بهترین گوشی های سال از دید اتحادیه تصویربرداری و صوت اروپا (2012-2013)

نمایش خبر

تاریخ : 1391/5/27
برچسب‌ها : جوایز Awards ، اتحادیه تصویربرداری و صوت اروپا EISA (European Imaging and Sound Association) ، HTC One S ، Samsung I9300 Galaxy S III ، Nokia 808 PureView ، Sony Xperia S ، نوکیا Nokia ، سامسونگ Samsung ، اچ تی سی HTC ، سونی Sony

واحد خبر mobile.ir : اتحادیه تصویربرداری و صوت اروپا (EISA) که متشکل از 50 مجله تخصصی از 20 کشور اروپایی و با بیش از 30 سال سابقه است، به صورت سالیانه جوایزی را به بهترین محصولات عرضه شده در اروپا اهدا می کند. یکی از بخش های پوشش داده شده توسط این انجمن نیز بخش دستگاه های موبایل است که ما در زیر به صورت اجمالی به آن خواهیم پرداخت.

بهترین موبایل سال اروپا:

اصلاً دانستن این موضوع جای تعجب ندارد که Samsung Galaxy S III جایزه بهترین موبایل اروپا در سال 2012-2013 را از آن خود کرده است، چرا که دو نسل قبلی این اسمارت فون یعنی Samsung Galaxy S II و Samsung Galaxy S نیز به ترتیب در سال های 2011-2012 و 2010-2011 جایزه بهترین موبایل های سال اروپا را بدست آورده بودند. Samsung Galaxy S III دلایل زیادی برای موفقیت در این رقابت دارد که از جمله آنها می توان به پردازنده قدرتمند 4 هسته ای Exynos، نمایشگر 4.8 اینچی با رزولوشن HD و فناوری Super AMOLED، دوربین بسیار با کیفیت 8 مگاپیکسلی، امکانات نرم افزاری قابل توجه و طراحی زیبا و باریک اشاره کرد که باعث شده اند این اسمارت فون بر رقیب اصلی خود یعنی HTC One X پیروز شود. البته امکاناتی چون S Voice،Smart Stay و Direct Call نیز قطعاً در موفقیت این اسمارت فون سهم عمده ای داشته اند.

Samsung Galaxy S III

بهترین موبایل در بخش عکس برداری:

داوران امسال قطعاً کار ساده ای در انتخاب برنده بخش عکس برداری داشتند چرا که دوربین 43 مگاپیکسلی Nokia PureView 808، جایی برای رقابت دیگر اسمارت فون های بازار باقی نمی گذارد. فناوری PureView به کار رفته در این اسمارت فون به همراه لنز Carl Zeiss و امکانات نرم افزاری بسیار عالی، Nokia PureView 808 را با اختلاف بسیار زیادی به بهترین CameraPhone تبدیل کرده و حتی به سختی می توان دوربین با قیمت کمتر از 1000 دلار را بهتر از دوربین Nokia PureView 808 معرفی کرد. البته در کنار موارد ذکر شده نوکیا این گوشی را به صفحه نمایش AMOLED با فناوری Clear Black، پردازنده قدرتمند 1.3 گیگاهرتزی و سیستم عامل بهینه شده Nokia Belle مجهز کرده تا Nokia PureView 808 جدای از یک دوربین قدرتمند، یک گوشی بسیار خوب نیز باشد. لازم به ذکر است که سال گذشته این جایزه به گوشی های Sony Erocsson Xperia Arc/Arc S اهدا شده بود.

Nokia PureView 808

بهترین دوربین در بخش شبکه های اجتماعی:

HTC One S را به جرئت می توان به عنوان یکی از بهترین، زیبا ترین، باریک ترین و مقاوم ترین اسمارت فون های اندرویدی ساخته شده تا کنون معرفی کرد. بدنه تمام آلومینیومی بسیار باریک 7.87 میلی متری که از فناوری Micro Arc Oxidation بهره می برد، صفحه نمایش Super AMOLED با رزولوشن 960*540، پردازنده بسیار قدرتمند دو هسته ای از نوع Krait، دوربین 8 مگاپیکسلی با امکانات و کیفیت بسیار بالا و البته رابط کاربری Sense 4، باعث شده اند HTC One S به عنوان یک اسمارت فون بسیار عالی شناخته شود. البته دلیل اصلی انتخاب شدن این اسمارت فون برای بخش شبکه های اجتماعی، وجود امکانات بسیار خوب در رابط کاربری Sense از جمله ویجت های کاربردی و نرم افزار های مخصوص است. نا گفته نماند سال گذشته نیز گوشی HTC ChaCha به عنوان برنده این بخش انتخاب شده بود و حال این دومین سالی است که اچ تی سی جایزه بهترین گوشی در بخش شبکه های اجتماعی را بدست می آورد.

HTC One S

اسمارت فون سبز سال اروپا:

EISA معتقد است که به دلیل رشد سریع اسمارت فون ها از جمله انتخاب صفحات نمایش بزرگ تر، باتری ها با ظرفیت بالا تر و غیره باعث شده اند چرخه بازیافت سخت تر شود. اما اسمارت فون Sony Xperia S با داشتن مصرف انرژی بهینه، استفاده کم از مواد مضر برای طبیعت و مصرف پایین مس توانسته به عنوان سبز ترین اسمارت فون سال انتخاب شود. البته نا گفته نماند که سال گذشته نیز اسمارت فون Sony Ericsson Xperia Mini این جایزه را از آن خود کرده بود.

Sony Xperia S

این جایزه در بخش Green اهدا شده است.

منبع : EISA


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا