شیائومی Redmi Note 10 Pro در نگاه رسانه‌ها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفه‌ای‌ها

نمایش خبر

تاریخ : 1400/6/15        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : در رسانه‌ها In Medias ، Xiaomi Redmi Note 10 Pro ، Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : سری ردمی نوت شیائومی در طی چند سال گذشته امکانات ایده‌آلی را به نسبت قیمت پرداختی ارائه کرده‌اند و این شرایط امسال (با وجود نام‌گذاری‌های گیج‌کننده)، برای مجموعه نوت 10 نیز تکرار شده است. Redmi Note 10 Pro یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های این سری‌ست که در مارچ 2021 همراه با سه مدل دیگر یعنی Note 10 ،Note 10S و Note 10 5G معرفی شد. ردمی نوت 10 پرو در بازار هند با نام Note 10 Pro Max عرضه شد که با کنار گذاشتن یک تفاوت یعنی غیبت NFC در نسخه هندی، هیچ تفاوت دیگری بین آن‌ها دیده نمی‌شود. نوت 10 پرو با وجود پشتیبانی نکردن از 5G، به لطف نمایشگر OLED پیشرفته و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است.

در این مطلب به روال قبل، به مرور دیدگاه سایت‌های معتبر فناوری در رابطه با این گوشی و نقاط ضعف و قوت آن می‌پردازیم اما پیش از همه چیز بهتر است در ابتدا اندکی با این گوشی و مشخصات آن بیشتر آشنا شویم.

ردمی نوت 10 پرو گوشی میان‌رده جالب‌توجه‌ای‌ست که با وجود آن‌که پردازنده Snapdragon 732G آن (در حضور راه‌کارهای پردازشی کاملا پیشرفته‌تر ارائه شده برای این رده) چندان فوق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد اما تقریبا در تمامی قسمت‌های دیگر (حداقل روی کاغذ) در سطح بهترین‌های بازار ظاهر می‌شود. صفحه‌نمایش دستگاه یک نمونه 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 1080×2400 پیکسل است که کنتراستی برابر با 4,500,000:1 را ارائه کرده و حداکثر روشنایی آن نیز به 700 نیت (1,200nits در حالت نقطه‌ای) می‌رسد؛ این پنل با این‌که 10 بیتی نیست (و در این رده نیز انتظاری برای 10 بیتی بودن آن نمی‌رود) از نرخ رفرش 120 هرتزی برخوردار است و سرعت برداشت تاچ در آن نیز به 240 هرتز می‌رسد. با وجود OLED بودن صفحه‌نمایش سنسور اثر انگشت در کناره گوشی قرار دارد.

سنسور دوربین اصلی گوشی 108 مگاپیکسلی دستگاه از نوع ISOCELL HM2 و ساخت سامسونگ بوده که ابعادی برابر با 1/1.52 اینچ داشته و با اجتماعی از 9 پیکسل 0.7 میکرونی، تشکیل یک سلول بسیار بزرگ‌تر 2.1 میکرونی را در وضوح 12 مگاپیکسلی می‌دهد. دیافراگم لنز این دوربین f/1.9 بوده و به‌جز 4K/30fps امکان فیلم‌برداری با 1080p با 30 یا 60 فریم در ثانیه را نیز دارد. دوربین‌های بعدی این مجموعه شامل یک 8 مگاپیکسلی اولتراواید بدون فوکوس خودکار با f/2.2‌ و میدان دید 118 درجه‌ای و یک 5 مگاپیکسلی دیگر برای عکاسی از فاصله نزدیک می‌شود که این یکی به فوکوس خودکار مجهز است و شیائومی آن را تله‌ماکرو می‌نامد. یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان نیز در همین قسمت قرار دارد. نوت 10 پرو به یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی f/2.45 مجهز است که فوکوس خودکار ندارد و حداکثر وضوح برداشت ویدئو در آن در حالت عادی 1080p/30fps و در اسلوموشن 720p/120fps است.

پردازنده گوشی از نوع Snapdragon 732G با 6 یا 8 گیگابایت رم است و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 قابل ارتقاء (از طریق اسلات microSD اختصاصی) دارد. ظرفیت باتری این مدل 5,020mAh است و شارژر سریع سیمی آن نیز 33 واتی‌ست. از دیگر امکانات این گوشی به‌طور خلاصه باید به استاندارد IP53 بدنه (مقاومت در برابر پاشیده شدن ملایم آب)، جک هدست، اسپیکرهای استریو، درگاه اینفرارد، وای‌فای دو باند ac و بلوتوث 5.1 اشاره کرد.

با این آشنایی نسبی با Redmi Note 10 Pro نوبت به بررسی نظرات سایت‌های مختلف در مورد این گوشی می‌رسد.

GSMArena

در بررسی GSMArena که در اصل برای نسخه Max نوشته شده اما به‌دلیل یکسان بودن این دو مدل به نسخه پرو نیز قابل تعمیم است از این گوشی بدون هیچ شک و تردیدی به‌عنوان یکی از داغ‌ترین پیشنهادات امسال یاد شده که یافتن نمونه مشابه‌ای برای آن دشوار است. با قرار دادن یک صفحه‌نمایش 120 هرتزی OLED در این گوشی، شیائومی بالاخره موفق به گذاشتن نقطه پایانی بر دوراهی دشوار انتخاب بین صفحه‌نمایش‌های 60 هرتزی OLED یا 120 هرتزی LCD شده و خیال کاربران را در دسترسی به بهترین انتخاب ممکن راحت کرده است.

GSMArena با تمجید از امکانات این گوشی از دشواری یافتن نقطه ضعف در آن سخن می‌گوید و آن را انتخاب آسانی می‌بیند که بالاترین امکانات را به‌ازای قیمت پرداختی، عرضه می‌کند.

نقاط ضعف و قوت Redmi Note 10 Pro از نگاه GSMArena شامل این موارد می‌شوند:

طراحی زیبا – درجه مقاومت IP53
نمایشگر 120 هرتزی روان AMOLED با پاسخ‌گویی سریع
دوام باتری برجسته و سرعت شارژ بالا
اسپیکرهای استریوی بسیار خوب
عملکرد قابل اتکاء بدون گرم‌شدن بیش از اندازه
کیفیت خوب عکس و ویدئوی همه دوربین‌ها در نور روز
پوسته روان MIUI 12 روی اندروید 11
درگاه اینفرارد – جک 3.5 میلی‌متری هدست – رادیوی FM – درگاه کارت حافظه – NFC (در نسخه پرو و نه پرو مکس)
حضور یک چیپ‌ست رده بالاتر می‌توانست هیجان‌انگیزتر باشد
نبود شارژ معکوس
عملکرد متوسط دوربین در نور کم
نبود حالت شب برای دوربین اولتراواید
لرزه‌گیر دیجیتال فقط در وضوح 1080p

GSMArena در مورد کیفیت تصاویر دوربین اصلی گوشی که به‌صورت پیش‌فرض در وضوح 12 مگاپیکسل برداشت می‌شوند از عالی بودن کیفیت در نور روز سخن می‌گوید؛ جایی‌که جزییات فراوانی حتی در مورد سوژه‌های سخت مثل شاخ و برگ درختان دیده می‌شود و طیف دینامیکی تصاویر نیز با این‌که با بهترین‌ها فاصله دارد اما بسیار عالی و قابل قبول است. پایین بودن میزان نویز و نزدیک بودن کنتراست و رنگ‌های تصویر به حالت طبیعی و واقعی از دیگر نکات مثبت اشاره شده در مورد عملکرد دوربین اصلی نوت 10 پرو در نور روز است. تنها نکته منفی ذکر شده در این قسمت اندکی شارپ شدن بیش از اندازه برخی بخش‌های تصویر است که با گرفتن عکس با وضوح کامل 108 مگاپیکسلی و سپس تغییر اندازه آن به 12 مگاپیکسل برطرف می‌شود. عکس‌های 108 مگاپیکسلی این گوشی به‌گفته GSMArena چندان فوق‌العاده نبوده و با جزییات اندک، تحت تأثیر خطاهای تصویربرداری (image artifacts) قرار دارند.

دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید نیز به‌گفته GSMArena در نور روز بسیار با کیفیت بوده و جزییات بالا (البته در حد وضوح این دوربین) گوشه‌های صاف، رنگ‌های دقیق، نویز کم (در حد کلاس خود) و طیف دینامیکی قابل قبول دارد. دوربین 5 مگاپیکسلی ماکروی گوشی به‌لطف فوکوس خودکار امکان عکاسی از فاصله 3 تا 10 سانتی‌متری سوژه‌ها را داشته و جزییات مناسب و رنگ‌های زنده‌ای را ارائه می‌‌کند این دوربین البته طبیعتا به‌دلیل وضوح پایین در زمینه کنتراست فوق‌العاده نبوده و نویز نیز همراه همیشگی تصاویر آن است. این دوربین به‌خصوص به نور بسیار مناسبی برای ایجاد تصاویر قابل‌قبول نیاز دارد.

نبودن لرزه‌گیر اپتیکال به عملکرد ضعیف‌تر دوربین اصلی در شب منجر شده است؛ دوربین در این حالت از اعداد ISO بسیار بالایی (7,000 و بالاتر) بهره می‌برد و همزمان سرعت شاتر را نیز به مقادیر کم (نزدیک به 1/8 ثانیه) کاهش می‌دهد. در این حالت با این‌که در شرایط ایده‌آل می‌توان عکس‌های روشن‌تری با رنگ‌های بهتر را برداشت کرد اما لرزش‌های دست ممکن است نتیجه نهایی را کاملا تحت تأثیر قرار دهد. حالت شب در این دوربین نزدیک به 2 ثانیه زمان می‌برد و در نتیجه آن نویز کمتر و اندکی جزییات بیشتر به ثبت می‌رسد. تأثیر لرزش دست در این حالت با وجود زمان 2 ثانیه‌ای برداشت آن به‌گفته GSMArena کمتر است! حالت شب برای دوربین اولتراواید در دسترس نیست و با تصاویر تیره و پر نویزی روبرو می‌شویم که البته هنوز جزییات مناسب و رنگ‌های قابل‌قبولی دارند.

فیلم‌برداری دوربین اصلی حداکثر با وضوح 4K/30fps انجام می‌شود و دوربین‌های ماکرو و اولتراواید نیز امکان برداشت ویدئو با وضوح 1080p/30fps دارند. وضوح 1080p/60fps نیز فقط برای دوربین اصلی در دسترس است. لرزه‌گیر دیجیتال دوربین تنها در وضوح 1080p/30fps برای همه دوربین‌ها ارائه می‌شود. GSMArena از کیفیت بالای ویدئوهای 4K دوربین اصلی در نور روز در ارائه جزییات فراوان، پایین بودن نویز، روان بودن تصویر و عملکرد مناسب در زمینه‌های شارپ‌نس، کیفیت رنگ و کنتراست راضی بوده و در نور کم نیز با وجود نویز بیشتر نیز هنوز از کیفیت مناسب آن در مقابل رقبا سخن می‌گوید. تصاویر 1080p دوربین اولتراواید نیز بسیار عالی بوده و در زمینه جزییات رنگ، کنتراست و طیف دینامیکی بسیار مناسب عمل می‌کند. یک نکته منفی در این قسمت پایین‌بودن بیت‌ریت برداشت صدا در همه حالت‌‌هاست که تنها 96‌ کیلوبیت بر ثانیه بوده و با وجود آن‌که عملا تأثیر منفی بزرگی بر نتیجه نهایی بر جای نمی‌گذارد اما حتی برای یک میان‌رده نیز می‌توانست بهتر باشد.

Techradar

در بررسی تک‌رادار از Redmi Note 10 Pro که عنوان «یک گوشی برتر با یک قیمت پایین» را بر خود دارد از این مدل به‌شرط آن‌که 5G اهمیتی برای شما نداشته باشد به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی یاد شده است؛ جایی‌که یک صفحه‌نمایش عالی، پرفورمنس سریع، عمر باتری طولانی و یک دوربین استوار با قیمتی کمتر از 300 دلار انتظار شما را می‌کشند. دو نکته منفی اصلی این گوشی به‌‌گفته تک‌رادار، نبود 5G و سپس غیبت لرزه‌گیر دوربین در وضوح بالاتر از 1080p است و با گذر از این دو مورد بقیه نکات مرتبط با ردمی نوت 10 پرو کاملا مثبت به‌نظر می‌رسند.

نکات مثبت و منفی این گوشی از نکات تک‌رادار شامل این موارد می‌شوند:

اسپیکرهای استریوی عالی
نمایشگر 120 هرتزی OLED بزرگ و جسورانه
دوام باتری طولانی
نبود 5G
ارائه نشدن مکانیزم لرزه‌گیری برای ویدئوهای 4K

تک‌رادار در مورد تصاویر دوربین اصلی این گوشی می‌گوید: «تصاویر ردمی نوت 10 پرو در حالت استاندارد، به‌خصوص با در نظر گرفتن قیمت، درکل بسیار دلپذیر هستند. Pixel 4a کنتراست تصویر HDR را اندکی بهتر هندل می‌کند جایی‌که مقداری فلت شدن در اطلاعات تصویر در مناطق روشن‌تر و کمی محوشده‌گی در نقاط با توناژ متوسط می‌بینیم. اما این [موضوع] واقعا تنها به سوژه‌های نسبتا پیچیده اعمال می‌شود.» تک‌رادار با انتقاد از سنسور HM2 این دوربین، آن را مثل چندین حسگر دیگر سامسونگ دانسته که از وضوح بالایی بهره می‌برند اما نتیجه نهایی آن‌ها آن‌گونه که روی کاغذ به‌نظر می‌رسد پیشرفته و سطح بالا نیست. البته رده قیمتی این گوشی جایی برای انتقاد و شکایت باقی نمی‌گذارد. تک‌رادار از نتیجه دوربین اصلی در حالت شب نیز تقدیر کرده و از ظاهر شدن جزییات بیشتر با فعال کردن این حالت سخن گفته است.

تک‌رادار برخلاف GSMArena از نتیجه دوربین اولتراواید که به‌گفته این رسانه از حضور سنسور سونی IMX355 سود می‌برد، چندان راضی نبوده و آن را واجد کمترین جذابیت در بین دوربین‌های دستگاه دانسته است. تک‌رادار از پایین‌تر بودن میزان جزییات و طیف دینامیکی این دوربین نسبت به دوربین اصلی سخن می‌گوید و پایین بودن سطح بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و در دسترس نبودن حالت شب را نیز به‌عنوان نکات منفی دیگری برای آن ذکر می‌کند.

دوربین اولتراواید گوشی به‌گفته تک‌رادار از سنسور IMX471 سونی برخوردار است که از سخت‌افزار مناسب و رزولوشنی بیش از اندازه کافی برخوردار است اما در زمینه بهینه‌سازی طیف دینامیکی همچنان جای بهبود دارد. در این رسانه از کیفیت مناسب ویدئوهای 4K دوربین اصلی یاد شده اما نبود لرزه‌گیر برای این دوربین را عاملی برای به‌دردنخور بودن این تصاویر مثلا در هنگام راه رفتن دانسته است.

Android Authority

در بررسی Android Authority بار دیگر از همان ابتدا بر مشخصات بالای دستگاه و قیمت پایین آن تآکید شده و از این گوشی به‌لطف مواردی مثل نمایشگر ریسپانسیو، باتری قدرتمند و طراحی همه جانبه به‌عنوان انتخابی کاملا موجه به‌ازای قیمت پرداختی یاد شده است. این رسانه البته در ادامه ضمن اشاره به رقابت شدید در رده میانی بازار به پردازنده نچندان فوق‌العاده دستگاه پرداخته و ناجور و ناهمگون بودن بخش نرم‌افزاری این مدل را نیز به معایب آن افزوده است.

نکات مثبت و منفی این گوشی از نگاه Android Authority شامل این موارد می‌شوند:

طراحی بدنه همه‌جانبه
نمایشگر 120 هرتزی سریع
دوام باتری استوار
پشتیبانی از دو سیم‌کارت و کارت حافظه (به‌صورت همزمان)
مقرون به‌صرفه بودن
دوربین‌های ناهمگون
عملکرد نامتجانس
صدای نسبتا ضعیف اسپیکرها
محدودیت ویدئو به 4K با 30 فریم در ثانیه

Android Authority در مورد کیفیت دوربین اصلی این گوشی می‌گوید: «دوربین اصلی برای یک گوشی در این نقطه قیمتی خوب است. اصول اولیه عکاسی نظیر فوکوس و نورگیری عموما خوب هستند. اگر موارد [منفی] دیگر را در نظر نگیریم، این گوشی به نورگیری کمتر در برخی فریم‌ها متمایل است که به از دست رفتن جزییات منجر می‌شود. برخی از آن جزییات در زمان ویرایش عکس قابل نجات دادن هستند... رنگ‌ها در نگاه من به‌خصوص هنگام عکاسی خارج از خانه اندکی خاموش هستند.»

نظر نچندان مثبت این رسانه برای دوربین اولتراواید نیز ادامه پیدا می‌کند: «دوربین اولتراواید نوت 10 پرو قابل استفاده است، اگرچه کاستی‌های خود را دارد. من حتی با روشن بودن تنظیمات تصحیح اختلال (distortion correction) نیز متوجه اندکی بیشتر اختلال نوری لنز شدم [که] این به آن معناست که خطوط صاف همچون [خط] افق اندکی خمیده ظاهر می‌شود.» نویسنده این مقاله سپس به حضور نویز ناخواسته در بیش از یک تصویر این دوربین اشاره می‌کند که با وجود آن‌که هنوز قابل قبول است اما فوق‌العاده نیست. نتیجه به‌دست آمده از دوربین تله‌ماکروی این گوشی نیز به گفته Android Authority بسته به شرایط است جایی‌که در صورت داشتن دست‌هایی بدون لرزش می‌توان عکس‌های شارپی را با آن تهیه کرد اما پوشیده شدن نور با دست‌های کاربران موقع برداشت عکس با این دوربین و نقطه‌نقطه شدن تصویر و از دست رفتن جزییات، مشکلات آن را تشکیل می‌دهند.

Pocket-lint

در بررسی پاکت-لینت از ردمی نوت 10 پرو که عنوان گوشی مقرون به‌صرفه شکست‌ناپذیر را به‌صورت سوالی بر خود دارد در بخش نتیجه‌گیری این‌گونه آمده است: «...Redmi در حال تبدیل شدن به یک اخلالگر کلیدی در بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت است. نوت 10 پرو [امکان] دیدن چرایی [این مسئله] را فراهم می‌کند: این دستگاه نه‌فقط مشخصات مناسبی دارد [بلکه] در تحویل [این مشخصات] نیز خوب عمل می‌کند. رزولوشن بیشتری در این‌جا نسبت به گوشی‌های موتورولای نزدیک رقیب وجود دارد، نرم‌افزار نسبت به آن‌چه از دیگر گوشی‌های MIUI 12‌ دیده‌ایم با ثبات‌تر بوده و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی یکی از توانمندترین واحدهاست.» این رسانه در سمت نکات نچندان مثبت نیز به دوربین پانچی سلفی، نبود لرزه‌گیر اپتیکال و برآمدگی دوربین‌های بخش پشتی اشاره کرده است. در انتهای مطلب نیز از Redmi Note 10 Pro به‌عنوان کامل‌ترین و موفق‌ترین گوشی مقرون به‌صرفه‌ای که این رسانه در سال 2021 تست کرده، یاد شده است.

نکات مثبت و منفی این گوشی از نکات پاکت-لینت شامل این موارد می‌شوند:

نقطه قیمتی جذاب
رزولوشن بالاتر نمایشگر و مشخصات پیشرفته‌تر نسبت به بسیاری از رقبای هم‌قیمت
دوام باتری استوار
مناسب بودن دوربین اصلی و سرگرم‌کننده بودن دوربین ماکرو
حفره پانچی براق و منجر به حواس‌پرتی دوربین سلفی
برآمدگی دوربین و لق‌خوردن آن روی میز
مشکل‌آفرین شدن عکاسی Noght mode به‌دلیل نبود لرزه‌گیر اپتیکال
مشکلات اندک نرم‌افزاری

پاکت-لینت در مورد دوربین اصلی این گوشی ضمن اشاره به ترکیب 9 پیکسل مجاور هم روی سنسور و تشکیل یک سلول کاملا بزرگ‌تر از جزییات بیشتر و اطلاعات رنگی کامل‌تر در این دوربین خبر می‌دهد که به ایجاد تصاویری با ظاهر شارپ در وضوح پایین‌تر منجر می‌شوند. نتایج ردمی نوت 10 پرو حتی در نور کم نیز خوب بوده و این رسانه را تحت تأثیر قرار داده است. در بخش نکات منفی این دوربین به نبود لرزه‌گیر اپتیکال اشاره شده که بدون لرزش بودن دست‌ها هنگام گرفتن عکس را به امری مهم و ضروری بدل می‌کند. پاکت-لینت حالت شب این دوربین را نیز فوق‌العاده قلمداد نکرده و نتیحه نهایی آن را در غیبت لرزه‌گیر، سافت و با جزییات کم می‌داند.

Notebook Check

بررسی نوت‌بوک چک از ردمی نوت 10 پرو، این عنوان را بر خود دارد: «نمایشگر رویایی برای کاربران ضد 5G با یک قیمت مقرون به‌صرفه» در بخش نتیجه‌گیری این بررسی نیز این‌گونه آماده است: با ردمی نوت 10 پرو، شیائومی توانسته یک گوشی میان‌رده همه‌کاره موفق با تمرکز بر صفحه‌نمایش بسازد. ورود به سری ردمی نوت پرو امسال با 30 یورو قیمت بیشتر نسبت به مدل پیشین صورت گرفته که البته مدل قبلی در زمینه صفحه‌نمایش با پنل 60 هرتزی IPS در دنیای دیگری قرار داشت. این دقیقا همان نقطه‌ای‌ست که ردمی نوت 10 پرو در تمامی زمینه‌ها، متقاعدکننده ظاهر می‌شود. نه‌تنها پنل 120 هرتزی کاملا روان و با کنتراست بالاست بلکه همچنین روشنایی بسیار بالایی نیز دارد.

نوت‌بوک‌ چک در ادامه به ارائه یک دوربین خوب 108 مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو، سنسور اثر انگشت سریع، دوام بالای باتری (با نیم‌نگاهی به 120 هرتزی بودن صفحه‌نمایش) و شارژ سریع آن در این گوشی اشاره می‌کند. نبود 5G و امکان سریع‌تر بودن وای‌فای و حافظه داخلی نیز نکات منفی آن را تشکیل می‌دهند.

نکات مثبت و منفی این گوشی از نگاه نوت‌بوک چک شامل این موارد می‌شوند.

پنل 120 هرتزی OLED روشن
کیفیت ساخت خوب
ارتباطات (جک 3.5 میلی‌متری، اسلات سه‌گانه سیم‌کارت و کارت حافظه و...)
عمر باتری خوب و شارژ سریع
اسپیکرهای استریو
اسکنر اثر انگشت خوب
نبود 5G
بخش پردازشی نچندان فوق‌العاده (برای نمایشگر 120 هرتزی)
امکان سریع‌تر بودن وای‌فای و حافظه UFS

نوت‌بوک چک در مورد دوربین اصلی این گوشی می‌گوید: «در عمل، این ماژول واید به‌خصوص با در نظر گرفتن قیمت...300 یورویی نتایج خوبی را ارائه می‌کند. عکس‌های گرفته شده با سنسور 108 مگاپیکسلی امتیازهایی را برای طیف دینامیکی خوب و شارپ‌نس جذاب به‌دست می‌آورد. حتی در نور کم، روشنایی عکس‌ها دلپذیر است اما شارپ‌نس در تاریکی به‌طور فزاینده‌ای کاهش پیدا می‌کند. با وجود آن‌که از لنز اختصاصی تله‌فتو خبری نیست، شات‌های زوم با بزرگ‌نمایی تا 5 برابر هنوز کاملا مناسب به‌نظر می‌رسند.»

این رسانه در مورد دوربین اولتراواید نیز می‌گوید:‌ «لنز اولتراواید با میدان دید نسبتا وسیع 123 درجه‌ای همچنین کیفیت تصویر بسیار مناسبی را مهیا می‌‌کند اگرچه عکس‌های گرفته شده با [دوربین اولتراواید] ردمی نوت 10 پرو خطاهای تصویر برداری و محوشده‌گی‌های برجسته‌ای را در کناره‌ها ارائه می‌کند هر دوی جزییات تصویر و دینامیکس و همجنین بازتولید رنگ، راضی‌کننده هستند.»

CNET

در بررسی CNET از ردمی نوت 10 پرو نیز بار دیگر بر یک تجربه پیشرفته با قیمت پایین تأکید شده و اشاره به حضور شارژر 33 واتی درون جعبه بلافاصله بعد از عنوان نیز جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد. CNET از ردمی نوت 10 پرو به‌شرط آن‌که بتوانید بدون 5G زندگی کنید به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های مقرون به‌صرفه اندرویدی در سال جاری یاد کرده که با قیمت 229 دلاری تجربه‌ای را از یک گوشی موبایل در اختیارتان قرار می‌دهد که که در بسیاری از موارد مشابه پرچمدارانی‌ست که سه‌برابر قیمت بیشتری دارند! برخی از این ویژگی‌ها نیز بین این گوشی و پرچمداران، یکسان هستند. این رسانه البته در ادامه تأکید کرده که با یک گوشی مقرون به‌صرفه روبرو هستیم و بدین‌ترتیب نگفته پیداست که در برخی قسمت‌ها با تغییرات معقولی از سوی شرکت سازنده روبرو می‌شویم.

نقاط مثبت و منفی این گوشی از نگاه CNET شامل این موارد می‌شوند:

صفحه‌نمایش 120 هرتزی OLED با روشنایی بالا
وضوح بالاتر 108 مگاپیکسلی دوربین نسبت به سال قبل
حس و ظاهر پیشرفته
پردازنده کافی برای امروز روزمره
دوام باتری بالا
نبود 5G
نبود دوربین تله‌فتو

در مطلب CNET از برداشت تصاویر واضح و پر رنگ و لعاب دوربین اصلی به‌خصوص در محیط‌های با نور زیاد سخن گفته شده و عکس‌‌های گرفته شده در نور کم نیز به‌‌گفته این رسانه با در نظر گرفتن رده قیمتی این گوشی قابل توجه ارزیابی می‌شوند. با توجه به نبود دوربین زوم در این گوشی امکان برداشت عکس‌های با جزییات فراوان از سوژه‌های با فاصله دور وجود ندارد و در عمل باگذر از زوم 2.5 برابری، کیفیت تصویر شروع به ریزش می‌کند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا