آیفون 5 مهر تایید را از "کانسیومر ریپورتس" گرفت

نمایش خبر

تاریخ : 1391/7/16
برچسب‌ها : کانسیومر ریپرتس Consumer Reports ، Apple iPhone 5 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir :  کانسیومر ریپورتس (Consumer Reports) یا "گزارشات مصرف کنندگان" نام مجله ای است که از سال 1936 در آمریکا چاپ می شود. در این مجله بررسی ها و مقایسه های محصولات و خدمات مختلف انجام می گیرد که توانسته کاربران زیادی را به خود جلب کند.

در مقاله اخیر کانسیومر ریپورتس که برای محصول جدید اپل نوشته، آیفون 5 در بین بهترین تلفن های مورد بررسی آنها قرار گرفته است. این در حالی است که بعد از عرضه آیفون 5، ایرادات زیادی همچون مشکل در عکاسی، خراشیده شدن بدنه، نقص شدید اپلیکیشن نقشه و ... به آن وارد شد. اما با این گزارش می توان گفت که کانسیومر ریپرتس خط قرمزی روی این ایرادات کشیده و آنها را ایرادات اساسی ندانسته است. در زیر شما را به خواندن گوشه هایی از بررسی کانسیومر ریپورتس دعوت می کنیم:

«صفحه نمایش 4 اینچی بزرگتر، ضخامت باریکتر، وزن کمتر، قابلیت استفاده از نسل چهارم ارتباطات موبایل (4G) و ویژگی های جدید دیگر، همه و همه به بالا آمدن جایگاه آیفون 5 نسبت به آیفون 4 اس و حتی بسیاری از تلفن های سرآمد اندرویدی کمک کرد.

آیفون 5 نسبت به زمینه هایی که آیفون 4 اس عملکرد خوبی داشته هم بهتر ظاهر شده است، زمینه هایی همچون کار با سیری و عملکرد دوربین. در واقع بدون در نظر گرفتن پدیده ای به نام "نوکیا 808 پیورویو" با دوربین 41 مگاپیکسلی، می توان گفت آیفون 5 بهترین دوربین در بین اسمارت فون های موجود در بازار را دارد. تست های انجام شده نشان می دهد که تصاویر ثبت شده توسط آیفون 5 بسیار با کیفیت هستند. همچنین در این تست ها مشخص می شود که این دوربین عملکرد بسیار خوبی در نور کم محیط دارد.»

Apple iPhone 5

اپل ماه گذشته فروش اسمارت فون جدید خود را آغاز کرد. در سه روز اول، 5 میلیون آیفون 5 به فروش رسید و باعث شد فروشگاههای اپل با کمبود مواجه شوند. گویا تمام پیش بینی ها اشتباه از آب درآمده بودند و استقبال مردم چشمگیرتر از آن چیزی بود که اپلی ها فکر می کردند.

بزرگترین مشکلی که اپل در آیفون 5 و سیستم عامل جدیدش یعنی آی او اس 6 با آن مواجه شد، بحث اپلیکیشن نقشه بود که با خطاها و اشتباهات بسیاری دست به گریبان بود. کاربران از نبود ویژگی های خوبی که در نقشه گوگل وجود دارند ناراضی بودند. پس از این مسئله بود که اپل رسماً عذرخواهی کرد و درصدد رفع این مشکل برآمد.

آخرین باری که اپل با این چنین انتقاد عمومی و گسترده ای رو به رو شد، در سال 2010 و به خاطر مشکل آنتن دهی آیفون 4 بود.

منبع : Reuters


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا