اپل و اچ تی سی در صدر جدول رضایت مندی مشتریان اسمارت فون ها

نمایش خبر

تاریخ : 1391/6/20
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، رضایت مشتری ، نوکیا Nokia ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، اچ تی سی HTC ، ال جی LG ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : اپل همواره از جمله شرکت هایی بوده که در صدر لیست رضایت کاربران قرار می گرفته و همین عامل نیز باعث شده این شرکت بتواند در طی این سالها، هواداران و طرفداران سرسخت فراوانی پیدا کند. به تازگی نیز نتایج یک بررسی انجام شده در زمینه رضایت مندی کاربران از اسمارت فون ها منتشر شده، که بار دیگر اپل را به عنوان مورد رضایت ترین شرکت در بین برند های این حوزه قرار می دهد.

در این تحقیق که توسط موسسه J.D. Power انجام شده، از جامعه آماری 8,736 نفره دارای اسمارت فون در فاصله بین ماه های ژانویه و ژوئن در مورد رضایت مندی آنها از اسمارت فون خود، نظر سنجی به عمل آورده شده است. همانطور که گفته شد شرکت اپل در این تحقیق، با بدست آوردن امتیاز 849 واحدی، با فاصله نسبتاً زیادی -- البته به نسبت فاصله دیگر برند های این بررسی با یکدیگر -- در صدر جدول برند های مورد رضایت کاربران قرار گرفته است. کاربران این بررسی به خصوص در بخش های طراحی ظاهری و سادگی در استفاده، به سری آیفون این شرکت امتیاز بالاتری داده اند.

SmartPhones Satisfaction Chart - Sep 2012

نمودار بالا: نرخ رضایت کاربران از برند های اسمارت فون ها (مقیاس بر اساس حداکثر امتیاز 1,000 است.)

رتبه بعدی در این لیست توسط شرکت HTC با امتیاز 790 واحدی اشغال شده که با اختلاف 7 واحدی بالاتر از متوسط بازار قرار گرفته است. شرکت های سامسونگ و موتورولا نیز به ترتیب با بدست آوردن امتیازات 782 و 777 واحدی در رتبه های 3 و 4 این لیست قرار گرفتند. در جایگاه پنجم این بررسی نیز شرکت نوکیا دیده می شود که با فاصله قابل توجهی نسبت به دیگر رقبا قرار گرفته است. البته امتیاز شرکت نوکیا در این لیست نسبت به شش ماه گذشته () 61 واحد افزایش داشته که نشان از موفقیت سری لومیا این شرکت در بازار اسمارت فون ها دارد. در ماه های آینده نیز با عرضه نسل جدید این سری، باید شاهد موفقیت بیشتر این شرکت در بازار اسمارت فون ها و احتمالا رشد رضایت مندی کاربران از این محصولات باشیم.

نکته جالب دیگر در مورد این بررسی نیز به عوامل تعیین کننده در خرید اسمارت فون ها باز می گردد که در این بخش، عملکرد با 33 درصد، طراحی ظاهری با 23 درصد، امکانات و سادگی استفاده هر دو با 22 درصد و در آخر قیمت با 19 درصد اهمیت بین جامعه آماری، از جمله مهمترین عوامل در خرید کاربران معرفی شده اند.

همچنین نا گفته نماند که شرکت ال جی در زمینه رضایت مندی کاربران از موبایل های ساده، مقام اول را کسب کرده است. شرکت سامسونگ نیز در همین بخش با اختلاف بسیار کمی بالاتر از متوسط بازار، مقام دوم را بدست آورده است. متأسفانه شرکت نوکیا در این بخش نیز عملکرد مناسبی نداشته و با اختلاف نسبتاً زیادی از رقبای صدر این جدول، رتبه پنجم را از آن خود کرده است.

Traditional Phones Satisfaction Chart - Sep 2012

نمودار بالا: نرخ رضایت کاربران از برند های گوشی های ساده (مقیاس بر اساس حداکثر امتیاز 1,000 است.)

منبع : J.D. Power


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا