MWC 2012: اینتل با مشتریان و محصولات جدید به دنبال حضور گسترده تر در بازار گوشی های هوشمند

نمایش خبر

تاریخ : 1390/12/9
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، اینتل Intel

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اینتل نیز خبرهای تازه ای را در کنگره جهانی موبایل 2012 (MWC 2012) در زمینه گسترش فعالیت خود در عرصه گوشی های هوشمند منتشر نمود.

Paul Otellini مدیر عامل اینتل در کنفرانس خبری این کمپانی که در MWC 2012 برگزار گردید با اشاره به مشتریان جدید این کمپانی و محصولاتی که در دست تولید دارد به تشریح برنامه های اینتل برای توسعه SoC های گوشی های هوشمند (SoC = سیستم قرار گرفته بر روی یک تراشه) و دیگر محصولات ارتباطی این کمپانی پرداخت.

همکاری اینتل با کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند

کمپانی اینتل که سابقه همکاری با برخی تولید کنندگان گوشی های هوشمند -- نظیر موتورولا موبیلیتی و لنوو -- را در کارنامه خود دارد ارتباطات جدیدی را با کمپانی های Orange ،ZTE و Lava International Ltd برقرار نموده است.

کمپانی Orange در MWC 2012 گوشی اندرویدی جدیدی -- که فعلاً به Orange Santa Clara ملقب است -- را با استفاده از پردازنده Atom Z2460 اینتل معرفی نمود.

Orange Santa Clara

تصویر بالا: گوشی Orange Santa Clara مجهز به پردازنده اینتل

کمپانی هندی Lava International Ltd نیز در MWC 2012 به معرفی گوشی هوشمند XOLO X900 خود پرداخت که می توان آنرا نخستین گوشی مبتنی بر فناوری اینتل در بازار هند نامید. اینتل امیدوار است بتواند جای پای خود را در بازار گوشی های هوشمند در هند که به سرعت در حال رشد است باز کند.

Lava XOLO

تصویر بالا: گوشی Lava XOLO مجهز به پردازنده اینتل

همچنین مشابه قرارداد همکاری که اینتل پیش از این با کمپانی موتورولا موبیلیتی منعقد نموده این کمپانی قراردادی را با کمپانی ZTE بسته و نخستین گوشی ZTE مبتنی بر پردازنده های اینتل در سه ماهه دوم سال 2012 روانه بازار خواهد شد.

محصولات جدید اینتل

اینتل در نظر دارد سه محصول جدید را در حوزه تراشه های گوشی های هوشمند روانه بازار نماید. بر اساس اعلام اینتل پردازنده Atom Z2460 اینتل -- ملقب به Medfield -- اینک از سرعت تا 2 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید.

اینتل همچنین پردازنده Atom Z2580 خود را معرفی نمود که دو برابر کارآیی پردازنده Atom Z2460 را خواهد داشت و به مد عملیاتی چند گانه LTE/3G/2G مجهز خواهد بود. اینتل نمونه های این پردازنده را در سه ماهه دوم سال 2012 ارائه می کند که برای محصولات نیمه نخست سال 2013 می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پردازنده 1 گیگاهرتزی Atom Z2000 نیز برای بازارهای نوظهور که در آن مشتریان به دنبال هزینه های کمتر هستند در نظر گرفته شده که در اواسط سال 2012 نمونه های آن عرضه شده و برای محصولاتی که در اوایل سال 2013 به بازار عرضه می شوند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

Intel CEO at MWC 2012

تصویر بالا: نقشه راه اینتل در عرصه گوشی های هوشمند

اینتل قانون Moore را به چالش خواهد کشاند

مدیر عامل اینتل در MWC 2012 مدعی گردید که این کمپانی با بهره گیری از پردازنده های Atom حتی قانون Moore را هم پشت سر خواهد گذاشت (بر اساس قانون Moore -- که یک قاعده سرانگشتی است -- تعداد ترانزیستورهای روی یک تراشه با مساحت ثابت هر دو سال تقریباً می تواند دو برابر شود).

Mr. Moore

تصویر بالا: Gordon Moore یکی از بنیانگذاران اینتل و مدیر عامل سابق این کمپانی که در سال 1965 به تشریح قانون Moore پرداخت

بنا به گفته آقای Otellini در حالی که اینتل اکنون محصولات مبتنی بر فناوری 32 نانومتری را معرفی می کند، سال آینده به معرفی محصولات مبتنی بر فناوری 22 نانومتری خواهد پرداخت و حتی هم اکنون نیز در حال کار بر روی فناوری 14 نانومتری است.

Intel CEO at MWC 2012

* * * * * * * *

اینتل که حاکم بلا منازع بازار پردازنده های کامپیوترهای شخصی محسوب می شود تا کنون نتوانسته موفقیت مشابهی را در بازار پردازنده های گوشی های هوشمند و تبلت ها به دست آورد و چیزی نزدیک به 90 درصد بازار پردازنده های گوشی های هوشمند در اختیار پردازنده های کم مصرف ساخته شده بر اساس معماری ARM هستند (پردازنده هایی نظیر A4 و A5 اپل، Hummingbird سامسونگ، Snapdragon کوالکام، Tegra انویدیا و OMAP تگزاس اینسترومنتز).

اینک اینتل بیش از پیش به اهمیت بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها پی برده و تلاش بسیاری را برای رقابت در این بازار به کار گرفته است. به نظر می رسد هرچند این کمپانی کمی دیر به این حوزه گرایش یافته اما می تواند به پشتوانه جیب های پر از پول خود و فناوری های پیشرفته ای که در اختیار دارد جایگاه خود را ارتقاء داده و به بازیگری مهم در عرصه ساخت پردازنده های گوشی های هوشمند و تبلت ها تبدیل شود.

منبع : اینتل


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا