مایکروسافت: ویندوز فون در چین از آیفون پیشی گرفته است

نمایش خبر

تاریخ : 1391/2/31
برچسب‌ها : چین China ، مایکروسافت Microsoft ، ویندوز فون Windows Phone ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : تنها دو ماه پس از عرضه گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز فون در چین یکی از مدیران مایکروسافت اعلام نمود که سهم بازار گوشی های مجهز به ویندوز فون در پرجمعیت ترین کشور دنیا از سهم آیفون اپل در این بازار پیشی گرفته است.

Michel van der Bel -- مدیر عملیاتی مایکروسافت در منطقه چین بزرگ* -- مدعی گردید که عرضه گوشی های هوشمندی نظیر Lumia 800C نوکیا (نسخه CDMA گوشی Lumia 800 نوکیا که در بازار چین عرضه شده) باعث رسیدن ویندوز فون به سهمی 7 درصدی از بازار گوشی های هوشمند چین شده است که یک درصد بیش از سهم 6 درصدی آیفون در این بازار است. البته لازم به ذکر است که بازار گوشی های آیفون در چین به دلیل کانال های عرضه غیر رسمی چندان مشخصی نیست و ممکن است آمار واقعی بیش از 6 درصد باشد.

Nokia Lumia China Telecom

تصویر بالا: استفن الاپ -- مدیر عامل نوکیا -- در مراسم معرفی گوشی های لومیا توسط چاینا تله کام

آقای Bel همچنین اظهار نموده که مایکروسافت هنوز در ابتدای راه است و این کمپانی انتظار دارد عرضه تعداد زیادی از گوشی های هوشمند و تبلت های مجهز به سیستم عامل های مایکروسافت نه تنها به موفقیت این کمپانی در میان کاربران معمولی بینجامد بلکه در میان کاربران حرفه ای و بنگاه های تجاری نیز جای پای خوبی را برای مایکروسافت باز نماید.

Lumia 800C China Telecom

البته مایکروسافت در بازار چین با مشکل بزرگی روبرو است: اکنون در حدود 69 درصد بازار گوشی های هوشمند در چین در اختیار اندروید است و مایکروسافت هنوز هم از نظر برنامه های موجود برای سیستم عامل ویندوز فون فاصله زیادی با رقبای خود -- یعنی iOS اپل و اندروید گوگل -- دارد.

در حال حاضر 2,500 نفر در بخش تحقیق و توسعه مایکروسافت در چین به فعالیت مشغولند و این کمپانی قصد دارد سرمایه گذاری بیشتری را در این زمینه در چین به انجام برساند.

--------------------

* منطقه چین بزرگ (Greater China Region): منطقه ای مشتمل بر جمهوری خلق چین، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان

منبع : CNET


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا