معرفی Galaxy F54 – میان‌رده جدید سامسونگ با Exynos 1380 و باتری حجیم 6,000 میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/3/18        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اکسینوس 1380 Exynos 1380 ، Samsung Galaxy F54 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : سامسونگ در اواخر مارچ 2023 از گوشی هوشمند Galaxy M54 رونمایی کرد و این دیوایس از ماه آوریل به بازار عرضه شد، اما هیچ‌گاه به هند راه پیدا نکرد. حال، این کمپانی کره‌ای روز سه‌شنبه 6 ژوئن 2023 (16 خرداد 1402) از اسمارت‌فونی به نام Galaxy F54 برای بازار هند پرده برداشت. Galaxy F54 از لحاظ سخت‌افزاری تفاوت محسوسی با Galaxy M54 نداشته و از لحاظ ظاهری نیز با همان طراحی و در همان رنگ‌های قبلی (منتهی با کمی تغییر) وارد بازار خواهد شد. نمایشگر AMOLED، تراشه Exynos 1380، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، باتری غول‌پیکر 6,000 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات نسل پنجم از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی هوشمند به شمار می‌روند.

Galaxy F54 یک میان‌رده رو به بالا بوده و سامسونگ آن را پیشرفته‌ترین مدل از خانواده Galaxy F می‌نامد. بدیهی‌ست که همان ظاهر شکیل گوشی‌های گلکسی را می‌توان از Galaxy F54 نیز انتظار داشت، به‌ویژه اینکه وجود حلقه‌های فلزی به دور لنزهای دوربین نیز به زیبایی دستگاه افزوده است. این محصول در رنگ‌های آبی (Meteor Blue) و خاکستری (Stardust Silver) به دست مشتریان می‌رسد. ناگفته نماند، بدنه گوشی ابعادی برابر با 164.9×77.3×8.4 میلی‌متر داشته و وزن آن 199 گرم اعلام شده است.

نمایشگر 6.7 اینچی گوشی از پنل پیشرفته Super AMOLED Plus تشکیل شده است. این نمایشگر – که نسبت تصویر آن 20:9 است – وضوح +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) داشته و می‌تواند در هر ثانیه تا 120 بار خود را به‌روزرسانی کند. متأسفانه جزییات بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری نمایشگر منتشر نشده، اما شرکت سازنده در معرفی نمایشگر Galaxy F54 از قابلیتی نرم‌افزاری تحت عنوان Vision Booster یاد می‌کند که طبق ادعای سامسونگ، با در نظر گرفتن شدت نور محیطی و تأثیر آن بر نمایشگر، می‌تواند دید صفحه نمایش را بهبود ببخشد.

تمایل سامسونگ به استفاده از تراشه‌های خود همچنان ادامه داشته و در اینجا نیز شاهد به کارگیری Exynos 1380 هستیم. این چیپ‌ست 5 نانومتری دارای چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 (در کلاستر قدرتمند) و چهار هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 (در کلاستر ضعیف‌تر) بوده و پردازش گرافیکی آن به Mali-G68 سپرده شده است. حافظه رم گوشی 8 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی آن 256 گیگابایت است که البته 218.2 گیگابایت آن در دسترس خواهد بود. گفتنی‌ست، با توجه به پشتیبانی از میکرو اس‌دی می‌توان حافظه داخلی را تا 1 ترابایت دیگر نیز ارتقا داد.

مثل بیشتر دیوایس‌های گلکسی، در اینجا نیز خبری از ماژول دوربین نبوده و لنزهای دوربین در قالب دایره‌هایی محاط‌شده با حلقه‌های فلزی از خود بدنه بیرون زده‌اند. دوربین اصلی رزولوشنی معادل 108 مگاپیکسل داشته و در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار دارد. این دوربین به ویژگی‌های مهمی از قبیل فوکوس خودکار، لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) و زوم دیجیتال تا 10 برابر مجهز شده است. قابلیت لرزه‌گیری در این گوشی – که شرکت سازنده از آن با عنوان No Shake یاد می‌کند – در واقع از دو بخش سخت‌افزاری (OIS) و نرم‌افزاری (VDIS) تشکیل شده است. به این ترتیب، در کنار لرزه‌گیر اپتیکال (با زاویه اصلاح 1.5 درجه)، VDIS نیز (با فرکانس نمونه‌برداری حرکتی 1 کیلوهرتزی) می‌تواند به پروسه لرزه‌گیری کمک کند.

یکی دیگر از امکانات دوربین که شرکت سازنده روی آن تأکید دارد، توانایی آن در برداشت تصویر در نور کم است که اصطلاحا در گوشی‌های گلکسی Nightography نامیده می‌شود. در وهله اول، با توجه به ترکیب 9 پیکسل در 1 پیکسل، امکان جذب نور بیشتر شده و قاعدتا تصاویر برداشتی در محیط‌های کم‌نور باکیفیت‌تر خواهند بود. همچنین، علاوه بر حالت شب (Night Mode)، یک حالت شب اتوماتیک (Auto Night Mode) بر مبنای هوش مصنوعی نیز تدارک دیده شده که با استفاده از پردازش چند فریمی، تا 12 فریم را با هم ترکیب می‌کند تا نهایتا یک تصویر باکیفیت را به دست دهد.

از دیگر المان‌های مجموعه دوربین در پشت دستگاه، می‌توان به دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی (f/2.2)، دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی (f/2.4) و فلش ال‌ای‌دی اشاره کرد. در حفره مرکزی بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی به وضوح 32 مگاپیکسل و گشودگی f/2.2 دیده می‌شود. هر دو دوربین اصلی و سلفی می‌توانند با وضوح UHD 4K و با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند. ناگفته نماند، ضبط ویدئوی اسلوموشن با رزولوشن HD و سرعت 240 فریم در ثانیه نیز از امکانات دوربین اصلی بر شمرده شده است.

از جمله نقاط قوت Galaxy F54، می‌توان به باتری حجیم آن اشاره کرد. این باتری ظرفیتی معادل 6,000 میلی‌آمپر ساعت داشته و می‌تواند انرژی لازم برای هر یک از موارد زیر را تأمین کند: مصرف اینترنت داده (LTE) تا 20 ساعت، مصرف اینترنت وای-فای تا 21 ساعت، پخش ویدئو تا 23 ساعت، پخش صوت تا 91 ساعت و یا مکالمه (4G LTE) تا 55 ساعت. این باتری از استاندارد شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند، اما نکته ناامیدکننده آن است که شرکت سازنده هیچ شارژری را به همراه گوشی ارائه نکرده و مصرف‌کننده باید به‌ناچار شارژر را جداگانه خریداری کند.

گوشی هوشمند Galaxy F54 از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد، اما شرکت سازنده به محل قرارگیری آن اشاره‌ای نکرده است. اسپیکرهای این اسمارت‌فون از صدای استریو بی‌بهره‌اند، اما سامسونگ در معرفی این محصول به قابلیتی موسوم به Voice Focus اشاره کرده و مدعی شده که این ویژگی در هنگام برقراری تماس (یا تماس ویدئویی) می‌تواند صدای مزاحم پس‌زمینه را به حداقل برساند.

سیستم‌عامل گوشی اندروید 13 بوده و رابط کاربری اختصاصی One UI 5.1 تا حدی ظاهر و امکانات آن را تغییر داده است. سامسونگ تا 4 آپدیت اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی را برای این دیوایس تضمین کرده است. مضافا بر اینکه قابلیت امنیتی Samsung Knox نیز در این دیوایس فعال است. Galaxy F54 یک گوشی دوسیم‌کارته بوده و اسلات دوم از نوع هیبریدی است (یعنی کاربر باید بین سیم‌کارت دوم یا ارتقاء حافظه، یکی را انتخاب کند). همان طور که در مقدمه هم گفته شد، این گوشی از ارتباطات 5G بهره می‌برد. وای-فای 6، پورت USB-C، بلوتوث 5.3 و NFC سایر امکانات ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

کاربران هندی هم‌اکنون می‌توانند پیش‌سفارش خود را برای خرید Galaxy F54 از طریق سایت سامسونگ یا Flipkart ثبت کنند. این محصول فقط در یک پیکربندی (8GB/256GB) به تولید رسیده و به‌زودی با قیمت 30,000 روپیه هند در این کشور به فروش می‌رسد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 363 دلار آمریکا. این قیمت با استفاده از برخی کارت‌های بانکی در هند ظاهراً در اولین روزهای ارائه این مدل به بازار به 27,999 روپیه (339 دلار) کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا