معرفی مدیر عامل جدید موتورولا موبیلیتی همزمان با تملک نهایی این کمپانی توسط گوگل

نمایش خبر

تاریخ : 1391/3/3
برچسب‌ها : گوگل Google ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : گوگل بالاخره پس از 9 ماه انتظار در روز 22 می 2012 (2 خرداد 1391) رسماً مالک موتورولا موبیلیتی شد.

گوگل در 15 آگوست 2011 (24 مرداد 1390) در خبری غیر مترقبه اعلام نمود که توافق نهایی برای خرید موتورولا موبیلیتی به مبلغ 12.5 میلیارد دلار حاصل شده است (). از روز انتشار این خبر تا کنون گوگل مراحل دشواری را برای به سرانجام رساندن این خرید طی نموده است. از دریافت رأی مثبت سهامداران موتورولا موبیلیتی () تا موافقت کمیسیون اروپا و وزارت دادگستری آمریکا برای این خرید () و در نهایت موافقت مراجع قانونی چین.

Larry Page مدیر عامل گوگل همزمان با اعلام تملک رسمی موتورولا موبیلیتی توسط گوگل در وبلاگ این کمپانی، Dennis Woodside -- یکی از مدیران ارشد گوگل -- را به عنوان مدیرعامل جدید موتورولا موبیلیتی معرفی نمود و از زحمات Sanjay Jha مدیر عامل پیشین این کمپانی که در توسعه موتورولا موبیلیتی و انتخاب اندروید به عنوان سیستم عامل اصلی گوشی های هوشمند این کمپانی نقش عمده ای ایفا نمود قدردانی کرد.

Motorola Droid Razr

Motorola Droid RAZR یکی از اسمارت فون های اندرویدی موتورولا موبیلیتی

Dennis Woodside -- مدیر عامل جدید موتورولا موبیلیتی -- پیش از این در توسعه تجارت گوگل در خاورمیانه، آفریقا، اروپای شرقی و روسیه نقش عمده ای ایفا نموده و بنا بر اظهارات Larry Page در سه سال اخیر نیز در سمت رئیس ناحیه آمریکای گوگل توانسته در افزایش درآمد این کمپانی در ایالات متحده آمریکا از 10.8 میلیارد دلار به 17.5 میلیارد دلار در سال مؤثر واقع شود.

Dennis Woodside

Dennis Woodside - مدیر عامل جدید موتورولا موبیلیتی

اکثر کارشناسان بر این باورند که یکی از دلایل عمده خرید 12.5 میلیارد دلاری موتورولا موبیلیتی توسط گوگل دستیابی به نزدیک به 17,000 حق اختراع ثبت شده و 7,000 حق اختراع درخواست شده موتورولا موبیلیتی بوده که می تواند گوگل را در نزاع های قانونی در مقابل اپل و دیگر رقبا یاری نماید.

هرچند گوگل بارها اعلام نموده که موتورولا موبیلیتی را به عنوان یک بیزینس مستقل اداره خواهد کرد و خریده شدن این کمپانی لطمه ای به رابطه گوگل با شرکای تجاری خود در بازار اندروید (نظیر سامسونگ، سونی و اچ تی سی) نخواهد زد، اما برخی از کارشناسان پیوستن گوگل به تولید کنندگان تبلت و اسمارت فون را زنگ خطری برای کمپانی های وابسته به اندروید می دانند چرا که ممکن است در عمل گوگل نتواند عدالت را میان موتورولا موبیلیتی و رقبا رعایت نماید.

برخی گمانه زنی ها نیز حاکی از آن است که گوگل به زودی عده زیادی از کارمندان موتورولا موبیلیتی را از کار برکنار خواهد کرد. شاید بلعیده شدن موتورولا موبیلیتی با بیش از 20,000 کارمند برای گوگل که خود نزدیک به 33,000 کارمند را دارد کار چندان ساده ای نباشد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا