تمایل برای خرید آیفون نسل بعدی در بیشترین مقدار از زمان عرضه نخستین آیفون تاکنون قرار دارد

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/5/3
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در دو ماه گذشته و با معرفی Galaxy S III سرو صدای زیادی در بازار ایجاد کرده و توانسته با فروش 10 میلیون از این اسمارت فون طی دو ماه، رکورد جدیدی در کارنامه خود ثبت کند. اما طبق یک بررسی صورت گرفته توسط مرکز تحقیقاتی 451 Research بر روی جامعه آماری 4042 نفری که 88 درصد آنها آمریکایی بوده‌اند، مشخص شده است که این کاربران بیشترین تمایل را به خرید آیفون نسل بعدی دارند.

طبق اطلاعات این بررسی، 14 درصد از کاربران این جامعه آماری، اظهار کردند که "به احتمال بسیار بالا" آیفون بعدی را خریداری خواهند کرد و این رقم در بین آیفون‌های قبلی نیز بیشترین بوده است. این در حالی است که تنها 2 درصد از کاربران اعلام کرده‌اند که "به احتمال بسیار بالا" Samsung Galaxy S III را به عنوان اسمارت فون بعدی خود در 90 روز آینده انتخاب خواهند کرد.

iPhone Demand

Paul Carton نائب رئیس این مرکز تحقیقاتی در خصوص دو شرکت اپل و سامسونگ چنین می‌گوید:

«فروش اسمارت فون ها، امسال پاییز به بیشترین حد خود می‌رسد و شرکت اپل ذینفع نخست خواهد بود ... هرچند احتمالا به جز اپل و در حد کمتری سامسونگ، شرکت‌های دیگر از این موج درخواست‌ها بهره نخواهند برد.»

در این بررسی همچنین آمده است که درخواست‌ها برای شرکت نوکیا 2 درصد است که این رقم یک درصد نسبت به ماه مارس افزایش داشته است در حالی که برای شرکت موتورولا این رقم برابر با 4 درصد بوده که نسبت به ماه مارس سال جاری میلادی 2 درصد کاهش داشته است. شرکت‌های HTC و RIM نیز در این مدت به ترتیب دارای 3 و 2 درصد درخواست خرید بوده‌اند که در این مورد شرکت RIM کمترین درخواست برای خرید را از ابتدا تا کنون تجربه می‌کند.

Samsung Demand

همان طور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید تمایل خریداران برای آیفون نسل بعدی 31 درصد است (مجموع دو ستون نمودار پائین)  که نسبت به تمایل خرید برای آیفون 4 اس با 21.5 درصد، پیشرفت چشمگیری داشته است. البته شرکت سامسونگ نیز در دو سال 2011 و 2012 توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران را کسب کرده و در طی حدود یک سال، از مقدار 5 درصد تمایل برای خرید در اواسط 2011، به 19 درصد (نمودار بالا) در اواسط 2012 دست یابد.

iPhone Demand

Samsung Demand

این آمار نشان از آن دارد که نسل بعدی آیفون نیز به احتمال زیاد کاملاً موفق خواهد بود و به فروش بسیار خوبی دست می‌یابد، البته این نکته نیز فراموش نشود که در زمان عرضه آیفون 5، اسمارت فون های مبتنی بر ویندوز 8 نیز وارد بازار خواهند شد که این موضوع ممکن است بر فروش آیفون بعدی تأثیر منفی داشته باشد.

منبع : TechCrunch


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا