گوگل بخشی از موتورولا موبیلیتی را به فروش می رساند

نمایش خبر

تاریخ : 1391/9/30
برچسب‌ها : گوگل Google ، ARRIS ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : بالاخره پیش بینی برخی از تحلیلگران به واقعیت پیوست و کمپانی گوگل تصمیم گرفت تا بخش تجارت TV set-top box (مربوط به گیرنده های دیجیتال تلویزیون) از کمپانی موتورولا موبیلیتی را به فروش برساند. خریدار کمپانی ARRIS Group است و مبلغ مورد توافق 2.35 میلیارد دلار.

گوگل در روز 22 می 2012 (2 خرداد 1391) پس از 9 ماه انتظار برای طی شدن مراحل قانونی، کمپانی موتورولا موبیلیتی را به مبلغ 12.5 میلیارد دلار رسماً به تملک خود درآورد () -- خریدی که بزرگترین خرید در تاریخ گوگل محسوب می شود و مطابق گفته اریک اشمیت -- رئیس هیئت مدیره گوگل -- فراتر از تملک 17,000 حق اختراع ثبت شده و 7,000 حق اختراع درخواست شده موتورولا موبیلیتی بود و عملاً با وارد نمودن گوگل به تجارت سخت افزار، اکوسیستم این کمپانی در بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها را تکمیل نمود.

گوگل با خرید موتورولا موبیلیتی تا حدی ناخواسته صاحب تجارت set-top box های این کمپانی نیز شد. هرچند گوگل در صدد گسترش هرچه بیشتر سرویس های خود بر روی تلویزیون ها است تا بتواند تبلیغات بیشتری را به فروش رساند، اما شاید تجارت سخت افزاری گیرنده های دیجیتال سنخیت چندانی با تجارت اصلی گوگل نداشته باشد و ظاهراً گوگل به این نتیجه رسیده که بهتر است خود را درگیر این تجارت نکند.

Motorola Boxes

نمونه ای از دستگاه های Set-Top Box موتورولا

بدین ترتیب کمپانی گوگل با کمپانی ARRIS Group -- که یک کمپانی سازنده تجهیزات مخابراتی است و سیستم های دیتا، ویدیو و ارتباطی را در اختیار اپراتورهای کابلی قرار می دهد -- به تفاهم رسیده که در ازای دریافت 2.05 میلیارد دلار به صورت نقد و معادل 300 میلیون دلار سهام کمپانی ARRIS (که 15.7 درصد سهام ARRIS را شامل می شود) تجارت گیرنده های دیجیتال تلویزیون موتورولا موبیلیتی را به ARRIS Group واگذار نماید.

Bob Stanzione -- مدیر عامل ARRIS -- در مورد تفاهم این کمپانی با گوگل در مورد خرید تجارت set-top box های موتورولا موبیلیتی چنین اظهار نمود: «این [خرید] نشان دهنده جهش رو به جلوی بزرگی برای ARRIS است.»

ظاهراً سهامداران ARRIS و بازار بورس نیویورک هم از این خرید استقبال کرده اند، چرا که ارزش هر سهم این کمپانی پس از اعلام تفاهم با گوگل افزایش یافت و در زمان تهیه این مطلب رشدی نزدیک به 3.5 درصد را نشان می دهد.

نمودار سهام ARRIS Group در دو روز اخیر

منبع : Arris


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا