن فورش گوشی i7500 را آغاز می نماید. اپراتور T-Mobile آمریکا هنوز در مورد گوشی i7500 سامسونگ اظهار نظری نکرده است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا