چین مرز یک میلیارد مشترک تلفن همراه را شکست

نمایش خبر

تاریخ : 1390/12/15
برچسب‌ها : آمار Statistics ، چین China

واحد خبر mobile.ir : چین -- پر جمعیت ترین کشور دنیا که بیش از 1.3 میلیارد نفر جمعیت را در خود جای داده -- اینک بیش از یک میلیارد مشترک تلفن همراه دارد.

بر اساس گزارش وزارت صنایع چین این کشور در اواخر فوریه 2012 بیش از 997 میلیون مشترک تلفن همراه را در اختیار داشته و بر اساس پیش بینی انجام شده تعداد مشترکین تلفن همراه تا پایان ماه فوریه (که اینک چند روز از آن گذشته) از مرز یک میلیارد نفر عبور نموده است.

چین در سال 2007 تعداد 500 میلیون مشترک تلفن همراه را در اختیار داشت و طی 5 سال گذشته این تعداد به دو برابر افزایش یافته است.

بدین ترتیب بازار چین را می توان بزرگترین بازار گوشی های موبایل دانست و رقابت سختی در این بازار بین کمپانی های گوناگون وجود دارد.

China Mobile Market

کمپانی سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2011 توانست رتبه نخست را در بازار گوشی های موبایل چین کسب کند و نوکیا را به جایگاه دوم این بازار تنزل دهد. کمپانی های چینی ZTE و هواوی نیز سهم عمده ای از بازار موبایل چین را در اختیار دارند و اپل هرچند برنامه ویژه ای برای حضور پر رنگ تر در چین دارد اما بر اساس گزارش روئیترز این کمپانی طی ماه های اخیر بخشی از سهم خود را در بازار گوشی های هوشمند چین به نفع گوشی های هوشمند ارزانتر چینی از دست داده است.

منبع : AllThingsD


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا