اپل صدر نشین رضایت مندی مشتری های گوشی های هوشمند

نمایش خبر

تاریخ : 1390/12/27
برچسب‌ها : رضایت مشتری ، Apple iPhone 4S ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : در دنیای امروز، اسمارت فون ها از سرعت رشد بسیار بالایی برخوردارند و هر روز مدل‌های جدید تر و پیشرفته تری از آنها معرفی و روانه بازار می‌شوند اما این سؤال همیشه وجود داشته که بهترین و برترین اسمارت فون های موجود در بازار مربوط به کدام برند است؟ برای پاسخ به این سؤال آزمون‌های زیادی وجود دارد، آزمون هایی که نتایج متفاوتی را نیز با خود به همراه خواهند داشت اما همیشه یک روش وجود داشته که از دیگر روش‌ها مطمئن‌تر بوده و آن نرخ رضایت کاربران از این اسمارت فون ها بوده است.

طبق یک تحقیق جدید از J.D. Power، که به بررسی بخش‌ها مختلفی از جمله عملکرد، سادگی در استفاده، امکانات و طراحی گوشی‌های هوشمند مختلف می‌پردازد، ثابت شده که اپل با گوشی iPhone 4S توانسته بیشترین نرخ رضایت کاربران را از آن خود کند و در صدر محبوب‌ترین برندهای گوشی های هوشمند جهان قرار گیرد. این هفتمین بار پیاپی است که کمپانی اپل در تحقیقات مشابه بالاترین میزان رضایت مشتریان را به خود اختصاص می دهد.

همچنین در این تحقیق بیان شده است که عملکرد باتری، بیشترین تأثیر را در رضایت کاربران داشته و گوشی‌های هوشمند مجهز به ارتباطات موبایل نسل چهارم (4G) در این زمینه ضعیف‌ترین بازده را دارا می‌باشند. iPhone 4S نیز که آخرین گوشی هوشمند کمپانی صدرنشین این تحقیق است، در زمینه عملکرد باتری با داشتن زمان مکالمه حدود 14 ساعت در شبکه 2G و حدود 8 ساعت در شبکه 3G، توانسته در زمره بهترین‌ها به شمار می آید.

نمودار زیر به مقایسه نرخ رضایت کاربران از برند های مختلف می‌پردازد (مقیاس بر اساس حداکثر امتیاز 1,000 است.)

Smartphone Brands Satisfaction Chart

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می شود، شرکت HTC در این تحقیق به عنوان دومین برند محبوب کاربران انتخاب شده، که بالا تر از سامسونگ -- تولید کننده برتر سال در کنگره جهانی MWC () -- و ال‌جی قرار گرفته است. البته این تحقیق، تمام اسمارت فون های یک برند را مورد بررسی قرار داده و وجود تلفن‌های ارزان قیمت برند هایی مانند سامسونگ و نوکیا، باعث شده است که امتیاز نهایی این برند ها کاهش یابد.

در این تحقیق شرکت نوکیا بعد از پالم، در پایین‌ترین رتبه در تولید اسمارت فون ها قرار گرفته است که احتمالاً این موضوع بیشتر تحت تأثیر کاربران سیستم عامل منسوخ سیمبیان می‌باشد. هم اکنون گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون نوکیا، از نرخ رضایت بسیار بالایی در اپراتور های آمریکایی و اروپایی برخوردارند اما به دلیل تعداد بسیار اندک آنها در مقایسه با کل گوشی‌های نوکیا، این گوشی‌های هوشمند نتوانسته اند تأثیر چندانی بر نتیجه نهایی این تحقیق داشته باشند.

البته مبارزه اصلی در این بررسی، میان تولید کنندگان نبوده بلکه این عملکرد سیستم عامل‌ها بوده که در بوته آزمایش قرار گرفته است. همان طور که می‌دانید سخت افزار iPhone 4S جز در چند زمینه محدود، برتری خاصی نسبت به گوشی‌های هوشمند آندرویدی ندارد و برخی از گوشی های آندرویدی در کل از ویژگی های سخت افزاری مناسبتری نسبت به این گوشی برخوردارند، اما با این وجود به دلیل مجهز بودن به سیستم عامل iOS، همچنان برند اپل با این گوشی به عنوان محبوب‌ترین برند برگزیده شده است.

شایان ذکر است که iPhone 4S در بررسی‌های دیگری نیز نرخ رضایت بسیار بالایی را بدست آورده اما گوشی‌های هوشمندی چون Galaxy S II و Lumia 800 نیز از محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران برخورداراند.

منبع : J.D.Power


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا