معرفی نهایی ویندوز 8 و ویندوز آر تی در مراسم 25 اکتبر مایکروسافت

نمایش خبر

تاریخ : 1391/8/5
برچسب‌ها : مایکروسافت Microsoft ، ویندوز 8 Windows 8 ، ویندوز آر تی Windows RT

واحد خبر mobile.ir : درست 11 سال پیش در 25 اکتبر 2001 در شرایطی که تنها یک ماه و اندی از واقعه 11 سپتامبر سپری شده بود کمپانی مایکروسافت در شهر بحران زده نیویورک به عرضه اولیه یکی از موفق ترین محصولات خود یعنی ویندوز XP پرداخت. در آن زمان به نظر می رسید انتقال مراسم مایکروسافت به شهری دیگر گزینه مناسبی باشد اما شهردار نیویورک توانست بیل گیتس را مجاب کند که مراسم در همان نیویورک انجام شود و بدینوسیله نشان دهد که شهر از پا در نیامده.

اینک مایکروسافت یک بار دیگر با معرفی محصولاتی انقلابی در نیویورک در نظر دارد تا موفقیتی که ویندوز XP به دست آورد و یا حتی فراتر از آن را دوباره بدست آورد.

در این مراسم پس از پخش ویدیویی از معرفی ویندوز 8 در برخی نقاط جهان -- منجمله شانگهای -- استیون سینوفسکی -- رئیس بخش ویندوز و ویندوز لایو مایکروسافت -- به روی صحنه آمد و با خوش آمد گویی به شرکای تجاری سخت افزاری مایکروسافت، ویندوز 8 را تحولی در عصر کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز -- که اکنون تعداد آنها از یک میلیارد نیز فراتر رفته -- خواند و اظهار داشت که مایکروسافت به دنبال یک میلیارد کاربر بعدی خواند.

Microsoft 25 October 2012 Event - Windows 8 and Windows RT

بنا به گفته سینوفسکی ویندوز 8 بهترین ویندوز عرضه شده تا کنون است و برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • فراهم آوردن زمینه برای طول عمر باتری بیشتر
  • بوت شدن سریعتر
  • مصرف حافظه کمتر
  • سازگاری با سخت افزار و نرم افزار ویندوز 7
  • پشت سر گذاشتن یک میلیارد و دویست و چهل میلیون ساعت آزمون و در نتیجه رفع [اکثر] باگ های آن

Microsoft 25 October 2012 Event - Windows 8 and Windows RT

ویندوز 8 برای کار با ماوس، صفحه کلید و نیز ارتباط لمسی طراحی شده و بنابراین انعطاف پذیری بسیار زیادی خواهد داشت. بنا بر گفته رئیس بخش ویندوز مایکروسافت، 1,000 کامپیوتر شخصی جدید مجوز استفاده از ویندوز 8 را از مایکروسافت دریافت کرده اند که حتی برخی از آنها قیمتی پائین تر از 300 دلار خواهند داشت و این قیمت می تواند محرکی برای انجام خرید توسط بسیاری از مشتریان باشد.

Microsoft 25 October 2012 Event - Windows 8 and Windows RT

با وجود قابلیت تعامل لمسی موج جدیدی از برنامه ها برای ویندوز ارائه خواهد شد و این امر در کنار فروشگاه ویندوز (Windows Store) که در 231 بازار مختلف و به 109 زبان فعالیت خواهد داشت فرصت مغتنمی را برای توسعه دهندگان برنامه ها فراهم خواهد آورد.

Microsoft 25 October 2012 Event - Windows 8 and Windows RT

در مراسم مایکروسافت، استیون سینوفسکی پس از معرفی ویندوز 8 به سراغ معرفی ویندوز RT رفت. ویندوز RT در اصل نسخه ای از ویندوز 8 است که با دستگاه های مجهز به پردازنده های ARM -- که بیشتر بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها به کار می رود -- سازگار است. اما ویندوز RT قابلیت اجرای برنامه های قدیمی ویندوز را ندارد و به طور پیش فرض تنها می تواند برنامه های خریداری شده از Windows Store را اجرا نماید. این برنامه ها ضریب امنیتی بالایی داشته و به راحتی دانلود می گردند و بدین ترتیب دستگاه مجهز به ویندوز RT از پایداری و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار خواهد بود.

بدین ترتیب بازار هدف ویندوز RT بیشتر کاربران عادی خواهند بود و کاربران حرفه ای و بیزینسی قاعدتاً بیشتر به سراغ ویندوز 8 -- که با برنامه های پیشین ویندوز 7 سازگار است -- خواهند رفت. البته ویندوز RT قادر خواهد بود تا از وسایل جانبی سازگار با ویندوز 8 استفاده نماید.

Microsoft 25 October 2012 Event - Windows 8 and Windows RT

استیو بالمر -- مدیر عامل مایکروسافت -- نیز در مراسم معرفی نسخه های جدید ویندوز حضور داشت و پس از بخش مربوط به معرفی و کار با برخی دستگاه های مجهز به ویندوز 8 و ویندوز RT (منجمله تبلت سرفیس مایکروسافت) به روی صحنه آمد.

Microsoft 25 October 2012 Event - Windows 8 and Windows RT

بالمر هم همانند سینوفسکی با تأکید بر آنکه کاربران "عصر جدیدی" را از این پس شاهد خواهند بود به معرفی برخی از جنبه های شخصی سازی ویندوز 8 -- منجمله Live Tile ها که جایگزین منوی Start شده اند -- پرداخت.

بالمر مدعی گردید که ویندوز 8 بهترین تلفیق تبلت ها و پی سی ها و بهترین تلفیق کار و سرگرمی را برای کاربران به ارمغان می آورد و از تنوع محصولاتی که شرکای سخت افزاری مایکروسافت به بازار عرضه خواهند کرد -- منجمله انواع تبلت ها، پی سی ها و دستگاه های تلفیقی -- سخن گفت. در ادامه نیز بالمر برخی سرویس های نرم افزاری و برنامه های مایکروسافت را که بر روی ویندوز 8 ارائه می شود و می توانند پاسخ گوی بسیاری از نیازهای کاربران باشند معرفی نمود.

Microsoft 25 October 2012 Event - Windows 8 and Windows RT

با توجه به تغییرات بنیادین در نحوه تعامل کاربران با نسخه های جدید سیستم عامل ویندوز، به نظر می رسد که مایکروسافت مخاطره از دست دادن تعدادی کاربر -- به دلیل نا آشنا بودن آنها با این شرایط جدید -- را پذیرفته و گام گذاشتن در مسیری که افق های روشن تری را نوید می دهد راه بقا و رشد خود دانسته است.

اگر به خاطر داشته باشید تغییر واسط کاربری آفیس و جایگرین شدن ریبون ها به جای منوها نیز با بازخورد منفی برخی تحلیلگران و سردرگمی تعدادی از کاربران قدیمی آفیس همراه بود، اما تجربه ثابت نمود که پذیرفتن چنین مخاطراتی هرچند در کوتاه مدت مسائلی را به دنبال خواهد داشت، اما در میان مدت و دراز مدت می تواند کاربران را بیش از پیش راضی نگاه داشته و به تجره کاربری غنی تر آنها بینجامد. به نظر می رسد ویندوز 8 و ویندوز RT نیز با توجه به ویژگی های بسیار جذابشان به موفقیت در بازار دست خواهند یافت.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا