بازی ها در صدر برنامه های موبایل و کاربران آیفون در صدر بازی کنندگان

نمایش خبر

تاریخ : 1390/4/17
برچسب‌ها : Nielsen ، آمار Statistics ، بازی Game

واحد خبر mobile.ir : به نظر می رسد بازی ها از ارکان اصلی گوشی های موبایل هستند و گرایش کاربران به استفاده از بازی ها بر روی گوشی های موبایل بیش از گرایش آنها به دیگر انواع برنامه ها است.

گزارشی که کمپانی Nielsen -- از تحلیلگران مطرح بازار کالاها و خدمات --  در روز 6 جولای 2011 (15 تیر 1390) منتشر ساخته نشان دهنده این است که بازی ها از نظر محبوبیت و عامه پسندی در صدر برنامه های موبایل قرار دارند. 64 درصد دانلود کنندگان  (کسانی که در 30 روز اخیر برنامه ای را دانلود نموده اند) از بازی ها استفاده نموده اند. پس از بازی ها برنامه های آب و هوا و شبکه های اجتماعی در ردیف دوم و سوم محبوبیت و عامه پسندی قرار دارند.

Nielsen Mobile Gaming Chart

بر اساس همین گزارش 93 درصد دانلود کنندگان حاضر به پرداخت پول در ازای بازی هایی که مورد استفاده قرار می دهند هستند. از سوی دیگر 76 درصد دانلود کنندگان حاضرند که برای برنامه های خبری پول پرداخت نمایند. چنین آماری در کنار اطلاعات دیگر در مورد میزان رقابت در تولید برنامه های مختلف بر روی بسترهای گوناگون موبایل می تواند مورد توجه تولید کنندگان برنامه های موبایل واقع گردد.

Nielsen Mobile Gaming Chart 2

بخش دیگری از گزارش Nielsen حاکی از آن است که به طور متوسط افرادی که با گوشی های موبایل به بازی می پردازند 7.8 ساعت از وقت خود در ماه را به این کار اختصاص می دهند. البته مدت بازی در مورد صاحبان آیفون بسیار بیشتر بوده و به طور متوسط 14.7 ساعت از وقت صاحبان آیفون صرف بازی با گوشی می شود (تقریباً روزی نیم ساعت.) صاحبان اندروید نیز با 9.3 ساعت بازی کردن در ماه رتبه بعدی را در این زمینه در اختیار دارند.

Nielsen Mobile Gaming Chart 3

بازی ها به یکی از این چهار طریق بر روی گوشی ها مورد استفاده قرار می گیرند: دانلود شده و نصب می شوند؛ از پیش بر روی دستگاه نصب شده اند؛ از طریق وب مورد استفاده قرار می گیرند و یا از طریق کامپیوتر یا دستگاهی دیگر به گوشی موبایل منتقل می شوند. بر اساس گزارش Nielsen کاربران iOS اپل، اندروید گوگل و ویندوز فون مایکروسافت بیشتر از روش اول یعنی دانلود بازی و نصب آن استفاده می نمایند، حال آنکه کاربران گوشی های بلک بری و فیچر فون ها بیشترین استفاده را از برنامه های از پیش نصب شده بر روی گوشی به عمل می آورند.

Nielsen Mobile Gaming Chart 4

با موفقیت مالی بازی هایی مانند بازی پرندگان عصبانی (Angry Birds) و بسیاری از بازی های دیگر در بستر موبایل و تبلت ها هر روز به شمار شرکت های تولید کننده بازی برای این وسایل الکترونیکی اضافه می شود. امیدواریم کشور ما نیز بتواند سهم مناسبی از درآمد حاصل از این بازار را به خود اختصاص دهد. فراموش نکنیم که یک بازی ساده همراه با یک ایده بکر و خوب نیز اگر با پیاده سازی مناسبی همراه شود می تواند مورد استقبال کاربران واقع گردد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا