اچ تی سی باز هم کمپانی دیگری را به تملک خود درآورد - یک تیر و دو نشان

نمایش خبر

تاریخ : 1390/5/16
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، Dashwire ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : کمپانی تایوانی اچ تی سی در روز 5 آگوست 2011 (14 مرداد 1390) اعلام نمود که با کمپانی Dashwire برای تملک این کمپانی به مبلغ 18.5 میلیون دلار به تفاهم رسیده است.

کمپانی Dashwire پلتفرمی به نام Dashworks را توسعه داده است که با استفاده از آن کاربران می توانند از طریق وسایل گوناگون به محتویات گوشی موبایل خود دسترسی یابند. این پلتفرم مشتمل بر یک معماری مقیاس پذیر، کلاینت وب و برنامه های ویژه سیستم عامل های بلک بری، سیمبیان S60 و ویندوز موبایل است و به زودی برنامه ویژه سیستم عامل اندروید نیز توسط این کمپانی عرضه خواهد شد.

فرد لیو رئیس مهندسی و عملیات کمپانی اچ تی سی در مورد خرید Dashwire چنین اظهار نظر نموده است: «سرویس های ابری نقشی کلیدی را در تحقق وعده عرضه سرویس های متصل برای کاربران ایفا می نمایند. مردم خواهان دسترسی به محتواهای مهم خود -- صرف نظر از اینکه این محتواها در کجا و بر روی چه وسیله ای قرار گرفته -- هستند. سرویس های پیشرفته همگام سازی Dashwire و تجربه عمیق خدمات ابری موبایل این کمپانی قابلیت های ما را در عرضه چنین سرویس هایی به طریقی قوی تر تقویت می نماید.»

Dashworks Platform

تصویر بالا: پلتفرم Dashworks -- محصول اصلی Dashwire -- که به ایجاد ارتباط میان وسایل الکترونیکی و سرویس های گوناگون را برای کاربران مهیا می سازد

 فورد داویتسون مدیر عامل Dashwire که پیش از این در مایکروسافت مشغول به کار بوده نیز در مورد پیوستن این کمپانی به اچ تی سی عنوان داشته: «اچ تی سی از چشم انداز مشترکی با Dashwire در مورد محاسبات ابری موبایل برخوردار است. این چشم انداز مشترک پیوستن ما به خانواده اچ تی سی را با هدف ارائه نوآوری هایی بیشتر در این زمینه برایمان هیجان انگیز می نماید.»

بدین ترتیب با پیوستن Dashwire به اچ تی سی به نظر می رسد که فناوری ها و سرویس های این کمپانی راه خود را به سرویس ابری HTCSense.com باز خواهند نمود و کاربران گوشی های هوشمند اچ تی سی قادر خواهند بود که از این فناوری ها و سرویس ها استفاده نمایند.

اما خرید کمپانی Dashwire توسط اچ تی سی روی دیگری نیز دارد. خرید این کمپانی یک ماه پس از خریده شدن کمپانی S3 Graphics به مبلغ 300 میلیون دلار توسط اچ تی سی روی داد. هدف اصلی کمپانی اچ تی سی از خرید S3 Graphics به دست آوردن برگی برنده در منازعات حق اختراع با کمپانی اپل بود چرا که S3 Grphics دو حق اختراع برنده را در مقابل اپل در دست دارد (به اینجا مراجعه نمائید.) Dashwire هم می تواند در منازعات حق اختراع به اچ تی سی کمک نماید.

کمپانی Dashwire نزدیک به چهار ماه پیش به جمع مشتریان کمپانی Intellectual Ventures (IV) -- یکی از غول های مالکیت معنوی جهان که بیش از 30 هزار حق اختراع ثبت شده و درخواست شده را در تملک خود دارد -- پیوست و حق اختراع هایی را دریافت و مجوز استفاده از گستره وسیع حق اختراعات IV را برای دفاع در برابر حملات حق اختراع (و نه برای حمله به دیگر کمپانی ها) کسب نمود. برخی از تحلیلگران بر این باورند که هدف اصلی اچ تی سی از خرید کمپانی Dashwire دسترسی به حق اختراعات IV و تقویت موضع این کمپانی در برابر حملات حق اختراع بوده و استفاده از فناوری ها و سرویس های Dashwire هدف ثانویه اچ تی سی بوده است.

در هر حال به نظر می رسد Dashwire ارزش 18.5 میلیون دلار هزینه را -- که در برابر بیش از 4 میلیارد دلار دارایی نقدی اچ تی سی رقم ناچیزی است -- داشته باشد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا