افزایش تدابیر امنیتی آمریکا در برخی فرودگاه‌های بین‌المللی و جلوگیری از ورود دستگاه‌های الکترونیکی فاقد شارژ همراه مسافر به داخل هواپیما

نمایش خبر

تاریخ : 1393/4/17        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : امنیت Security ، هوایپما Airplane ، فرودگاه Airport ، TSA

واحد خبر mobile.ir : طبق گزارشات اخیر، گروه‌های ترورستی برخی کشور‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته موفق به ساخت بمب‌هایی شده‌اند که با تجهیزات بازرسی فرودگاه‌ها قابل شناسایی نیست. در طی گسترش این خبر مقامات آمریکایی خواستار افزایش تدابیر امنیتی برخی فرودگاه‌های بین‌المللی در سریع‌ترین زمان ممکن شدند. لازم به ذکر است آمریکا به طور مستقیم فرودگاه‌های بین‌المللی را کنترل نمی‌کند اما فرودگاه‌ها موظفند به استاندارد‌هایی که توسط اداره کل امنیت حمل‌و‌نقل (TSA) آمریکا تنظیم می‌شود عمل کنند.

به گفته TSA « در هنگام بازرسی ممکن است ماموران از صاحبان وسایل الکترونی بخواهند دستگاه‌های خود (مثل تلفن همراه) را روشن کنند. همچنین از ورود دستگاه‌های خاموش به داخل هواپیما جلوگیری می‌شود. علاوه بر آن مسافر ممکن است تحت بازرسی‌های بیشتری قرار گیرد.» دلیل این امر ساخت بمب‌هایی به شکل دستگاه‌های الکترونیکی و یا پرکردن بدنه این دستگاه‌ها با مواد منفجره است. با توجه به این که استفاده ازگوشی‌های تلفن همراه و تبلت بیش از سایر وسایل الکترونیکی رواج دارد بازرسی این دستگاه‌ها بیشتر خواهد بود.

Airport Sequrity Check

شایان ذکر است فرودگاه‌هایی از اروپا، خاورمیانه و آفریقا که به آمریکا پرواز مستقیم دارند در این طرح حضور خواهند داشت. تا کنون انگلیس، فرانسه و آلمان اعلام کرده‌‌اند با خواسته‌های آمریکا در این زمینه موافقت خواهند کرد. هنوز مشخص نیست دقیقاً چه فرودگاه‌هایی شامل این طرح می‌شوند اما طبق گزارش بی‌بی‌سی فرودگاه Heathrow در لندن یکی از آن‌ها است.

منبع : TSA


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا