MWC 2012: معرفی تبلت گالاکسی نوت 10.1 توسط سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1390/12/9
برچسب‌ها : اندروید Android ، ساندویچ بستنی Ice Cream Sandwich ، Samsung Galaxy Note 10.1 N8000 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ در نخستین روز کنگره جهانی موبایل 2012 (MWC 2012) تبلت گالاکسی نوت 10.1 (Galaxy Note 10.1) را معرفی نمود.

نزدیک به 5 ماه پیش سامسونگ گوشی هوشمند/تبلت گالاکسی نوت را که به یک صفحه نمایش 5.3 اینچی و یک قلم (Stylus) مجهز بود معرفی کرد و شاید اکثر کارشناسان این دستگاه را به دلیل دارا بودن صفحه نمایشی بزرگ حد میانه گوشی های هوشمند و تبلت ها می دانستند. اینک معرفی گالاکسی نوت 10.1 با صفحه نمایش 10.1 اینچی را می توان راه یافتن فناوری گالاکسی نوت -- حتی با امکاناتی بیشتر -- به دنیای تبلت های واقعی دانست.

در تبلت گالاکسی نوت 10.1 استفاده از عملکرد چند-صفحه ای (Multi-Screen) امکان انجام عملیات چند-وظیفه ای (Multi-Tasking) واقعی را برای کاربر میسر می سازد. به عنوان مثال کاربر می تواند به مشاهده صفحات وب یا تصاویر ویدیویی پرداخته و همزمان یادداشت برداری کرده و یا به ثبت ایده های خود بپردازد. این قابلیت به ویژه می تواند برای دانش آموزان و افرادی که می خواهند هنگام یادگیری و مطالعه از طریق تبلت، مطالبی را نیز یادداشت نمایند بسیار مفید باشد.

Samsung Galaxy Note 10.1 vs. Galaxy Note

تصویر بالا: گوشی هوشمند/تبلت گالاکسی نوت (سمت راست) در مقابل تبلت  گالاکسی نوت 10.1 (سمت چپ) [نسبت ابعاد صحیح است]

تبلت گالاکسی نوت 10.1 از ابزاری به نام S Note بهره می گیرد که کاربر می تواند به کمک آن یادداشت ها و طرح های خود را با صفحات وب، تصاویر و دیگر رسانه های دیجیتال تلفیق کرده و در استوری بورد ویژه خود ذخیره نماید. این ابزار قالب های آماده ای را -- نظیر قالب یادداشت برداری جلسات، قالب دفترچه خاطرات و ... -- نیز در اختیار کاربر قرار می دهد. علاوه بر این ترسمیات هندسی انجام شده توسط کاربر به صورت هوشمند به اشکال هندسی متناظر -- نظیر دایره و مستطیل -- تبدیل می شود که می تواند کار ترسیم را برای کاربر ساده نماید. حتی فرمول های نوشته شده توسط S Pen نیز توسط دستگاه به فرم دیجیتالی تبدیل می شود.

Samsung Galaxy Note 10.1

تصویر بالا: تبلت گالاکسی نوت 10.1

کمپانی سامسونگ طی قراردادی که با کمپانی ادوبی منعقد کرده برنامه های Adobe Photoshop Touch (برای ویرایش و کار بر روی تصاویر و ترکیب تصاویر بصورت چند لایه) و Adobe Ideas (برای ترسیمات و ایده پردازی) را به صورت از پیش نصب شده بر روی تبلت گالاکسی نوت 10.1 عرضه می کند. این برنامه ها برای کار با S Pen بهینه شده اند و به خوبی با تبلت سامسونگ کار می کنند.

تبلت گالاکسی نوت 10.1 سامسونگ به نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich -- و واسط کاربر TouchWiz سامسونگ مجهز بوده و از صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن 1280x1024 پیکسل بهره می برد.

Samsung Galaxy Note 10.1

تصویر بالا: تبلت گالاکسی نوت 10.1

این تبلت به یک پردازنده دو هسته ای 1.4 گیگاهرتزی و به 1 گیگابایت رم مجهز است. تبلت گالاکسی نوت 10.1 در سه پیکربندی مختلف حافظه 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. همچنین امکان استفاده از کارت حافظه microSD با حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت نیز برای این تبلت فراهم شده است.

تبلت گالاکسی نوت 10.1 از یک دوربین 3 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED بهره می برد. یک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی نیز برای مکالمات تصویری بر روی گوشی تعبیه شده است.

سامسونگ تبلیغات گسترده ای را برای معرفی تبلت گالاکسی نوت 10.1 آغاز نموده و به نظر می رسد بسیار امیدوار است که این تبلت با توجه به ویژگی های خاص خود بتواند فروش خوبی را در بازار شاهد باشد. تبلت گالاکسی نوت 10.1 احتمالاً در سه ماهه دوم سال 2012 با رنگ مشکی به بازار عرضه خواهد شد. در زمان نگارش این مطلب قیمت این تبلت رسماً اعلام نشده است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا