نوکیا: آیفون خسته کننده است

نمایش خبر

تاریخ : 1390/9/23
برچسب‌ها : ویندوز فون 7.5 Windows Phone 7.5 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : نوکیا می گوید آیفون خسته کننده و اندروید گیج کننده است.

نوکیا معتقد است جوانان امروزی از وجود آیفون خسته شده‌اند و اندروید نیز برای مردم بسیار گیج کننده و ناامن است. با وجود فروش فوق‌العاده تلفن‌های اندرویدی و همچنین آیفون در دنیا، نوکیا معتقد است هیچ‌کدام از این دو سیستم عامل نتوانسته‌اند موفقیتی بین جوانان پیدا کنند و این قشر جامعه به دنبال یک سیستم عامل نو و متفاوت است. Niels Munksgaard مدیر بخش بازاریابی و فروش نوکیا در مصاحبه ای با سایت Pocket-lint در این خصوص اعلام کرد:

«مردم و به خصوص جوانان از آیفون خسته شده‌اند، چرا که امروزه همه آیفون دارند. همچنین پیچیدگی و ناامنی اندروید نیز برای مردم ناخوشایند است و برای همین ما شاهد گرایش روزافزون جوانانی که می خواهند به روز باشند و چیز جدیدی را امتحان کنند به ویندوز فون هستیم»

Nokia Lumia 800 and Nokia Lumia 710

تصویر بالا: گوشی لومیا 800 نوکیا (سمت راست) در کنار گوشی لومیا 710 این کمپانی(سمت چپ)

البته Munksgaard اقرار دارد که جذب افراد جدید به یک سیستم عامل ناشناخته کار ساده ای نیست اما او معتقد است اکنون زمان مناسبی برای ایجاد یک تغییر در دنیای اسمارتفون ها است:

«بازار تلفن‌های هوشمند بسیار اشباع شده است و من ترجیح می‌دهم این بازار را دریای شباهت‌ها نام‌گذاری کنم. وقتی شما وارد یک فروشگاه موبایل می‌شوید و تلفن‌های سیاه چهارگوش را می‌بینید که همه مانند یکدیگر روی قفسه قرار دارند، دچار سر در گمی می‌شوید. برای همین نوکیا قصد دارد محصولی متفاوت را برای مردم عرضه کند»

منظور Munksgaard از محصولی متفاوت، تنها ظاهر یک تلفن نیست، بلکه سرویس‌های رایگانی چون Nokia Drive وNokia Mix Radio است که به کاربران اجازه گوش دادن به موسیقی، بدون نیاز به ثبت نام و پرداخت ماهیانه را می‌دهد. او معتقد است طراحی متفاوت، سیستم قوی ناوبری و موسیقی باعث موفقیت تلفن‌های آینده نوکیا و متمایز شدن این محصولات از محصولات دیگر شرکت‌ها خواهد بود.

البته درست است که نوکیا سعی دارد با افزودن نرم افزار های کاربردی و همچنین طراحی متفاوت، محصولات خود را از دیگر تلفن‌های ویندوزفونی موجود در بازار متمایز کند، اما با توجه به بسته بودن سیستم عامل ویندوز فون، نوکیا نتوانسته تفاوت چندانی در اکثر بخش‌های این سیستم عامل ایجاد نماید.

تصویر بالا: گوشی لومیا 800 نوکیا که به سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت مجهز است

از دو سال پیش که سلطه نوکیا در بازار موبایل توسط شرکت‌های سامسونگ و اپل تضعیف شد، این شرکت فنلاندی تلاش زیادی کرد تا دوباره مانند گذشته به این بازار پردرآمد برگردد، اما وجود رقبای سرسختی چون سامسونگ، اپل، اچ تی سی و .... این کار را برای نوکیا بسیار سخت کرده است.

منبع : pocket-lint


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا