امضاء قرارداد توسعه همکاری میان مایکروسافت و سامسونگ - سامسونگ به ازای فروش هر گوشی اندروید مبلغی را به مایکروسافت می پردازد

نمایش خبر

تاریخ : 1390/7/7
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، سامسونگ Samsung ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : کمپانی کره ای سامسونگ -- دومین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان  -- و مایکروسافت -- غول دنیای نرم افزار -- در روز 28 سپتامبر 2011 (6 مهر 1390) تفاهم نامه ای را به امضاء رساندند که به موجب آن لایسنس متقابل حق اختراعات یکدیگر را -- که گستره وسیعی از محصولات دو کمپانی را پوشش می دهد -- بدست می آورند.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه مایکروسافت حق امتیازی را به ازای فروش هر گوشی هوشمند و تبلت سامسونگ که به سیستم عامل اندروید گوگل مجهز است دریافت می نماید. پیش از این مایکروسافت چنین تفاهمی را با اچ تی سی و برخی کمپانی های دیگر نیز به عمل آورده بود و گفته می شود که درآمد غیر مستقیم مایکروسافت از سیستم عامل اندروید که از این طریق حاصل می شود بسیار بیش از درآمد این کمپانی از سیستم عامل ویندوز فون است ().

همچنین بر اساس تفاهم نامه منعقده، کمپانی های مایکروسافت و سامسونگ در توسعه و بازاریابی ویندوز فون نیز با یکدیگر همکاری خواهند نمود. چند روز پیش نیز سامسونگ به معرفی گوشی Omnia W خود پرداخت () که از نسخه 7.5 ویندوز فون (ملقب به مانگو) بهره می برد و می تواند سرآغاز تولید هرچه بیشتر گوشی های مبتنی بر مانگو توسط این کمپانی باشد.

Samsung Omnia W

تصویر بالا: گوشی Omnia W سامسونگ مجهز به سیستم عامل ویندوز فون 7.5 (مانگو)

نوکیا نیز با انتخاب ویندوز فون به عنوان بستر اصلی گوشی های هوشمند خود در آینده () راه رونق گیری این بستر را هموار نموده و اینک با گرایش سامسونگ به استفاده گسترده تر از این بستر می توان پیش بینی نمود که ویندوز فون سهم قابل توجهی از بازار گوشی های هوشمند را در آینده به خود اختصاص خواهد داد. البته به نظر می رسد سامسونگ حساب ویژه ای هم بر روی استفاده از ویندوز 8 بر روی برخی تبلت های آتی خود باز نموده است ().

هر چند پیش از این گوشی ها و تبلت های اندرویدی سامسونگ توانسته اند درآمد بسیار بالایی را برای این کمپانی به ارمغان آورند اما برخی از تحلیلگران بر این باورند که خریده شدن موتورولا موبیلیتی توسط گوگل (و ) می تواند گوگل را به رقیبی جدی برای سامسونگ بدل نماید و این موضوع در کنار هزینه حق امتیازی که از این پس سامسونگ برای استفاده از سیستم عامل اندروید باید به مایکروسافت بپردازد و مشکلات قانونی که اپل برای سامسونگ پیش آورده می تواند سامسونگ را به کاهش وابستگی به اندروید تشویق نموده و موجب کمرنگ شدن نقش اندروید در گوشی های تولیدی این غول کره ای گردد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا