عبور تعداد برنامه های بازار ویندوز فون از مرز 50,000

نمایش خبر

تاریخ : 1390/10/8
برچسب‌ها : بازار ویندوز فون Windows Phone Marketplace ، مایکروسافت Microsoft ، نرم افزار Software ، آمار Statistics

واحد خبر mobile.ir : بازار برنامه های ویندوز فون مایکروسافت (Windows Phone Marketplace) با سرعت زیادی رو به گسترش است و تعداد برنامه های این بازار اینک مرز 50,000 را پشت سر گذاشته.

بازار برنامه های ویندوز فون در حالی نقطه 50,000 را پشت سر می گذارد که نزدیک به 40 روز پیش این بازار 40,000 برنامه را در خود جای داده بود (). بر اساس گزارش سایت All About Windows Phone در حال حاضر برنامه ها با نرخ تقریبی 265 برنامه در روز به این بازار افزوده می شوند. بر اساس همین گزارش طی 90 روز اخیر بیش از 17 هزار برنامه به بازار ویندوز فون اضافه شده و در طول 30 روز اخیر شاهد افزوده شدن بیش از 8 هزار برنامه به این بازار بوده ایم. بدین ترتیب به نظر می رسد سرعت افزوده شدن برنامه ها روز به روز بیشتر شده و شتاب مثبتی را شاهد هستیم.

Windows Phone Marketplace Stat - Dec 2011

تصویر بالا: رشد بازار برنامه های ویندوز فون. دقت نمائید که اطلاعات ماه دسامبر کامل نیست و تا 21 دسامبر را شامل می شود

لازم به ذکر است که ارقام فوق مربوط به برنامه های راه یافته به بازار برنامه های ویندوز فون است و از این میان در حدود 6,000 برنامه یا توسط مایکروسافت حذف شده و یا تولیدکننده آنها را از بازار حذف نموده است. همچنین برخی از برنامه ها تنها در بازارهای خاصی عرضه می شوند و کاربران در کشورهای مختلف به تعداد برنامه های متفاوتی دسترسی دارند.

در میان برنامه های بازار ویندوز فون برنامه های تفریحی با 15 درصد، کتاب ها و مراجع با 14 درصد، بازی ها با 14 درصد و ابزارها با 14 درصد به ترتیب بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

Windows Phone Marketplace Categories - Dec 2011

تصویر بالا: دسته بندی برنامه های بازار ویندوز فون

58 درصد برنامه های بازار ویندوز فون رایگان بوده و 14 درصد برنامه های این بازار نیز با وجود غیر رایگان بودن دارای نسخه آزمایشی هستند. 29 درصد برنامه ها نیز فروشی هستند.

Windows Phone Marketplace Free vs Paid - Dec 2011

تصویر بالا: درصد برنامه های رایگان در مقابل برنامه های فروشی

هرچند سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت هنوز نتوانسته سهم عمده ای از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار خود بگیرد اما ارتباط بسیار خوب مایکروسافت با توسعه دهندگان برنامه ها و ابزارهای قدرتمند این کمپانی باعث شده که تعداد زیادی از برنامه نویسان به برنامه نویسی برای ویندوز فون گرایش یابند.

البته در حال حاضر تعداد برنامه های نوشته شده برای ویندوز فون در مقام مقایسه با برنامه های اندروید گوگل و iOS اپل بسیار کمتر است و هر دو رقیب مایکروسافت بیش از 500,000 برنامه را در فروشگاه های خود دارند. اما این کمبود تعداد برنامه ها بیشتر به دلیل تأخیر مایکروسافت در عرضه پلتفرم ویندوز فون است و اگر مدت زمان رسیدن تعداد برنامه های بسترهای مختلف به مرز 50,000 را ملاک قرار دهیم خواهیم دید که سرعت مایکروسافت تنها از سرعت اپل پائینتر بوده و سیستم عامل این کمپانی توانسته سریعتر از اندروید گوگل، سیمبیان نوکیا و بلک بری او اس RIM قله 50,000 برنامه را فتح کند. یکی از دلایلی که اپل توانست سریعتر از مایکروسافت مرز 50,000 برنامه را پشت سر بگذارد این بود که اپل 4 میلیون دارنده گوشی های آیفون را پیش از راه اندازی App Store در اختیار داشت.

Time for Platforms to reach 50,000 Programs

تصویر بالا: تعداد ماه های سپری شده برای رسیدن تعداد برنامه های هر بستر به 50,000 عدد



تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا