معرفی سونی اکسپریا زد 1 - پرچمدار جدید سونی با دوربین 20.7 مگاپیکسلی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1392/6/18
برچسب‌ها : اندروید Android ، جلی بین Jelly Bean ، IFA ، IFA 2013 ، Sony Xperia Z1 ، سونی Sony

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سونی در روز 4 سپتامبر 2013 (13 شهریور 1392) در نمایشگاه IFA 2013 در برلین رسماً از پرچمدار جدید خود که مدت ها صحبت آن در محافل فنی بود رونمایی کرد. نام رسمی این محصول که پیش از این با نام مستعار هونامی (Honami) تصاویر و مشخصات آن به بیرون درز کرده بود Xperia Z1 است و بی شک می توان آنرا یکی از جذاب ترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه IFA امسال دانست.

Xperia Z1 قرار است به عنوان اسمارت فون شاخص سونی در نیمه دوم سال 2013 ادامه دهنده مسیر طی شده توسط Xperia Z باشد. با معرفی این گوشی سونی باردیگر ثابت نمود که می خواهد جزو بازیگران اصلی رقابت اسمارت فون های سطح بالا باشد و توان آنرا دارد که محصولی متفاوت و با استایل انحصاری خود را در بالاترین سطوح عرضه کند.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

تصویر بالا: Kazuo Hirai -- مدیر عامل سونی -- Xperia Z1 را به مدعوین کنفرانس خبری این کمپانی معرفی می کند

سونی در زمانی که رقابتی بسیار داغ در بازار اسمارت فون های چهار هسته ای با صفحه نمایش های Full HD در جریان بود به معرفی Xperia Z در نمایشگاه CES 2013 پرداخت و ضد آب بودن را به عنوان یکی از برتری های محصول خود نسبت به محصولات رقبا به رخ آنها کشید. Xperia Z1 نیز این خاصیت ضد آب بودن را حفظ کرده و نه تنها می توانید از این دستگاه با خیال آسوده در زیر باران استفاده کنید، بلکه می توانید آنرا تا 30 دقیقه در عمق حداکثر 1.5 متری زیر آب نیز ببرید. Xperia Z1 در کنار حفظ خاصیت ضد آب بودن پیشرفت های گوناگونی نیز در مشخصات فنی -- به ویژه پردازنده و دوربین -- در قیاس با Xperia Z داشته است.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

Xperia Z1 با داشتن بدنه ای که در جلو و پشت از شیشه مقاوم ساخته شده با جذابیت خاص خود به خوبی یادآور Xperia Z است. نوار آلومینیومی که اکنون دور تا دور لبه گوشی را گرفته بصورت یک تکه ساخته شده و طبق گفته سونی این اسمارت فون را بیش از پیش مقاوم می سازد. لبه های مدل پیشین قدری تیز بود اما این بار در دست گرفتن Xperia Z1 با لبه های گردتر به نظر راحت تر می آید و می توان این گوشی را شیک تر از نسل قبلی خود دانست.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

البته Xperia Z1 با داشتن ابعادی برابر 144x74x8.5 میلی متر، در سطح به میزان 5x3 میلی متر و در ضخامت به میزان 0.6 میلی متر بزرگتر از Xperia Z است که البته با توجه به دارا بودن باطری با ظرفیت بالاتر، پردازنده قوی تر و دوربین کاملاً متفاوت این بزرگی طبیعی به نظر می رسد.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

صفحه نمایش 5 اینچی Xperia Z1 از آخرین فناوری BRAVIA این کمپانی که برای گوشی های موبایل بهینه سازی شده استفاده می کند و همچون Xperia Z از رزولوشن 1920x1080 پیکسل که تراکم 441 پیکسل بر اینچ را به دست می دهد بهره می برد. البته سونی کیفیت صفحه نمایش اسمارت فون جدید خود و فناوری به کار گرفته شده در آنرا برتر از نسخه پیشین می داند.

در دل بدنه شیشه ای /  فلزی / پلاستیکی Xperia Z1 چیپ ست Snapdragon 800 کوالکام مشتمل بر چهار هسته پردازشی Krait 400 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و واحد پردازش گرافیکی Adreno 330 قرار گرفته و بدین ترتیب Xperia Z1 سونی نیز همچون G2 ال جی از آخرین فناوری موجود کوالکام بهره می گیرد. این اسمارت فون به 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت RAM مجهز است و امکان بهره گیری از کارت حافظه microSD با حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت نیز برای آن در نظر گرفته شده.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

اما Xperia Z1 در کنار پردازنده پرتوان، برگ برنده دیگری نیز در دست دارد و آن دوربین قدرتمند 20.7 مگاپیکسلی این گوشی است که نسبت به دوربین 13 مگاپیکسلی Xperia Z پیشرفت زیادی داشته است و می توان از نظر رزولوشن دوربین آنرا برترین اسمارت فون اندرویدی کنونی دانست. البته هنوز هم فاصله زیادی تا رزولوشن 41 مگاپیکسلی Lumia 1020 و 808 PureView نوکیا وجود دارد. سونی از لنز واید 27mm f/2.0 G در دوربین این گوشی استفاده کرده و پردازنده تصویری BIONZ نیز طبق گفته این کمپانی به خوبی می تواند از عهده حذف نویز و بهبود کیفیت تصویر برآید.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

اندازه سنسور دوربین Z1 برابر 1/2.3 اینچ است که بزرگتر از اسمارت فون های معمولی و تقریباً مشابه سنسور 1/2.33 اینچی Galaxy S4 Zoom سامسونگ است. بدین ترتیب اندازه این سنسور بزرگتر از سنسور 1/3.2 اینچی آیفون 5 و سنسور 1/3 اینچی HTC One بوده و کوچکتر از سنسور 1/1.5 اینچی Lumia 1020 نوکیا -- که فعلاً حرف اول را در میان سنسور دوربین اسمارت فون های مطرح می زند -- است. نکته جالب اینجاست که سونی توانسته بدون ایجاد برجستگی بر روی گوشی، دوربین قدرتمند و لنز مورد نظر خود را Xperia Z1 جای دهد.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

دوربین Xperia Z1 از قابلیت فیلمبرداری 1080p HD (رزولوشن 1920x1080) با سرعت 30 فریم بر ثانیه برخوردار است و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ثانویه نیز برای مکالامات تصویری با قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه بر روی این گوشی قرار گرفته.

سونی برنامه های متنوعی را در داخل viewfinder دوربین گوشی Xperia Z1 قرار داده که به راحتی در دسترس کاربر قرار گیرند و باید منتظر برنامه های گوناگون دیگری نیز برای دوربین این گوشی باشیم.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

برنامه Social live امکان ارسال زنده فیلمی که با دوربین برمی دارید را به فیس بوک می دهد و می توانید کامنت های دوستانتان را مستقیماً در همان لحظه بر روی صفحه ببینید.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

با استفاده از برنامه Info-eye می توانید عکسی را از سوژه مورد نظر خود -- نظیر یک کتاب -- برداشته و بلافاصله اطلاعاتی را در مورد آن دریافت کنید.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

با استفاده از برنامه Timeshift-burst این امکان به شما داده می شود که پس از عکس برداری، در زمان به عقب یا جلو بروید. دوربین Xperia Z1 تعداد 61 فریم را طی 2 ثانیه بر می دارد و شما به تصاویری حتی پیش از فشردن شاتر نیز دسترسی خواهید داشت.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

با انتخاب مد AR Effect نیز می توانید انیمیشن هایی را به عکس هایتان اضافه کنید. افکت های اعمالی قابل سفارشی سازی هستند و می توانید پارامترهای آنها را تغییر دهید.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

سونی در مورد باطری Xperia Z1 نیز فراتر از بسیاری از رقبا عمل کرده و با قرار دادن باطری با ظرفیت 3,000 میلی آمپر ساعت، وعده 15 ساعت مکالمه و تا 850 ساعت زمان استند بای را برای استفاده از این گوشی تحت شبکه 3G داده است که البته برای شبکه های 2G این زمان ها مختصری کاهش می یابد.

Xperia Z1 امکان ارتباطات 4G LTE را نیز داراست و در کنار مجهز بودن به USB On-the-go، ارتباط ار طریق بلوتوث نسخه 4.0، وای فای و NFC نیز برای این گوشی درنظر گرفته شده. در حال حاضر سونی 62 دستگاه را که قادر به برقراری ارتباط نزدیک برد (NFC) با این گوشی هستند -- از هدست های بیسیم گرفته تا تلویزیون های BRAVIA -- در فهرست محصولات خود دارد.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1

پرچمدار جدید سونی به نسخه 4.2.2 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به جلی بین -- مجهز است و با توجه به این که نسخه 4.3 اندروید نیز به بازار راه یافته به نظر می رسد سونی این گوشی را نیز به آخرین نسخه اندروید آپدیت نماید. البته سونی تغییرات نرم افزاری گوناگونی را بر روی سیستم عامل اندروید این گوشی اعمال کرده. علاوه بر تغییرات منوی اصلی و برخی بخش های سیستم می توان به برنامه های دوربین که پیشتر به آن ها اشاره شد، گالری های ویدیو و تصویر و برنامه های استریم ویدیو و موسیقی سونی اشاره نمود.

Xperia Z1 در ماه سپتامبر به بازار عرضه می شود و رنگ های مشکی، سفید و ارغوانی برای آن درنظر گرفته شده است.

Sony Xperia Z1 - سونی اکسپریا زد 1


به روزرسانی - قیمت سونی اکسپریا زد 1 در بازار ایران

گوشی سونی Xperia Z1 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سونی Xperia Z1 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.