با اسکایپ کوئیک پیام‌های ویدئویی ارسال کنید

نمایش خبر

تاریخ : 1393/7/30        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : اسکایپ Skype ، اسکایپ کوئیک ?Skype Qik ، پیام رسان Messenger ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : به تازگی شرکت مایکروسافت برنامه جدید Skype Qik را عرضه کرده است. این برنامه -- که به نوعی مکمل برنامه Skype محسوب می‌شود -- در حال حاضر تنها بر روی موبایل قابل اجرا بوده و با هدف ارسال پیام‌های کوتاه ویدئویی ایجاد شده است. مایکروسافت که تا کنون در زمینه تولیدات مربوط به کامپیوترهای شخصی نقش بسیار مهمی ایفا کرده است، در عرصه موبایل تعلل نمود و خیلی دیر اقدام به ارائه ویندوز فون کرد. اما اکنون این شرکت در تلاش است تا راه خود را به بازار موبایل -- عرصه‌ای که در آن رشد بیشتری وجود دارد -- بیش از پیش باز کند.

سرویس Skype -- که با داشتن بیش از 300 میلیون کاربر از سراسر جهان یکی از برنامه‌‌های قدرتمند در حوزه ارتباطات اینترنتی به حساب می‌آید -- توانست به جز دسکتاپ به موبایل نیز راه یابد اما با وجود برنامه‌هایی مثل Apple Facetime ،Google Hangouts ،Facebook Messenger و سایر برنامه‌های پیام رسانی بیشماری که در روز بارها از سوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند، این برنامه به ندرت کاربرد پیدا می‌کند. طبق بررسی‌های انجام شده، متوسط زمان مکالمه کاربران با Skype در یک تماس حدود 40 دقیقه است اما هر کاربر حدودا هر دو یا سه هفته یک بار اقدام به برقراری تماس‌های ویدئویی می‌کند. همچنین در هر ماه بیش از نیمی از کاربران جدید Skype از طریق موبایل به این برنامه دسترسی پیدا می‌کنند چرا که امروزه استفاده از موبایل به جای دسکتاپ برای برقراری ارتباط با دیگران از سوی کاربران ترجیح داده می‌شود. به همین سبب سازندگان Skype اقدام به تولید برنامه مخصوص موبایل Skype Qik کردند. هرچند این برنامه نیز هدف قبلی Skype یعنی برقرار ارتباطات ویدئویی را دنبال می‌کند اما استفاده از آن آسان‌تر بوده و کاربرد بیشتری نسبت به Skype دارد. برنامه Skype Qik بر خلاف Skype به جای تمرکز بر تماس‌های ویدئویی زنده برای رد‌و‌بدل کرد پیام‌های ویدئویی طراحی شده است. همچنین روند ثبت نام آن سریع تر از Skype بوده و بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور تنها به یک شماره موبایل نیاز دارد.

Microsoft Skype Qik - مایکروسافت اسکایپ کوئیک

برنامه Skype Qik با هر سه سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز فون قابل اجرا است. با انتخاب آیکون، صفحه خانه Skype Qik که در آن فهرستی از آخرین پیام‌های ویدئویی کاربر قابل مشاهده است، گشوده می‌شود. همچنین پیام‌های خوانده نشده با رنگ آبی مشخص شده است. در همین صفحه دکمه قرمز رنگی نیز وجود دارد که به وسیله آن ضبط پیام جدید ویدئویی میسر می‌شود. حداکثر زمان ویدئوی ضبط شده می‌تواند 42 ثانیه و به حجم 5 مگابایت (معادل یک عکس بزرگ JPEG) باشد. در هنگام ضبط ویدئو کاربر می‌تواند از هر دو دوربین اصلی و دوربین جلوی موبایل بهره ببرد و در پایان کار، پیام ویدئویی خود را به یک یا چند شماره ارسال کند. همچنین در صورت تمایل، کاربر می‌تواند به وسیله این برنامه با ارسال یک پیام از دوستان خود برای دانلود و استفاده از Skype Qik دعوت کند. از مزیت‌های این برنامه امکان برقراری ارتباط ویدئویی میان کسانی است که به ندرت به صورت همزمان می‌توانند در برنامه حضور پیدا کنند.

Microsoft Skype Qik - مایکروسافت اسکایپ کوئیک

با استفاده از Skype Qik کاربران می‌توانند چندین ویدئوی 5 ثانیه‌ای را در حالت‌های مختلف (با چهره متعجب، غمگین، خوشحال و ...) به صورت Qik Fliks ضبط کرده و در مواقع مختلف یا در شرایطی که امکان ضبط ویدئوی جدید نیست از آن استفاده کنند البته این امکان فعلا تنها برای کاربران موبایل‌های اندروید و iOS قابل استفاده است و به زودی برای کاربران ویندوز فون نیز فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است برای حفظ حریم خصوصی کاربران، هر ویدوئوی ارسالی در این برنامه تنها دو هفته برای افراد قابل مشاهده است و پس از این مدت به صورت خودکار از تمام دستگاه‌هایی که به ویدوئو دسترسی دارند حذف خواهد شد. همچنین در صورتی که کاربر اقدام به پاک کردن ویدئوی ارسالی خود کند، همزمان ویدئوی مورد نظر از تمامی دستگاه‌‌هایی که آن را دریافت کرده‌اند پاک می‌شود. علاوه بر این کاربر می‌تواند با بلاک کردن افراد از ایجاد ارتباط آن‌ها با خود جلوگیری کند. هرچند این امکان فعلا برای کاربران اندروید و ویندوز فون فراهم شده است اما در آینده برای کاربران iOS نیز قابل استفاده خواهد بود.

مایکروسافت امید دارد Skype Qik -- که به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است -- بیشتر از Skype مورد استفاده قرار گیرد و سبب پررنگ‌تر شدن نقش این شرکت در بازار موبایل شود. انتظار می‌رود در چند ماه آینده نسخه دسکتاپ Skype Qik نیز عرضه شود.

منبع : Skype Blog


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا