پیش‌بینی موسسه SellCell از استقبال اندک کاربران اندرویدی از آیفون‌های جدید اپل

نمایش خبر

تاریخ : 1400/6/12        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : آمار Statistics ، اندروید Android ، آی او اس iOS ، اپل Apple
واحد خبر mobile.ir : مطابق شنیده‌ها، اپل سری جدید گوشی‌های آیفون خود را با نام آیفون 13 احتمالاً طی دو هفته آینده معرفی خواهد کرد و چرخه ارتقای سالانه محصولات خود را ادامه خواهد داد. در همین راستا، موسسه SellCell در آخرین روز آگوست سال جاری میلادی (9 شهریور 1400) یک نظرسنجی را برای سنجش میزان علاقه کاربران اندروید به پلتفرم iOS برگزار کرده است. در این پژوهش که با استفاده از داده‌های حاصل از پاسخ بیش از 5 هزار کاربر بالای 18 سال گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده صورت گرفته است، حدود 81.7 درصد از پاسخ‌دهندگان علاقه‌ای به تغییر اسمارت‌فون اندرویدی خود به آیفون 13 نداشته‌اند و تنها 18.3 درصد از احتمال خرید محصول جدید اپل خبر داده‌اند.

این اعداد به خوبی افزایش وفاداری کاربران آمریکایی دستگاه‌های اندرویدی را نشان می‌دهد، چرا که در پژوهش مشابه سال گذشته SellCell، نزدیک به 33 درصد از کاربران به برنامه احتمالی خود برای خرید آیفون سری 12 اشاره کرده بودند. رقمی که افت 15 درصدی در تمایل به خرید آیفون‌های جدیدتر را در میان کاربران اندرویدی در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد. به علاوه، بررسی‌های همین وب‌سایت پیش‌تر نشان داده بود که 44 درصد از کاربران کنونی آیفون به ارتقاء دستگاه خود و تهیه نمونه‌ای از آیفون سری 13 تمایل دارند.

این در شرایطی است که انتظار می‌رود در سری جدید آیفون شاهد حضور پردازنده جدید A15، سنسورهای بزرگ‌تر دوربین، ویژگی‌های جدید برداشت تصویر، باتری حجیم‌تر، حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیرهسازی و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز در مدل‌های Pro خواهیم بود.

مطابق این گزارش، نزدیک به 32 درصد از کاربران اندروید تمایل نداشتن به خرید آیفون جدید را نبود حسگر اثر انگشت عنوان کرد‌ه‌اند. این امر زمانی اهمیت خود را مشخص می‌سازد که شرایط مرتبط با همه‌گیری کرونا و لزوم استفاده از ماسک را در نظر بگیریم. به این ترتیب حتی اگر Face ID عملکرد مطلوبی داشته باشد، حسگر اثر انگشت همچنان برتری محسوسی خواهد داشت. البته در اوایل سال جاری میلادی، شایعاتی درباره مجهز شدن سری جدید آیفون به Touch ID درون صفحه‌نمایش منتشر شد؛ اما ظاهراً در حد گمانه‌زنی باقی مانده است.

به علاوه، 16.7 درصد از پاسخ‌دهندگان امکانات و گزینه‌های محدود برای سفارشی‌سازی سیستم‌عامل iOS را به عنوان دلیل تمایل نداشتن برای تغییر گوشی اندرویدی خود عنوان کرده‌اند. 12.8 درصد از کاربران محدودیت سیستم‌عامل اپل در نصب برنامه‌ها از منابع غیررسمی را از جمله دلایل وفاداری خود به اندروید برشمرده‌اند و 12.1 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیز اعتقاد داشته‌اند که گوشی‌های اندرویدی در مجموع سخت‌افزار بهتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

حدود 10.5 درصد از شرکت‌کنندگان در این پژوهش، با قابلیت اسکن عکس‌ها در iCloud مشکل داشته‌اند که از هش‌های رمزنگاری‌شده برای شناسایی موارد سوء استفاده جنسی از کودکان استفاده می‌کند. در این شیوه اگر میزان محتوا در این زمینه به حد مشخصی برسد، ناظران انسانی وارد عمل می‌شوند و ممکن است پرونده به مرکز ملی کودکان مفقود و مورد سوء استفاده (NCMEC) ارجاع شود.

از جمله دیگر دلایل اقبال کم به تغییر دستگاه اندرویدی به آیفون نیز می‌توان به قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه بودن گوشی‌های اندرویدی، ترجیح Google Assistant به Siri اپل، نبود عملکرد multi-task با تقسیم صفحه‌نمایش به بخش‌های مجزا و فقدان مدل‌های خم‌شونده مانند گلکسی Z Fold3 اشاره کرد.

از سوی دیگر از میان کسانی که احتمال تعویض دستگاه خود را مطرح کرده‌اند، حدود 51 درصد تحت‌ تأثیر پشتیبانی درازمدت نرم‌افزاری اپل قرار داشته‌اند. گرچه سامسونگ و وان‌پلاس نیز در حال حاضر سه نسخه به‌روزرسانی از سیستم‌عامل اندروید را برای برخی از گوشی‌های جدید خود وعده داده‌اند، اما عمده سازندگان اندرویدی صرفاً 2 به‌روزرسانی از این پلتفرم را برای بعضی از گوشی‌های تولیدی ارائه می‌دهند که اغلب چندان منظم و به‌موقع نیست. حال آن که اپل از دستگاه‌های خود به مدت پنج تا شش سال پشتیبانی می‌کند که نقطه قوت مهمی به شمار می‌رود. همچنین حدود 24 درصد از کاربران اندروید نیز به یکپارچگی این سیستم‌عامل علاقمند بوده‌اند، در حالی که 11.4 درصد به عملکرد اپل در زمینه حریم خصوصی اعتماد بیشتری داشته‌اند.

بر اساس یافته‌های این گزارش، به نظر می‌رسد در میان مدل‌های گوناگون آیفون سری 13، آیفون 13 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی با 39.8 درصد بیشترین محبوبیت را در میان مهاجرت‌کنندگان بالقوه اندروید به آیفون خواهد داشت و پس از آن آیفون 13 با نمایشگر 6.1 اینچی با 36.1 درصد و آیفون 13 پرو 6.1 اینچی با 19.5 درصد بیشتر مورد علاقه بوده‌اند.

در این میان تنها حدود 5 درصد از کاربران به آیفون 13 مینی با صفحه‌نمایش 5.4 اینچی ابراز علاقه کرده‌اند و در میان تمام افرادی که احتمالاً قصد دارند به آیفون مهاجرت کنند، تمایل اندکی به اپل واچ سری 7 و ایرپاد 3 ابراز شده‌ است (14.7 درصد برای اپل واچ و تنها 6.2 درصد برای ایرپادز).

منبع : SellCell


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا