معرفی Mate 60 Pro – پرچمدار جدید هواوی با طراحی مسحورکننده، لنز تله‌فوتو و ارتباط ماهواره‌ای

نمایش خبر

تاریخ : 1402/6/9        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پرچمدار Flagship ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اتصال ماهواره‌ای Satellite Connection ، Huawei Mate 60 Pro ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : پس از درز خبرها و شایعات متعدد، سرانجام هواوی بدون برگزاری رویداد خاصی روز سه‌شنبه 29 آگوست 2023 (7 شهریور 1402) از جدیدترین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. این اسمارت‌فون Huawei Mate 60 Pro نام داشته و با وجود اینکه هنوز چیپ‌ست آن معرفی نشده، از روی سایر مشخصات آن می‌توان گفت با یک گوشی پرچمدار روبرو هستیم. از جمله مهم‌ترین مشخصات این دیوایس می‌توان به طراحی زیبا، نمایشگر بزرگ اولد، مجموعه دوربین قدرتمند (شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو)، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز به شارژ بی‌سیم و پیام‌رسانی ماهواره‌ای اشاره کرد. در ادامه جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات این محصول را با هم مرور می‌کنیم.

زیبایی طراحی گوشی هوشمند Huawei Mate 60 Pro را نمی‌توان انکار کرد. این محصول در چهار رنگ سفید، سبز، ارغوانی و مشکی به تولید رسیده و ظاهراً سبک این رنگ‌بندی‌ها از جاذبه‌های طبیعی کشور چین الهام گرفته شده است. بخش پشتی گوشی در مدل‌های سفید و سبز از جنس شیشه بوده و در مدل‌های ارغوانی و مشکی از چرم مصنوعی استفاده شده است. طبق ادعای شرکت سازنده، بخش پشتی دارای لایه چربی‌گریز یا oleophobic بوده و مانع جذب اثر انگشت می‌شود. همچنین با داشتن درجه حفاظت IP68 این گوشی در برابر گردوخاک و آب (به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری) مقاوم است.

یک ماژول دوربین حلقوی بزرگ در قسمت پشتی به چشم می‌خورد. اما آنچه بیش از هر چیز دیگر در نگاه اول جلب توجه می‌کند، وجود سه حفره در قسمت بالایی نمایشگر است. این حفره‌ها عبارتند از دوربین جلو، سنسور ToF (زمان پرواز) و فرستنده لیزری برای تشخیص چهره سه بعدی. ناگفته نماند، Mate 60 Pro در ابعاد 163.6×79×8.1 میلی‌متر طراحی شده و با داشتن 225 گرم وزن، یک اسمارت‌فون سنگین وزن به حساب می‌آید.

نمایشگر بزرگی به قطر 6.82 اینچ برای Mate 60 Pro پیش‌بینی شده است. این نمایشگر از نوع LTPO OLED بوده و وضوح +FHD (معادل 1260×2720 پیکسل) دارد. به‌روزرسانی نمایشگر از نوع تطبیقی بوده و نرخ آن بین 1 تا 120 هرتز متغیر است. نرخ نمونه‌برداری تاچ نمایشگر نیز 300 هرتز اعلام شده است. این پنل ده بیتی به تکنولوژی کاهش نور صفحه PWM با فرکانس 1440 هرتز مجهز شده است. لازم به ذکر است، پوششی از جنس شیشه مقاوم Kunlun Glass از این نمایشگر محافظت می‌کند.

همان طور که گفته شد، شرکت سازنده هنوز نام چیپ‌ست مورد استفاده در این گوشی را فاش نکرده است. (البته برخی منابع از وجود تراشه 7 نانومتری Kirin 9000S در این گوشی خبر داده‌اند) وجود 12 گیگابایت حافظه RAM خیال کاربر را از بابت روان بودن اجرای اپلیکیشن‌ها راحت می‌کند. ناگفته نماند، برای حافظه داخلی سه گزینه 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی در نظر گرفته شده، اما فعلا Mate 60 Pro فقط با حافظه 512 گیگابایتی وارد بازار می‌شود. جالب است بدانید حافظه داخلی با استفاده از نانو مموری اختصاصی هواوی (NM Card) تا 256 گیگابایت دیگر قابل ارتقاست.

سه دوربین و یک فلش LED درون ماژول پشت دستگاه به چشم می‌خورند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن از f/1.4 تا f/4.0 متغیر است. لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز از مهم‌ترین مشخصات این دوربین به حساب می‌آیند. سایر امکانات این دوربین عبارتند از حالت شب، عکاسی تایم-لپس، ضبط ویدئوی همزمان با دوربین‌های عقب و جلو، حالت حرفه‌ای، اسلوموشن، پانوراما، فیلتر هوشمند، واترمارک، اصلاح اسناد، عکس دینامیکی و برداشت با لبخند.

یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی با ضریب اف 2.2 به کمک دوربین اصلی می‌آید. اما هیجان‌انگیزتر از آن، یک دوربین 48 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو است که همزمان نقش دوربین ماکرو را نیز ایفا می‌کند. این دوربین هم به فوکوس خودکار و لرزه‌گیر اپتیکال مجهز شده، اما توانایی اصلی آن به مقوله زوم مربوط می‌شود. به گفته شرکت سازنده، این دوربین می‌تواند زوم اپتیکال تا 3.5 برابر و همچنین زوم دیجیتال تا 100 برابر اندازه سوژه اصلی را محقق کند. دوربین سلفی گوشی نیز یک نمونه 13 مگاپیکسلی با گشودگی F/2.4 است. گفتنی‌ست، هر دو دوربین اصلی و سلفی می‌توانند ویدئوی 4K را با پشتیبانی از آن‌چه لرزه‌گیر هوش مصنوعی یا AIS نامیده شده ضبط کنند.

یک باتری قدرتمند به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت وظیفه تأمین انرژی Mate 60 Pro را بر عهده دارد. این باتری از استاندارد شارژ 88 واتی پشتیبانی می‌کند. شارژ بی‌سیم 50 واتی، شارژ معکوس بی‌سیم 20 واتی و شارژ معکوس سیمی 5 واتی (با اتصال کابل OTG) از دیگر مشخصات این باتری به شمار می‌روند. حسگر اثر انگشت گوشی درون نمایشگر آن قرار داشته و همان طور که گفته شد، Mate 60 Pro با بهره‌مندی از سنسور ToF (حداقل روی کاغذ) می‌تواند تشخیص چهره کاربر را دقت بالایی انجام دهد.

اسمارت‌فون Mate 60 Pro دارای اسپیکرهای استریو بوده و نخستین دیوایسی‌ست که با پوسته جدید HarmonyOS 4.0 وارد بازار می‌شود. Mate 60 Pro دو سیم‌کارت نانو می‌پذیرد. وای-فای دو فرکانسی، پورت USB-C، بلوتوث 5.2، موقعیت‌یابی ماهواره‌ای و NFC سایر مشخصات ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند. بد نیست بدانید، Mate 60 Pro از تماس ماهواره‌ای نیز برخوردار است که البته این قابلیت فعلا منحصر به چین است.

فروش Huawei Mate 60 Pro در چین آغاز شده و بعید نیست در آینده به سایر بازارها نیز راه پیدا کند. مدل 512 گیگابایتی این گوشی 6,999 یوان چین اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 961 دلار آمریکا.


به روزرسانی - قیمت هواوی میت 60 پرو در بازار ایران

گوشی هواوی Mate 60 Pro به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت گوشی هواوی Mate 60 Pro در ایران از 85,800,000 تومان تا 85,800,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی هواوی Mate 60 Pro از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Huawei


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا