20 برنامه پرطرفدار اندروید در آمریکا به تفکیک استفاده خانم ها و آقایان

نمایش خبر

تاریخ : 1390/6/23
برچسب‌ها : اندروید Android ، بازار اندروید Android Market ، Nielsen ، آمار Statistics ، آمریکا USA

واحد خبر mobile.ir : کمپانی Nielsen -- یکی از تحلیل گران مطرح بازار کالاها و خدمات -- در روز 13 سپتامبر 2011 (22 شهریور 1390) گزارشی را از پر طرفدارترین برنامه های اندروید در آمریکا (در میان گروه سنی بالای 18 سال) منتشر نمود. این آمار بر اساس پارامتری تحت عنوان "Active Reach" یا به عبارتی "میزان دسترسی فعال" ارائه شده است. در این آمار "میزان دسترسی فعال" برای یک برنامه نشان دهنده درصد دارندگان گوشی اندروید است که طی 30 روز اخیر حداقل یک بار از برنامه مورد نظر استفاده نموده اند.

مطابق آمار ارائه شده، پس از برنامه اندروید مارکت (Android Market) که با 90.5 درصد دسترسی فعال در صدر جدول قرار دارد، برنامه های نقشه های گوگل، جی میل و فیس بوک پرطرفدارترین برنامه ها هستند. فیس بوک با 81.0 درصد دسترسی فعال در میان خانم ها پرطرفدارترین برنامه این گروه محسوب شده (آقایان هم 66.9 درصد به برنامه فیس بوک دسترسی فعال دارند) و نقشه های گوگل (Google Maps) با 77.1 درصد دسترسی فعال در میان آقایان پرطرفدارترین برنامه مردان به شمار می آید (71.9 درصد خانم ها نیز بطور فعال از برنامه نقشه های گوگل استفاده می کنند. بدیهیست استفاده کمتر خانم ها از نقشه را نمی توان دلیلی بر جهت یابی بهتر آنها دانست بلکه احتمالاً به دلیل میزان رانندگی کمتر آنها است!)

برنامه های جستجوی گوگل و یوتیوب نیز جزو پرطرفدارترین برنامه ها بوده و بازی پرندگان عصبانی (Angry Birds) با 27.3 درصد دسترسی فعال در میان آقایان و 24.2 درصد دسترسی فعال در میان خانم ها پرطرفدارترین بازی محسوب می شود. نسخه Rio پرندگان عصبانی نیز با آماری در حدود نصف نسخه اصلی دومین بازی پر طرفدار است.

در میان شبکه های اجتماعی، خانم ها بیش از آقایان از فیس بوک و توئیتر استفاده می کنند (81.0 و 16.5 درصد در مقابل 66.9 و 13.4 درصد) درحالی که آقایان بیش از خانم ها Google+ را مورد استفاده قرار می دهند (15.9 در مقابل 7.2 درصد)

آمار مربوط به 20 برنامه پر طرفدار اندروید در آمریکا را می توانید در نمودارهای زیر مشاهده نمائید:

US top 20 android apps Sep 2011

منبع : Nielsen


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا