مایکروسافت و اقامه دعوی علیه گوگل در پرونده موتورولا

نمایش خبر

تاریخ : 1391/7/23
برچسب‌ها : گوگل Google ، حق اختراع Patent ، مایکروسافت Microsoft ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir :  جنگ و درگیری بین شرکت های فناوری بر سر پتنت ها روز به روز شعله ورتر می شود. پر سر و صداترین آنها هم همین پرونده اخیر سامسونگ و اپل بود که با گناهکار شناخته شدن سامسونگ و حکم پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری به اپل خاتمه یافت ().

مایکروسافت در جدیدترین اقدام خود قصد دارد تا گوگل را هم وارد پرونده شکایت علیه موتورولا در مونیخ آلمان کند. در سیستم نقشه موتورولا ویژگی وجود دارد که ناقض یکی از پتنت های مایکروسافت است. بدلیل عدم ارائه اطلاعات کافی در مورد این نقشه و چگونگی استفاده آن از سرورهای گوگل، مایکروسافت مجبور شده تا پای غول بزرگ اینترنتی را هم به میان بکشد. باید اینجا گفت که این پرونده حول محور چگونگی دسترسی به پایگاه های داده متفاوت و نحوه استفاده هم زمان از آنها می چرخد.

این اولین باری است که گوگل به خاطر سیستم عامل محبوب اندروید مستقیماً در دادگاه در مقابل مایکروسافت می نشیند.

Google and Motorola

"الن لو" (Allen Lo) قائم مقام مشاور عمومی گوگل می گوید: «ما می خواهیم که وقتمان را روی نوآوری صرف کنیم نه روی دعواهای قضایی. اما به شدت هم در مقابل هر شکایتی که مایکروسافت علیه ما اقامه کند، خواهیم ایستاد.»

موتورولا و مایکروسافت بر سر پتنت های متفاوتی در دادگاه های مانهایم، سیاتل و مونیخ درگیر هستند. موتورولا به خاطر استفاده مایکروسافت از بعضی فناوری های بی سیم و ویدیو شکایت کرده است، مایکروسافت هم موتورولا را متهم به استفاده غیر قانونی از نرم افزار زمان بندی این شرکت می کند. آراء نهایی این دادگاه ها باید جالب توجه باشند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا