نگاهی به اجزای داخلی آیفون 5

نمایش خبر

تاریخ : 1391/7/1
برچسب‌ها : Apple iPhone 5 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : وب سایت ifixit به تازگی نحوه باز نمودن آیفون 5 و مراحلی که برای جدا نمودن اجزای آن لازم است را منتشر ساخته و به تفاوت های میان آیفون 5 -- که ششمین نسل از اسمارت فون های جنجالی اپل محسوب می شود -- با آیفون 4 و آیفون 4 اس اشاره نموده.

آیفون 5 تفاوت های ظاهری کاملاً مشهودی را نسبت به آیفون 4 و آیفون 4 اس داراست. بارزترین این تفاوت ها صفحه نمایش بزرگتر و بدنه کشیده تر و کم ضخامت تر آیفون 5 است. اما از دیگر تفاوت های ظاهری آیفون 5 با نسل قبلی این اسمارت فون می توان به عدم وجود نوار فلزی در دور گوشی، لبه پخ میان کناره های گوشی و سطح رویی و پشتی آن، استفاده از کانکتور کوچک Lightning به جای کانکتور 30 پینی قبلی در پائین گوشی و وجود جک هدفون در پائین گوشی (به جای بالای آن) و مواردی از این دست اشاره نمود.

apple iphone 5 vs iphone 4

تصویر بالا: آیفون 5 کم ضخامت تر و کشیده تر از آیفون 4 اس و آیفون 4 است

در کنار این تفاوت های ظاهری بدیهیست که ویژگی های فنی آیفون 5 نیز با آیفون 4 و آیفون 4 اس متفاوت است و این تفاوت ها ناشی از اجزای داخلی متفاوت این اسمارت فون هاست. (برای مقایسه مشخصات فنی این سه اسمارت فون در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)

در زیر برخی از تفاوت های فنی آیفون 5 و نسل های قبلی این اسمارت فون را مشاهده می کنید:

چیپ A6 اپل: یکی از اصلی ترین وجوه تمایز آیفون 5 با آیفون 4 اس استفاده از چیپ A6 اپل به جای چیپ A5 است. بنچ مارک های انجام شده از کارآیی بسیار بالاتر چیپ A6 (تا حدود دو برابر) و وجود پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی قوی تر در داخل آن حکایت دارد که با ادعای اپل در مراسم معرفی آیفون 5 کاملاً سازگار است.

Inside Apple iPhone 5

Inside Apple iPhone 5

صفحه نمایش 4 اینچی - تعویض آسان صفحه نمایش: علاوه بر داشتن ابعاد بزرگتر در مقایسه با صفحه نمایش 3.5 اینچی آیفون 4 اس و آیفون 4، تعویض این صفحه نمایش نیز بسیار ساده تر است. برای تعویض صفحه نمایش آیفون 4 اس نیاز به طی کردن 38 مرحله بود چرا که بازکردن گوشی از پشت به جلو صورت می گرفت اما باز کردن آیفون 5 از چلو به پشت صورت می گیرد و بدین ترتیب تعویض صفحه نمایش بسیار ساده تر از قبل است.

Inside Apple iPhone 5

تصویر بالا: باز نمودن پیچ های زیرین

Inside Apple iPhone 5

تصویر بالا: برداشتن صفحه نمایش

بدنه پشتی یکپارچه: این بدنه ما را به یاد بدنه پشتی آیفون 3GS می اندازد و همین بازگشت به نوع طراحی بدنه پشتی آیفون 3GS کار تعویض صفحه نمایش را آسان نموده است. در کل ifixit معتقد است که تعمیر آیفون 5 نیز از آیفون 4 اس و آیفون 4 ساده تر است.

Inside Apple iPhone 5

باتری کمی قوی تر: باتری کشیده و بلند آیفون 5 با ظرفیت 1440 میلی آمپر ساعت تا 8 ساعت مکالمه بر روی شبکه 3G را میسر ساخته و 225 ساعت زمان Standby را پشتیبانی می کند که در مقایسه با باتری 1432 میلی آمپر ساعتی آیفون 4 اس کمی بهتر به نظر می رسد، اما به پای باتری 2100 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 3 سامسونگ -- که تا 11 ساعت و 40 دقیقه مکالمه و 790 ساعت زمان Standby را پشتیبانی می کند -- نمی رسد.

Inside Apple iPhone 5

کلید Home تقویت شده: کلید Home در آیفون 5 از یک قاب فلزی داخلی پشتیبان بهره می گیرد که نه تنها می تواند باعث جلوگیری از خرابی این کلید شود، بلکه تعویض آنرا نیز ساده تر می کند. لازم به ذکر است که بسیاری از کاربران آیفون 4 اس و آیفون 4 با مشکلات مربوط به کلید Home برخورد کرده بودند.

Inside Apple iPhone 5

و در انتها بد نیست نگاهی به کلیه قطعات داخلی آیفون 5 بیندازیم:

Inside Apple iPhone 5

منبع : ifixit


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا