معرفی Honor X9b – میان‌رده جدید آنر با دوربین 108 مگاپیکسلی و Snapdragon 6 Gen 1

نمایش خبر

تاریخ : 1402/7/27        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 6 جن 1 Snapdragon 6 Gen 1 ، Honor X9b ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : اوایل ژانویه 2023، آنر از تولید یک میان‌رده با نام Honor X9a خبر داد و حدود یک ماه بعد، ورژن ری‌برندشده آن را تحت عنوان Honor Magic5 Lite برای عرضه در بازار فرانسه معرفی کرد. حال، این کمپانی چینی روز چهارشنبه 18 اکتبر 2023 (26 مهر 1402) از نسخه به‌روزرسانی‌شده این اسمارت‌فون با نام Honor X9b پرده برداشت. این گوشی جدید به رده میانی بازار تعلق داشته و از چندین جهت – از جمله پردازنده، دوربین، باتری و ... – نسبت به Honor X9a برتری دارد. از مهم‌ترین مشخصات Honor X9b می‌توان به نمایشگر 6.78 اینچی امولد، تراشه Snapdragon 6 Gen 1، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، باتری 5,800 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات نسل پنجم اشاره کرد.

گوشی هوشمند Honor X9b طراحی زیبایی دارد. نمایشگر تمام-صفحه با لبه‌های خمیده در جلو و ماژول دوربین حلقوی در پشت به همراه رنگ‌بندی‌های زیبا از جمله برجسته‌ترین ویژگی‌های ظاهری این گوشی به شمار می‌روند. این محصول در سه رنگ مشکی، سبز و نارنجی به تولید رسیده که در قسمت پشتی مدل نارنجی، شاهد به کارگیری چرم گیاهی هستیم. گفتنی‌ست این دیوایس در ابعاد 7.98×75.5×163.6 میلی‌متر طراحی شده و حدود 185 گرم وزن دارد.

نمایشگر امولد این گوشی دارای نسبت تصویر 19.9:9 بوده و 92.8 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش می‌دهد. این نمایشگر 6.78 اینچی رزولوشن 1.5K (معادل 1200×2652 پیکسل) دارد که تراکم آن را به 429 پیکسل در اینچ می‌رساند. خمیدگی در طرفین، نرخ رفرش 120 هرتزی و حداکثر روشنایی نقطه‌ای 1200 نیتی از مهم‌ترین مشخصات این نمایشگر ذکر شده‌اند. یکی از مواردی که شرکت سازنده تأکید فراوانی روی آن دارد، امکانات این نمایشگر در محافظت از چشم کاربر است. از جمله مهم‌ترین این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تکنولوژی کاهش نور صفحه PWM با فرکانس 1920 هرتز، کاهش خستگی چشم‌ها با شبیه‌سازی تغییرات دینامیکی نور طبیعی، تنظیم دمای رنگ صفحه برای مطابقت با الگوی ترشح ملاتونین و افزودن یک ساعت و نیم خواب بیشتر، فیلتر نور آبی و نهایتا تنظیم روشنایی صفحه در 4096 سطح مختلف.

شرکت سازنده در معرفی نمایشگر Honor X9b از آن با عنوان Ultra-Bounce Anti-Drop Display نیز یاد می‌کند. طبق ادعای آنر، پوششی متشکل از سه لایه محافظ روی نمایشگر کشیده شده که به استحکام صفحه، فریم و اجزای داخلی کمک می‌کند. همچنین، به گفته شرکت سازنده، موادی که در ساخت این لایه محافظ به کار رفته، موادی نرم و بالشتکی با منافذی در مقیاس میکرون است که می‌تواند تا 1.2 برابرِ ضربه ناشی از رها شدن روی سطح سخت را خنثی کند. لازم به ذکر است، شرکت سازنده برای این ویژگی، موفق به اخذ تأییدیه پنج ستاره از SGS سوییس شده است.

در بخش پردازشی از تراشه Snapdragon 6 Gen 1 کمک گرفته شده است. این چیپ‌ست 4 نانومتری شامل چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Adreno 710 نام دارد. به گفته آنر، سرعت CPU این تراشه تا 40 درصد و سرعت GPU آن تا 35 درصد نسبت به اسنپ‌دراگون 695 (که در Honor X9a به کار گرفته شده بود) افزایش یافته است. گفتنی‌ست، Honor X9b تنها در یک پیکربندی با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم به تولید می‌رسد. حافظه رم به شکل مجازی تا 8 گیگابایت دیگر قابل ارتقاست، اما با توجه به پشتیبانی نشدن از میکرو اس‌دی، ارتقاء حافظه داخلی امکان‌پذیر نیست.

در ماژول حلقوی پشت دستگاه، سه دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی به چشم می‌خورد. دوربین اصلی رزولوشنی برابر با 108 مگاپیکسل داشته و در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.75 قرار گرفته است. این دوربین توانایی ضبط ویدئوی 4K را داشته و می‌تواند زوم 3 برابری Lossless و زوم 8 برابری دیجیتال را محقق کند. حالت شب، پانوراما، حالت پرتره (با امکان زیباسازی)، HDR، حالت حرفه‌ای، فیلترهای متنوع، عکاسی تایم-لپس، تشخیص لبخند و اسلوموشن سایر امکانات این دوربین را تشکیل می‌دهند.

یک دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی با ضریب اف 2.2 در برداشت عکس‌های زاویه باز به کمک دوربین اصلی می‌آید. عضو دیگر این مجموعه، یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی (f/2.4) است که با امکان نزدیک شدن به سوژه تا فاصله 4 سانتی‌متری، عکاسی از سوژه‌های کوچک در فاصله نزدیک را امکان‌پذیر می‌کند. ناگفته نماند، در حفره مرکزی بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.45 و توانایی ضبط ویدئوی 1080p تعبیه شده است.

ظرفیت باتری Honor X9b معادل 5,800 میلی‌آمپر ساعت بوده و طبق ادعای شرکت سازنده، در صورت استفاده متعارف تا سه روز دوام خواهد داشت. با ذخیره کامل این باتری – که توسط شارژر 35 واتی شارژ می‌شود – می‌توانید 19 ساعت ویدئوی آنلاین تماشا کرده و یا 12 ساعت بازی کنید. آنر مدعی شده پس از هزار بار شارژ و تخلیه، تا بیش از 80 درصد از ظرفیت باتری باقی خواهد ماند. طبق برآورد آزمایشگاه آنر، هزار بار شارژ و تخلیه، حدود سه سال طول می‌کشد. ناگفته نماند، باتری این گوشی موفق به کسب برچسب باتری طلایی از DXOMARK شده است.

حسگر اثر انگشت Honor X9b ظاهرا درون نمایشگر آن قرار داشته و احراز هویت از طریق تشخیص چهره (حتی از روی ماسک) نیز امکان‌پذیر است. جالب است بدانید، آنر تست‌های متعددی را روی این اسمارت‌فون انجام داده و مدعی‌ست که Honor X9b آنها را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این تست‌ها عبارتند از تست فشار دکمه پاور تا 200 هزار بار، تست دوام تاچ نمایشگر تا 800 هزار بار، تست حسگر اثر انگشت تا 200 هزار بار، تست تحمل حداکثر 70 کیلوگرم وزن و نهایتا تست مقاومت در برابر دماهای متغیر. (از زیر 20 درجه تا بالای 50 درجه سلسیوس)

سیستم‌عامل Honor X9b اندروید 13 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی MagicOS 7.2 توسعه یافته است. Honor X9b دو سیم‌کارت (از نوع نانو) پذیرفته و به ارتباطات نسل پنجم مجهز است. وای-فای دو فرکانسی، پورت USB-C، بلوتوث 5.1، موقعیت‌یابی ماهواره‌ای و NFC سایر گزینه‌های ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر، شرح مشخصات و امکانات Honor X9b در شاخه عربستانی وب‌سایت آنر لیست شده و ظاهرا این کشور نخستین مقصد Honor X9b خواهد بود. قیمت نهایی و زمان عرضه به بازار، هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.


به روزرسانی - قیمت آنر ایکس 9 بی در بازار ایران

گوشی آنر X9b به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی آنر X9b در ایران از 15,790,000 تومان تا 16,950,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی آنر X9b از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Honor


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا