نیمی از مشترکین تلفن همراه در آمریکا گوشی هوشمند دارند

نمایش خبر

تاریخ : 1391/1/12
برچسب‌ها : آمار Statistics ، Nielsen

واحد خبر mobile.ir : گزارشی که کمپانی Nielsen -- یکی از تحلیلگران مطرح بازار کالا و خدمات -- در روز 29 مارس 2012 (10 فروردین 1391) منتشر نمود حاکی از آن است که نزدیک به نیمی (49.7 درصد) از مشترکین تلفن همراه در آمریکا گوشی هوشمند دارند.

بر اساس گزارش Nielsen این ارقام که بر مبنای آمار ماه فوریه 2012 بدست آمده رشدی 38 درصدی را نسبت به ماه فوریه سال گذشته -- که در آن تنها 36 درصد از مشترکین تلفن همراه در آمریکا گوشی هوشمند داشتند -- نشان می دهد. آمار یاد شده همچنین نشان می دهد که بیش از دو سوم افرادی که در سه ماهه گذشته اقدام به خرید گوشی موبایل کرده اند خرید گوشی هوشمند را به خرید فیچرفون ترجیح داده اند.

U.S. Smartphone Penetration - Feb 2012

تصویر بالا: در فوریه 2012 نزدیک به 50 درصد از مشترکین تلفن همراه در آمریکا گوشی هوشمند داشتند

کمپانی Nielsen در بخش دیگری از گزارش خود به بررسی سهم سیستم عامل های گوناگون در بازار گوشی های هوشمد آمریکا پرداخته است. بر این اساس سیستم عامل آندروید گوگل با سهمی 48 درصدی به پیشتازی خود در بازار گوشی های هوشمند آمریکا ادامه داده است. 32.1 درصد از کاربران گوشی های هوشمند در آمریکا نیز از گوشی های آیفون اپل استفاده می کنند و 11.6 کاربران نیز گوشی هوشمند بلک بری در اختیار دارند.

U.S. Smartphone OS Share - Feb 2012

تصویر بالا: در فوریه 2012، 48 درصد از صاحبان گوشی های هوشمند در آمریکا گوشی آندرویدی داشته اند

اما آمار خریدهای سه ماهه اخیر قدری متفاوت است. هرچند آندروید در این سه ماهه نیز 48 درصد از خریدهای گوشی های هوشمند را در آمریکا به خود اختصاص داده اما سهم اپل در خریدهای اخیر کاربران از 32 درصد به 43 درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر گوشی های بلک بری باکاهش شدید تقاضا مواجه شده اند به گونه ای که این برند تنها 5 درصد از خریدهای سه ماهه اخیر را به خود اختصاص داده. سیستم عامل های دیگر نیز در مجموع نیمی از طرفداران خود را در آمریکا از دست داده اند.

هر چند در این آمار سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت تنها به عنوان بخشی از "سیستم عامل های دیگر" در نظر گرفته شده اما می توان انتظار داشت که با عرضه گوشی Lumia 900 نوکیا و برخی از گوشی های ویندوز فونی دیگر توسط اپراتورهای آمریکایی، سیستم عامل ویندوز فون رشد چشم گیری را در سال 2012 در آمریکا شاهد باشد.

منبع : Nielsen


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا