با شکایت اپل و در پی حکم دادگاهی در آلمان عرضه گالاکسی تب 10.1 سامسونگ در اروپا تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

نمایش خبر

تاریخ : 1390/5/20
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، Samsung Galaxy Tab 10.1 P7510 ، Samsung P7500 Galaxy Tab 10.1 3G ، Samsung P7100 Galaxy Tab 10.1 ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : نزاع قانونی میان اپل و سامسونگ این بار با اجرایی شدن حکمی که دادگاهی در آلمان آنرا صادر کرده ابعادی تازه به خود گرفت.

نزدیک به چهار ماه پیش اپل ادعا نمود که سامسونگ در گوشی های هوشمند و تبلت های گالاکسی خود از گوشی های آیفون و تبلت های آی پد اپل تقلید نموده و حق اختراعات اپل را زیر پا گذاشته. بر همین اساس این کمپانی ابتدا شکایتی را در دادگاه ناحیه ای کالیفرنیای شمالی آمریکا (به اینجا مراجعه نمائید) و سپس در مراجع قضایی دیگر بر علیه سامسونگ مطرح نمود. در مقابل سامسونگ نیز شکایاتی را در ارتباط با نقض حق اختراعات سامسونگ توسط اپل تنظیم و به مراجع مختلفی منجمله کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا (ITC) ارائه داد (به اینجا مراجعه نمائید.)

حال پس از گذشت چند ماه از این شکایات کم کم نتایج عملی نزاع میان این دو غول فناوری در بازار ظاهر می شود. هفته گذشته پس از مطرح شدن شکایت اپل در دادگاهی در سیدنی سامسونگ مجبور شد که عرضه و تبلیغ تبلت Galaxy Tab 10.1 خود را در استرالیا حداقل تا دریافت مجوز از دادگاه یا حل و فصل اختلاف خود با اپل به تعویق اندازد. این باز نیز دادگاهی در شهر دوسلدورف آلمان در حکمی اولیه دستور عدم عرضه تبلت Galaxy Tab 10.1 سامسونگ را در اتحادیه اروپا (به استثنای هلند) صادر نموده است. در هلند نیز اپل شکایت جداگانه ای را به دادگاه ارائه داده که بصورت مجزا به آن رسیدگی می شود.

آدام هاورث -- سخنگوی اپل در انگلستان -- در این مورد اظهار داشت: «این اتفاقی نیست که محصولات اخیر سامسونگ تا حد زیادی -- از شکل و سخت افزار گرفته تا واسط کاربر و حتی بسته بندی -- مشابه آیفون و آی پد است. این گونه آشکارا کپی نمودن اشتباه است و هنگامی که کمپانی های دیگر ایده های ما را سرقت می کنند ما به محافظت از مالکیت معنوی اپل نیاز خواهیم داشت.»

iPad 2 Wi-Fi 3G vs. Galaxy Tab 10.1

تصویر بالا: تبلت آی پد 2 اپل (سمت  راست) در مقابل تبلت اندرویدی Galaxy Tab 10.1 سامسونگ (سمت چپ) - اپل مدعیست این شباهت اتفاقی نیست

سامسونگ نیز در بخشی از بیانیه خود در پاسخ به حکم دادگاه آلمان چنین اظهار نموده است: «سامسونگ از تصمیم دادگاه ناخرسند بوده و ما در نظر داریم برای دفاع از حقوق مالکیت معنوی خود از طریق اقدامات قانونی در آلمان به سرعت دست به کار شویم و فعالانه به دفاع از این حقوق در سراسر جهان خواهیم پرداخت.» سامسونگ همچنین اظهار داشته که این حکم دادگاه بدون هشدار به سامسونگ و شنیدن دفاعیات این کمپانی صورت گرفته است.

در سه ماهه دوم سال 2011 نزدیک به 30 درصد از درآمد سامسونگ حاصل فعالیت واحد موبایل این کمپانی -- که گوشی های موبایل و تبلت ها را عرضه می نماید -- بود و بی شک اگر منع عرضه تبلت 10.1 اینچی سامسونگ و احتمالاً منع عرضه برخی از گوشی های هوشمند این کمپانی در نقاط گوناگون جهان ادامه یابد شاهد زیان گسترده ساموسنگ خواهیم بود. بنابراین به احتمال زیاد این کمپانی یا به طریقی با اپل به تفاهم خواهد رسید و یا باید منتظر حملات متقابل از سوی سامسونگ به اپل باشیم. شاید هم این کمپانی برای افزودن توان خود همانند اچ تی سی راه تجهیز خود به مهمات را در پیش گیرد (به اینجا و اینجا مراجعه نمائید.)



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا