LG G2 - پرچمدار جدید ال جی مجهز به صفحه نمایش 5.2 اینچی، چیپ ست اسنپدراگون 800 و کلید هایی در پشت

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1392/5/17
برچسب‌ها : LG G2 ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : کمپانی کره ای ال جی در روز 7 آگوست 2013 (16 مرداد 1392) در کنفرانس مطبوعاتی که در شهر نیویورک برگزار نمود از پرچمدار جدید و متفاوت خود -- اسمارت فون LG G2 -- رونمایی کرد و تحسین بسیاری از کارشناسان را برانگیخت.

مراسم با حضور مدیر عامل ال جی -- دکتر Jong-seok Park -- و سخنان وی آغاز گردید و با سخنان مدیر عامل کمپانی کوالکام -- آقای Steve Mollenkoof -- و توضیحات James Fishler -- نائب رئیس ارشد ال جی الکترونیکس آمریکا -- ادامه یافت. در این میان بخش نخستین سخنان آقای Fishler جالب بود:

«وظیفه من امروز این است که شما را متقاعد سازم که LG G2 هیجان انگیزترین اسمارت فون جهان است و این بدان معناست که کار بسیار ساده ای را پیش رو دارم!»

LG G2 - ال جی جی 2

هرچند شاید نتوان به سادگی LG G2 را هیجان انگیزترین اسمارت فون جهان نامید، اما این گوشی ویژگی های خاصی دارد که ال جی می تواند به موفقیتش در بازار امید زیادی داشته باشد.

LG G2 - ال جی جی 2

شاید قدری عجیب باشد که ال جی اسمارت فون جدید خود را بدون استفاده از نام اپتیموس که در اکثر اسمارت فون های سال های اخیر این کمپانی به کار می رفته نام گذاری کرده -- خصوصاً در شرایطی که بسیاری از رقبای ال جی اسامی ویژه ای را برای نام گذاری محصولات خود مورد استفاده قرار می دهند. به عنوان مثال سامسونگ از "گلکسی"، نوکیا از "لومیا"، سونی از "اکسپریا" و هواوی از "اسند" برای نام گذاری محصولاتشان بهره می گیرند.

گوشی G2 نخستین گوشی است که در سطحی جهانی از چیپ ست Snapdragon 800 کوالکام بهره می گیرد و بدین ترتیب به چهار هسته پردازشی 2.26 گیگاهرتزی Krait 400 و واحد پردازش گرافیکی Adreno 330 مجهز خواهد بود. 2 گیگابایت RAM در تعامل با پردازنده گوشی G2 است.

LG G2 - ال جی جی 2

در کنار این ویژگی درونی برجسته، ظاهر متفاوت گوشی G2 نیز توجه را به خود جذب می کند. هیچ کلید فیزیکی در کناره ها، بالا، پائین و سطح رویی گوشی وجود ندارد و ال جی تصمیمی انقلابی گرفته که کلید پاور و کلید های ولوم G2 را در پشت گوشی قرار دهد.

LG G2 - ال جی جی 2

مطابق توضیحات آقای Park و آقای Fishler کمپانی ال جی این تصمیم را پس از بررسی نحوه استفاده هزاران کاربر از گوشی های خود اتخاذ کرده. از نظر ال جی با توجه به آنکه هنگام در دست گرفتن گوشی انگشت اشاره در پشت گوشی آزاد است، محل قرارگیری این انگشت می تواند نامزد خوبی برای تعبیه کلیدهای فیزیکی باشد.

LG G2 - ال جی جی 2

از سوی دیگر با توجه به آنکه برای یک گوشی با عرض 2.7 اینچ امکان تعامل کاربر با کلیدهایی که در کناره ها و بالای گوشی قرار گرفته اند ساده نیست و استفاده از انگشتی که وظیفه گرفتن گوشی نیز به آن محول شده برای کار با کلیدهای کناری ممکن است موجب لغزیدن و افتادن گوشی از دست شود، بردن کلیدها به پشت اسمارت فونی با این ابعاد منطقی به نظر می رسد. بدین ترتیب می توان به گونه ای با ثبات تر گوشی را چه در دست راست و چه در دست چپ گرفت.

LG G2 - ال جی جی 2

فشردن طولانی مدت کلیدهای ولوم که در پشت گوشی تعبیه شده امکان فراخوانی برنامه QuickMemo (برای یادداشت برداری سریع) و برنامه دوربین را فراهم می آورد. همانگونه که آقای Fishler به حاضرین در جلسه معرفی G2 نشان داد، می توان تصور کرد که کاربر به سادگی می تواند از خود عکس بگیرد.

LG G2 - ال جی جی 2

علاوه بر این دلایل، حذف کلید ها از کناره گوشی موجب باز شدن فضا در این نواحی و امکان پذیر شدن استفاده از صفحه نمایشی لب به لب (Edge to Edge) می گردد. البته این تنها دلیل موفقیت ال جی در باریک نمودن حاشیه صفحه نمایش نیست و این کمپانی ابتکار دیگری را نیز بکار برده تا کاهش عرض حاشیه ها به 2.65 میلی متر را میسر سازد:

به طور معمول سنسور تاچ در صفحات لمسی از یک کانکتور استفاده می کند، اما ال جی با استفاده از دو کانکتور در بالا و پائین صفحه لمسی فضای لازم برای قرارگیری خطوط ارتباطی کناره صفحه را تقلیل داده و استفاده از حاشیه کوچک را ممکن ساخته است.

LG G2 - ال جی جی 2

اسمارت فون G2 از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی IPS با رزولوشن فول اچ دی 1080x1920پیکسل بهره می برد. بدیهیست در قیاس با گوشی هایی نظیر Galaxy S 4 سامسونگ و Xperia Z سونی که رزولوشنی مشابه اما صفحه نمایشی کوچکتر (5 اینچی) دارند دانسیته صفحه نمایش G2 کمتر خواهد بود (424 پیکسل بر اینچ در مقابل 441 پیکسل بر اینچ) و در مقایسه با Optimus G Pro ال جی با رزولوشن برابر و صفحه نمایش بزرگتر (5.5 اینچی) دانسیته صفحه نمایش G2 بیشتر است (424 پیکسل بر اینج در مقابل 401 پیکسل بر اینچ.)

LG G2 - ال جی جی 2

یکی از چالش هایی که ال جی با بردن کلیدهای فیزیکی به پشت گوشی با آن مواجه بوده کم شدن فضای مورد نیاز باطری بوده است. با توجه به آنکه افزایش ضخامت گوشی و یا کاستن از ظرفیت باطری گزینه های قابل قبولی نبوده، ال جی از افزایش دانسیته باطری و استفاده از طراحی پله ای (که از فضای مرده کناره ها می کاهد) برای رفع کمبود فضای باطری به خوبی استفاده نموده. باطری گوشی G2 از نوع Embedded Li-Polymer بوده و از ظرفیت مناسب 3,000 میلی آمپر ساعت برخوردار است. طبق گفته ال جی گوشی G2 با این باطری برای کار در یک روز کامل آمادگی تمام و کمال خواهد داشت.

LG G2 - ال جی جی 2

همچنین بنا به گفته ال جی استفاده از Graphic RAM در این گوشی (که نخستین نمونه این فناوری است) می تواند هنگام نمایش فریم های ثابت تا 26 درصد در مصرف انرژی صفحه نمایش صرفه جویی نماید و در کل در حدود 10 درصد زمان استفاده را افزایش دهد.

دوربین گوشی G2 نیز شایسته تحسین است. دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار بوده و به فلش LED مجهز است. این دوربین قابلیت تثبیت تصویر به صورت اپتیکال (Optical Image Stabilization یا OIS) را نیز داراست که بنا به گفته ال جی پیش از این معمولاً تنها در گوشی هایی با دوربین های 4 تا 8 مگاپیکسلی به کار می رفته و G2 نخستین گوشی مجهز به دوربین 13 مگاپیکسلی است که با وجود دارا بودن این قابلیت فاقد برجستگی خارجی دوربین یا برجستگی جای لنز است. با مجهز بودن دوربین G2 به OIS نه تنها امکان ثبت تصاویر واضح و عاری از محو شدگی در هنگام حرکت (مثلاً از داخل خودرو) میسر است، بلکه تصاویر گرفته شده در شب با نور کم نیز از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد شد، چرا که در تاریکی مدت نورگیری بیشتر است و در زمان نورگیری اگر دست حرکت داشته باشد تصویر مخدوش می شود و قابلیت تثبیت تصویر می تواند اثر لرزش دست را کاهش دهد.

LG G2 - ال جی جی 2

LG G2 - ال جی جی 2

فیلمبرداری 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه توسط دوربین G2 امکان پذیر است و عکاسی و فیلمبرداری هر دو از قابلیت HDR (دامنه داینامیک بالا) بهره می برند. بدین ترتیب تصویر برداری با کیفیت مناسب در صحنه هایی که گستره نوری وسیعی را دارند (تاریکی و روشنایی زیاد در کنار هم) میسر می شود.

یک دوربین ثانویه 2.1 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز برای ارتباطات تصویری بر روی گوشی G2 تعبیه شده است.

ال جی گوشی G2 را از نظر پخش صوت بی رقیب می داند. طبق گفته این کمپانی G2 نخستین اسمارت فونی است که از پخش صوتی 192 کیلو هرتزی/24 بیتی Hi-Fi پشتیبانی کرده و کیفیتی بسیار فراتر از کیفیت سی دی های صوتی را فراهم می آورد. با توجه به آنکه محتواهای چند رسانه ای با کیفیت بالا اکنون فراگیر شده و از اسمارت فون ها نیز به شکل روزافزونی برای بهره گیری از این رسانه ها استفاده می شود، به نظر می رسد که کیفیت بالای صوتی گوشی LG G2 مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گیرد.

LG G2 - ال جی جی 2

دو پیکرپندی حافظه 16 گیگابایتی و 32 گیگابیاتی برای G2 در نظر گرفته شده است و ممکن است در برخی بازارها اسلات کارت حافظه microSD نیز برای آن در نظر گرفته شود.

این گوشی از آخرین نسل ارتباطات LTE-A (تا 150 مگابیت بر ثانیه) پشتیبانی می کند و وای فای دو بانده و بلوتوث 4.0 نیز از دیگر قابلیت های ارتباطی آن است.

گوشی LG G2 به نسخه 4.2.2 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به جلی بین -- مجهز است. البته طبق معمول اکثر گوشی های شاخص، این گوشی نیز ویژگی های نرم افزاری اضافه ای نسبت به نسخه خام اندروید خواهد داشت که در زیر به آنها اشاره شده است:

KnockON: اگر گوشی به صورت رو به بالا بر روی سطحی قرار گرفته باشد نیازی به بلند کردن گوشی برای دسترسی به کلید پاور پشتی آن نیست. کافیست دو بار بر روی گوشی tap نمائید تا گوشی بیدار گردد. ال جی نام این ویژگی را KnockON گذاشته که با توجه به شباهت آن با در زدن نام گذاری با مسمایی به نظر می رسد. با یک بار tap دیگر می توانید گوشی را خاموش کنید.

LG G2 - ال جی جی 2

Answer Me: وقتی گوشی در حال زنگ خوردن است نیازی به آنلاک نمودن آن برای پاسخ دهی نیست. کافیست گوشی را بالا برده و کنار گوشتان قرار دهید تا به صورت خودکار پس از کاسته شدن از صدای زنگ تماس برقرار گردد.

Plug & Pop: وقتی Earphone یا کابل USB به گوشی متصل گردد نرم افزارهای مرتبط با آن به شما پیشنهاد داده می شوند. مثلاً با اتصال Earphone یکی از نرم افزارهای پیشنهادی برنامه پخش موسیقی خواهد بود.

Quick Remote: با توجه به دارا بودن گسیل کننده امواج مادون قرمز (IR) می توان از گوشی G2 به عنوان ریموت کنترل برای تلویزیون، لوازم صوتی، کولر گازی و ... استفاده نمود.

Text Link: این قابلیت امکان استفاده از اطلاعات ارسال شده در پیام متنی دریافتی شما برای جستجوی وب، نقشه، ذخیره سازی در تقویم و ... را به راحتی در اختیارتان قرار می دهد.

Slide Aside: با کشیدن برنامه های باز با سه انگشت به سمت بیرون صفحه می توان آنها را بست و به این ترتیب کار Multitasking ساده تر خواهد شد.

Guest Mode: اگر می خواهید گوشی خود را برای مدتی در اختیار مهمانتان یا کودکتان قرار دهید برای محافظت از حریم خصوصی خود یا جلوگیری از مشکلاتی که کودکتان ممکن است برای برنامه ها یا داده هایتان پیش آورد از مد مهمان (یا همان مد کودک) استفاده نمائید. کافیست گوشی را با الگوی حرکتی دیگری که برای آنلاک نمودن در این مد تعریف شده (مثلاً ترسیم حرف G) از حالت قفل خارج کنید تا تنها برنامه هایی که از پیش انتخاب کرده اید در دسترس قرار گیرند.

LG G2 - ال جی جی 2

گوشی LG G2 قرار است که طی 8 هفته آتی به 130 اپراتور در جهان عرضه گردد. شروع عرضه این اسمارت فون در کشور مادر آن یعنی کره جنوبی خواهد بود و پس از آن به آمریکای شمالی، اروپا و برخی بازارهای دیگر راه خواهد یافت. دو رنگ مشکی و سفید برای گوشی G2 در نظر گرفته شده است.

LG G2 - ال جی جی 2


به روزرسانی - قیمت ال جی جی 2 در بازار ایران

گوشی ال جی G2 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی ال جی G2 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : ال جی