اعلام قیمت مدل های آنلاک شده آیفون 5

نمایش خبر

تاریخ : 1391/6/24
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، قیمت Price ، Apple iPhone 5 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : شرکت اپل، آیفون را در اکثر نقاط جهان تنها از طریق اپراتورها به فروش می رساند که با این روش، کاربر بخشی عمده ای از قیمت آیفون را در طی قرار داد معمولاً دو ساله خود با اپراتور پرداخت کرده و از تخفیف ویژه بر روی قیمت سنگین آیفون برخوردار می شود. اما جدای از این روش، اپل سری آیفون را به صورت آنلاک شده نیز به فروش می رساند تا افرادی که قادر نیستند به صورت قراردادی آن را خریداری کنند، امکان خرید نسخه آنلاک شده را داشته باشند.

دو روز پیش و در مراسم کنفرانس معرفی آیفون () قیمت مدل های قراردادی آن اعلام شده؛ بدین شکل که آیفون 5 با حافظه داخلی 16 گیگابایت با قیمت 199 دلار، 32 گیگابایت با قیمت 299 دلار و 64 گیگابایت با قیمت 399 دلار طی قراردادی دو ساله به فروش می رسد. اما دیروز در سایت اپل، قیمت مدل آنلاک شده نیز برای کشورهای محدودی منتشر شد؛ بدین ترتیب که مدل 16 گیگابایتی با قیمت 649 دلار، مدل 32 گیگابایتی با قیمت 749 دلار، و مدل 64 گیگابایتی با قیمت 849 دلار به فروش خواهد رسید. در کانادا نیز قیمت آیفون 5 مدل 16 گیگابایتی 699 دلار کانادا، مدل 32 گیگابایتی 799 دلار کانادا و مدل 64 گیگابایتی 899 دلار کانادا معین شد.

iPhone 5

وارد کنندگان محصولات اپل نیز آیفون 5 را با همین قیمت وارد بازار ایران خواهند کرد و بنابراین می توان با در نظر گرفتن نرخ دلار، حدود قیمت این محصول را بعد از تثبیت قیمت ها حدس زد. البته با وجود اینکه پیش فروش نسخه های آنلاک شده از امروز شروع شده، اما اپل زمان مشخصی برای تحویل آیفون معین نکرده و فقط به این نکته اشاره داشته که نسخه های آنلاک شده در تاریخ 21 سپتامبر (31 شهریور) -- روز عرضه آیفون های قراردادی -- به دست کاربران نخواهد رسید. همچنین با توجه به وضعیت نسخه های آنلاک شده آیفون 4 اس در سال گذشته -- که تا یک ماه بعد از زمان در نظر گرفته برای نسخه قراردادی عرضه نشد -- می توان حدس زد که آیفون 5 نیز چند هفته بعد از تاریخ 21 سپتامبر به دست کاربران می رسد.

علاوه بر این در حال حاضر به دلیل تمایل بسیار بالا برای خرید این محصول و ظاهراً تمام شدن موجودی فعلی آیفون 5 تنها در ساعت اول پیش فروش مدل های قراردادی، خریداران هشداری مبنی بر تأخیر حداقل دو هفته ای رسیدن آیفون 5 را دریافت می کنند که این موضوع در سال های گذشته سابقه نداشته است. به همین دلیل احتمال میرود آیفون آنلاک شده در سال جاری کمی دیرتر از زمان معمول چند هفته ای به دست مشتریان برسد.

iPhone 5

منبع : CNET


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا