کاربران نوکیا چه نوع گوشی هایی را از نظر ورود اطلاعات ترجیح می دهند؟

نمایش خبر

تاریخ : 1391/5/22
برچسب‌ها : صفحه کلید Keyboard ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : در سال های اخیر اسمارت فون های تمام لمسی به انتخاب اول کاربران تبدیل شده اند و سیستم عامل های اسمارت فون ها نیز به گونه ای توسعه یافته اند که حداکثر استفاده را از صفحات غول پیکر لمسی ببرند. اما این موضوع به این معنی نیست که دیگر انواع گوشی ها طرفداران چندانی ندارند، بلکه طبق یک بررسی انجام شده توسط نوکیا، گوشی های مجهز به صفحه کلید سخت افزاری QWERTY -- که تمام حروف را شامل می شود -- در بین کاربران نوکیا بیشترین طرفدار را از نظر نوع ورود اطلاعات در مقایسه با گوشی های تمام لمسی، گوشی های مجهز به صفحه کلید عددی و گوشی های مجهز به قابلیت تشخیص صدا دارند.

در تصویر زیر به خوبی نشان داده شده که گوشی های مجهز به صفحه کلید سخت افزاری QWERTY تقریباً رای نیمی از کاربران را به دست آورده اند در حالی که گوشی های تمام لمسی، با وجود یکه تازی در بازار اسمارت فون ها، حدود یک سوم رای کاربران نوکیا را تشکیل داده اند. البته در حال حاضر برخی از گوشی های نوکیا ترکیبی از دو قابلیت در آن واحد را دارند و به طور مثال Nokia Asha 300، هر دو قابلیت لمسی بودن و مجهز بودن به صفحه کلید عددی را در خود دارد. اسمارت فون های سری Lumia این شرکت نیز قابلیت لمسی بودن و تشخیص صدا را به صورت همزمان در اختیار کاربران قرار می دهند.

Nokia Poll Results

شرکت نوکیا معتقد است در سال های اخیر، نحوه استفاده کاربران از گوشی هایشان تغییر یافته و حال آنها در کنار تایپ کردن و برقراری تماس، استفاده های پیچیده تری از گوشی خود دارند که به طور مثال مرور اینترنت، عکس برداری، مشاهده فیلم و غیره شامل برخی از این استفاده ها می شود. اما با وجود این تغییر در الگوی استفاده، همچنان برای تایپ کردن -- که بخش مهمی از استفاده کاربران معمولی را تشکیل می دهد -- صفحه کلید سخت افزاری QWERTY بهترین گزینه است.

شرکت نوکیا در خصوص مقایسه آمار بررسی ذکر شده در کشور های مختلف نیز به نتایج جالبی رسیده است. طبق این آمار رای دهندگان در کشور های اروپایی از جمله انگلستان، آلمان، فنلاند و سوئد بیشترین رای را به گوشی های مجهز به صفحه کلید سخت افزاری QWERTY داده اند در حالی که کشور آمریکا با داشتن ضریب نفوذ بالای 47 درصدی اسمارت فون ها، با 47 درصد آرا، بیشترین رای را به گوشی های تمام لمسی داده است. کشور های در حال توسعه نیز هرچند نرخ نفوذ اسمارت فون پایین تری نسبت به کشور های اروپایی و آمریکا دارند، با دادن بیشترین رای به گوشی های مجهز به صفحه کلید سخت افزاری QWERTY نتایجی مشابه دیگر نقاط جهان را بدست آورده اند.

نتایج مربوط به کشور آمریکا

  • صفحه کلیدQWERTY 47.22 درصد
  • صفحات لمسی 33.33 درصد
  • صفحه کلید عددی 12.5 درصد
  • کنترل صوتی 6.94 درصد

Nokia Asha Series

برخی از گوشی های سری آشا با داشتن نمایشگر لمسی و کیبورد سخت افزاری

نتایج مربوط به کشور های در حال توسعه

  • صفحه کلید QWERTY 40 درصد
  • صفحات لمسی 30 درصد
  • صفحه کلید عددی 15 درصد
  • کنترل صوتی 15 درصد

در آخر نوکیا به علاقه نسبتاً کم کاربران به قابلیت های تشخیص و کنترل صوتی اشاره کرده و بیان می کند که با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و افزایش محبوبیت این قابلیت در اسمارت فون ها، احتمالاً نظر کاربران نوکیا نیز در خصوص این قابلیت در سال های آینده تغییر می کند.

منبع : Nokia Conversations


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا