مدیر عامل اپل بابت مشکلات برنامه نقشه های اپل از کاربران این شرکت عذرخواهی نمود

نمایش خبر

تاریخ : 1391/7/8
برچسب‌ها : نقشه های اپل Apple Maps ، Apple iPhone 5 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل در نسخه 6 سیستم عامل iOS که در تاریخ 11 ژوئن 2012 (22 خرداد 1391) معرفی گردید و چندی پیش رسماً عرضه شد برنامه نقشه های اپل (Apple Maps) را جایگزین برنامه نقشه های گوگل (Google Maps) نمود. اما این جایگزینی مشکلات زیادی را برای کاربران آیفون 5 و دستگاه های بروز شده به iOS 6 و در نتیجه برای اپل به دنبال داشت.

بسیاری از گزارشات حاکی از اشتباهات در نمایش مکان نما و نیز نمایش تصاویر ماهواره ای و سه بعدی نامأنوس و مسائلی از این دست بود و عده زیادی از تحلیلگران نیز حرکت اپل برای جایگزینی نقشه های گوگل را یک تصمیم اشتباه قلمداد نمودند. اریک اشمیت -- مدیر عامل گوگل -- هم در هفته گذشته با انتقاد از نقشه های اپل چنین اظهار داشت: «به نظر من بهتر بود که [اپل] نقشه های ما را نگاه دارد.»

Apple Maps

مشکلات برنامه نقشه های اپل و موج شکایت کاربران تا آنجا گسترش یافت که تیم کوک (Tim Cook) -- مدیر عامل اپل -- را بر آن داشت تا در نامه ای خطاب به مشتریان این کمپانی از بروز این مشکلات عذرخواهی نموده و حتی برنامه ها و سرویس های رقبا را به عنوان جایگزینی برای نقشه های اپل معرفی نماید. در زیر ترجمه متن نامه یاد شده را ملاحظه می نمائید:

به مشتریانمان،

در اپل تلاش ما بر این است که محصولاتی را در کلاس جهانی تولید کنیم که بهترین تجربه کاربری را به مشتریانمان عرضه کنند. احساس ما بر این است که در هفته گذشته با عرضه نقشه های جدیدمان، نتوانستیم به این تعهد خود پایبند بمانیم. ما از مشکلاتی که این موضوع برای کاربرانمان پدید آورده بسیار متأسفیم و هر کاری را که از عهده مان بر می آید انجام می دهیم تا برنامه نقشه ها را بهتر کنیم.

ما برنامه نقشه ها را در ابتدا با نخستین نسخه iOS عرضه کردیم. با گذشت زمان می خواستیم نقشه های بهتری را که از ویژگی هایی نظیر راهنمایی پیچ به پیچ، قابلیت کار صوتی، پرواز بر فراز نقشه و نقشه های وکتوری بهره می برند به مشتریانمان عرضه کنیم. بدین منظور ناچار شدیم تا نسخه جدیدی از نقشه ها را از پایه خلق کنیم.

هم اکنون بیش از 100 میلیون دستگاه مجهز به iOS از نقشه های جدید اپل استفاده می کنند و هر روز بر این تعداد افزوده می شود. در طی تنها یک هفته، کاربران iOS با نقشه های جدید نزدیک به نیم میلیارد مکان را جستجو نمودند. هر چه مشتریان ما بیشتر از نقشه های ما استفاده کنند این نقشه ها نیز بهتر می شوند و ما قدردان بازخوردی هستیم که از شما دریافت کرده ایم.

در حالی که ما مشغول بهبود نقشه ها هستیم شما می توانید با دانلود نمودن دیگر برنامه های نقشه از App Store گزینه های جایگزین -- نظیر MapQuest ،Bing و Waze -- را امتحان نمائید و یا از نقشه های گوگل و نوکیا با رفتن به وب سایت آنها و خلق نمودن آیکونی بر روی صفحه خانگیتان برای این برنامه های تحت وب استفاده نمائید.

هر آنچه ما در اپل انجام می دهیم با این هدف که بهترین محصولات جهان را خلق کنیم انجام می پذیرد. می دانیم که شما هم همین انتظار را از ما دارید و به همین دلیل بی وقفه تلاش خواهیم کرد تا برنامه نقشه ها نیز به چنین سطح بالایی از استاندارد برسد.

تیم کوک
مدیر عامل اپل

هرچند نامه آقای کوک می تواند از صداقت و شفافیت ارتباط این کمپانی با کاربران خود حکایت کند، اما به نظر می رسد که اپل کم کم در حال فاصله گرفتن از استاندارهای سخت گیرانه استیو جابز است. شاید اگر استیو جابز زنده بود و هنوز در رأس هرم گران قیمت ترین کمپانی تاریخ آمریکا قرار داشت چنین اشتباهاتی از اپل سر نمی زد.

Tim Cook and Steve Jobs

منبع : Apple


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا