خداحافظی با گوشی های نوکیای اروپایی - نوکیا تولید خود را در آسیا متمرکز می کند

نمایش خبر

تاریخ : 1390/11/20
برچسب‌ها : نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : کمپانی نوکیا -- که مقر اصلی آن در فنلاند واقع است -- در روز 9 فوریه 2012 (20 بهمن 1390) اعلام نمود در نظر دارد تغییراتی را در کارخانجات مجارستان، مکزیک و فنلاند خود اعمال نماید. بنا به گفته نوکیا این تغییرات در راستای افزایش قابلیت های نوکیا برای رقابت در بازار موبایل جهانی صورت می گیرد.

با اعمال تغییرات جدید تولید گوشی های نوکیا از این سه کارخانه به آسیا منتقل شده و کارخانه های یاد شده تمرکز خود را بر روی سفارشی سازی گوشی های هوشمند نوکیا -- به ویژه برای مشتریان این کمپانی در اروپا و آمریکا -- قرار خواهند داد.

بنا به اظهارات یکی از مدیران ارشد نوکیا انتقال تولید گوشی های نوکیا به آسیا با هدف بهبود سرعت عرضه محصولات به بازار صورت می پذیرد و نوکیا در نظر دارد با ایجاد ارتباط تنگاتنگ بیشتر با تأمین کنندگان خود نوآوری هایش را با سرعت بیشتری روانه بازار کند تا بتواند با قدرت بیشتری به رقابت بپردازد. البته بدیهیست که کاهش هزینه های تولید -- به ویژه هزینه های مرتبط با نیروی انسانی -- نیز یکی از محرک های نوکیا در این تغییرات بوده، چرا که این کمپانی می تواند نیروی انسانی به مراتب ارزانتری را در کشوری نظیر چین به خدمت خود درآورد. اما نوکیا اشاره مستقیمی به این موضوع ننموده است.

Nokia Factory - Salo, Finland

تصویر بالا: تولید لومیا 800 در کارخانه نوکیا در شهر Salo کشور فنلاند

با این تغییرات میزان کار انجام شده در کارخانه های نوکیا در مجارستان، مکزیک و فنلاند کاهش خواهد یافت و نوکیا ناچار خواهد شد تا پایان سال 2012 دست به تعدیل نزدیک به 4,000 نیروی انسانی شاغل در این کارخانه ها بزند. البته این کمپانی در نظر دارد تا در یافتن کار محلی برای کارکنان اخراجیش کمک نموده و به پشتیبانی مالی آنها نیز بپردازد.

منبع : نوکیا


ایسام