آشنایی با Mate 60 RS Ultimate Design – پرچمدار هواوی با بدنه‌ای سرامیکی و ماژول دوربین 8 ضلعی

نمایش خبر

تاریخ : 1402/7/4        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، پرچمدار Flagship ، Huawei Mate 60 RS Ultimate ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : چندین سال بود که هواوی در تولید ورژن پیشرفته گوشی‌های سری Mate و برخی ساعت‌های هوشمند با برند «پورشه دیزاین» (Porsche Design) همکاری می‌کرد. اما این همکاری سال گذشته با عرضه اسمارت‌فون Mate 50 RS Porsche Design پایان یافت. حال، هواوی در تولید نسخه پیشرفته گوشی‌های Mate وارد مرحله جدیدی شده و از این پس این محصولات خاص را تحت عنوان Ultimate Design به بازار عرضه می‌کند. در همین راستا، این شرکت چینی روز دوشنبه 25 سپتامبر 2023 (3 مهر 1402)، در کنار معرفی تبلت MatePad Pro 13.2، از جدیدترین اسمارت‌فون Ultimate Design با نام Mate 60 RS Ultimate Design پرده برداشت. در ادامه با معرفی کامل این محصول ما را همراهی کنید.

از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری، Mate 60 RS Ultimate Design هیچ تفاوتی با +Mate 60 Pro نداشته و فرق آنها صرفا در سبک طراحی و جنس بدنه است. در قسمت پشتی Mate 60 RS Ultimate Design از سرامیک استفاده شده که در مقایسه با شیشه (به کار رفته در پشت +Mate 60 Pro) مقاومت بیشتری در برابر خط و خش نشان داده و البته وزن بیشتری هم دارد. همچنین، برخلاف ماژول دوربین حلقه‌ای در +Mate 60 Pro، در گوشی Mate 60 RS Ultimate Design با یک ماژول دوربین 8 ضلعی روبرو هستیم. با توجه به آنچه گفته شد، به وضوح مشخص است که طراحی Mate 60 RS Ultimate Design نیز از Mate 50 RS Porsche Design تأثیر پذیرفته است.

نمایشگر 6.82 اینچی گوشی از نوع LTPO OLED بوده و رزولوشن آن +FHD (معادل 1260×2720 پیکسل) اعلام شده است. این نمایشگر دارای نرخ تازه‌سازی تطبیقی بوده و می‌تواند در هر ثانیه بین 1 تا 120 بار به‌روزرسانی شود. نرخ نمونه‌برداری تاچ آن نیز 300 هرتز است. تکنولوژی کاهش نور صفحه (موسوم به PWM) با فرکانس 1440 هرتز، از دیگر مشخصات این نمایشگر به شمار می‌رود. ناگفته نماند، محافظت از این نمایشگر بر عهده شیشه مقاوم Kunlun Glass است؛ همان شیشه‌ای که اخیرا برخی منابع غیر رسمی مقاومت بالای آن را به نمایش گذاشته‌اند.

هواوی در رابطه با بخش پردازشی Mate 60 RS Ultimate Design سکوت اختیار کرده و هیچ اطلاعاتی در این زمینه ارائه نکرده است. البته به احتمال زیاد در ساخت این اسمارت‌فون نیز از تراشه 7 نانومتری Kirin 9000s استفاده شده است؛ همان تراشه‌ای که ظاهرا در ساخت تمام دیوایس‌های سری Mate 60 به کار گرفته شده است. حافظه رم گوشی 16 گیگابایتی بوده و به تناسب مدل دستگاه، 512 گیگابایت و یا 1 ترابایت حافظه داخلی در اختیار کاربر خواهد بود. گفتنی‌ست، با توجه به پشتیبانی گوشی از کارت حافظه نانو مموری، می‌توان فضای ذخیره‌سازی گوشی را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش داد.

ماژول هشت‌ضلعی پشت دستگاه میزبان سه دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی است. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بوده و جالب اینجاست که گشودگی دیافراگم لنز آن بین f/1.4 تا f/4.0 متغیر است. این دوربین مجهز به لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) بوده و توانایی ضبط ویدئوی 4K را داراست. حالت شب، پانوراما، حالت ماکرو، عکاسی تایم-لپس، حالت پرتره، اسلوموشن، فیلتر هوشمند، واترمارک، اصلاح اسناد، عکس دینامیکی، برداشت عکس با لبخند، عکاسی با فرمان صوتی و عکاسی زمان‌بندی‌شده از دیگر امکانات این دوربین به شمار می‌روند.

عضو بعدی این مجموعه یک دوربین اولتراواید 40 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 است. اما شاید جذاب‌ترین بخش مجموعه اپتیک، دوربین سوم باشد. این دوربین یک نمونه 48 مگاپیکسلی با ضریب اف 3 است که از لنز تله‌فتو بهره می‌برد. این دوربین از لرزه‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار برخوردار بوده و علاوه بر این، نقش دوربین ماکرو را نیز ایفا می‌کند. جالب است بدانید، به لطف این دوربین می‌توان زوم اپتیکال تا 3.5 برابر و زوم دیجیتال تا 100 برابر را در هنگام عکاسی پیاده‌سازی کرد. گفتنی‌ست، یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی اولتراواید (f/2.4) در حفره مرکزی بالای نمایشگر تعبیه شده است. البته دو حفره دیگر نیز در کنار این دوربین به چشم می‌خورند که یکی حسگر ToF (زمان پرواز) و دیگری فرستنده لیزری برای تشخیص چهره سه بعدی است.

یک باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی برای Mate 60 RS Ultra Design تدارک دیده شده است. این باتری مجهز به استاندارد شارژ 88 واتی بوده و شارژ کامل آن حدود نیم ساعت طول خواهد کشید. این اسمارت‌فون به شارژ بی‌سیم نیز مجهز بوده و با قرار دادن گوشی روی پد شارژر، باتری آن با توان 50 وات شارژ می‌شود. جالب است بدانید، این محصول از شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی کرده و با قرار دادن دیوایس‌های دیگر بر پشت این گوشی، می‌توان باتری آنها را با توان 20 وات شارژ کرد. اگر این طریقه را نمی‌پسندید، می‌توانید با اتصال کابل OTG، شارژ معکوس را به روش سیمی و با حداکثر توان 5 وات انجام دهید.

حسگر اثر انگشت گوشی درون نمایشگر آن بوده و همان طور که گفته شد، تشخیص چهره نیز امکان‌پذیر است. Mate 60 RS Ultimate Design دارای اسپیکرهای استریو بوده و با احراز درجه حفاظت IP68 مقاومت بالایی در برابر آب و گرد و خاک خواهد داشت. این گوشی دو سیم‌کارت نانو می‌پذیرد که البته اسلات سیم‌کارت دوم با اسلات کارت حافظه مشترک است. شرکت سازنده به شبکه ارتباطی این گوشی اشاره‌ای نکرده، اما می‌توان حدس زد که با یک محصول نسل پنجمی سروکار داریم. تماس ماهواره‌ای با استفاده از ماهواره Beidou، بلوتوث 5.2، پورت USB-C، موقعیت‌یابی ماهواره‌ای و NFC سایر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس را تشکیل می‌دهند.

گوشی هوشمند Mate 60 RS Ultimate Design در رنگ‌های مشکی و قرمز به تولید رسیده و مثل سایر دیوایس‌های سری Mate 60، با پلتفرم HarmonyOS 4.0 وارد بازار چین می‌شود. ورژن 512 گیگابایتی این گوشی 11,999 یوان قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 1,641 دلار آمریکا. مدل 1 ترابایتی این گوشی نیز با قیمت 12,999 یوان (1,777 دلار) به فروش می‌رسد. هنوز مشخص نیست این گوشی به بازارهای بین‌المللی راه پیدا می‌کند یا خیر، اما با توجه به اینکه هواوی Mate 60 Pro را گوشی انحصاری بازار چین معرفی کرده، بعید نیست همین سرنوشت در انتظار Mate 60 RS Ultimate Design نیز باشد.

منبع : Huawei


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا