آشنایی با Honor Play5 Youth – جدیدترین اسمارت‌فون آنر

نمایش خبر

تاریخ : 1400/8/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دایمنسیتی 900 Dimensity 900 ، Honor Play5 Youth ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : گوشی هوشمند Honor Play5 5G میان‌رده‌ مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای‌ست که اواسط می از سوی آنر معرفی شد. حال، پس از گذشت حدود 5 ماه باخبر شدیم آنر تصمیم به گسترش سری Play5 گرفته و ورژن دیگری از این گوشی آماده ورود به بازار است. برند آنر روز سه‌شنبه 26 اکتبر 2021 (4 آبان 1400) از جدیدترین محصول خود تحت عنوان Honor Play5 Youth پرده برداشت. این گوشی جدید در برخی موارد – از جمله پردازش و باتری – بهتر از Play5 ظاهر شده، اما بعضی مشخصات آن – مثل فناوری ساخت نمایشگر و تعداد دوربین‌ها – نسبت به مدل قبلی افت کرده است. در ادامه جزییات بیشتری از این گوشی جدید را با هم مرور می‌کنیم.

اسمارت‌فون Honor Play5 Youth – که با نام Play5 Vitality Edition نیز شناخته می‌شود – در ابعاد 8.5×74.7×161.8 میلی‌متر طراحی شده و حدود 192 گرم وزن دارد. این دیوایس در دو رنگ آبی (Aurora Blue) و مشکی (Magic Night Black) به تولید می‌رسد. موردی که در نمای جلوی گوشی جلب توجه می‌کند، حفره قرصی‌شکلی‌ست که در قسمت بالا سمت چپ نمایشگر قرار گرفته و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی (f/2.0) را در خود جای داده است. البته با توجه به نبود فلش یا دوربین دیگری در این حفره، بهتر بود شرکت سازنده برای تعبیه دوربین جلو، یک حفره معمولی را انتخاب می‌کرد.

از نکات مثبت طراحی این گوشی می‌توان به حاشیه‌های کم نمایشگر اشاره کرد که نسبت صفحه به بدنه را به 94.4 درصد رسانده است. نمایشگر گوشی 6.67 اینچی بوده و مثل Play5 رزولوشن +FHD (معادل 1080×2376 پیکسل) دارد. اما برخلاف پنل OLED در Play5، آنر در ساخت Play5 Youth به استفاده از پنل LCD (از نوع IPS) بسنده کرده است. البته این ال‌سی‌دی هم چندان دست و پا بسته نبوده و نرخ به روزرسانی آن 120 هرتز اعلام شده است.

آنر تراشه Dimensity 900 (محصول مدیاتک) را برای این گوشی انتخاب کرده است. این چیپ‌ست 6 نانومتری از 2 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و پردازش گرافیکی آن بر عهده Mali-G68 است (البته قابلیتی موسوم به GPU Turbo X نیز می‌تواند به عملکرد گرافیکی گوشی در هنگام بازی کمک کند). 8 گیگابایت RAM و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای این محصول در نظر گرفته شده است. RAM دستگاه به شکل مجازی تا 2 گیگابایت دیگر قابل ارتقاست، اما درباره ارتقاء حافظه داخلی، حرفی به میان نیامده است.

در پشت گوشی یک ماژول نسبتا بزرگ که شکلی بین مربع و دایره (موسوم به squircle) دارد قرار گرفته است. درون این ماژول 4 دایره دیده می‌شود که دو دایره لنز دوربین بوده و یک دایره فلش ال‌ای‌دی است. دایره چهارم نیز تزئینی بوده و صرفا برای رعایت تقارن گنجانده شده است. مجموعه دوربین در پشت از یک دوربین 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی (f/2.4) تشکیل شده است.

دوربین اصلی مجهز به فوکوس خودکار بوده و می‌تواند زوم دیجیتال تا 10 برابر را محقق کند. از جمله امکانات این دوربین می‌توان به حالت شب، عکاسی تایم‌لپس، ضبط ویدئوی همزمان با دوربین‌های جلو و عقب، حالت پرتره، HDR، پانوراما، حالت حرفه‌ای و فناوری تشخیص لبخند اشاره کرد. این دوربین به لرزه‌گیر الکترونیکی یا EIS تجهیز شده و می‌تواند با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کند. حداکثر وضوح ضبط ویدئو با دوربین جلو نیز 1080p اعلام شده است.

گوشی هوشمند Play5 Youth از یک باتری قدرتمند به ظرفیت 4,300 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. این باتری در حالت استندبای تا 20 روز و در صورت مکالمه بی‌وقفه در شبکه 4G تا 30 ساعت دوام خواهد داشت. استاندارد شارژ سریع 66 واتی از نقاط قوت این باتری محسوب می‌شود که به لطف آن می‌توان تنها با 15 دقیقه شارژ کردن، ذخیره باتری را از 0 به 50 درصد رساند. شارژ کامل باتری نیز حدود 40 دقیقه به طول می‌انجامد.

با توجه به وجود پنل ال‌سی‌دی امکان تعبیه حسگر اثر انگشت درون نمایشگر فراهم نبوده و این سنسور روی لبه گوشی کار گذاشته شده است. سیستم‌عامل گوشی اندروید 11 بوده و پوسته اختصاصی آنر – یعنی Magic UI 4.2 – ظاهر و امکانات آن را تا حدی تغییر داده است. Play5 Youth یک گوشی دو سیم‌کارته بوده و به تکنولوژی ارتباطی نسل پنجم مجهز است. بلوتوث 5.1، پورت USB-C، جک هدفون و پشتیبانی از مسیریاب‌های BeiDou ،GPS و GLONASS سایر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس را تشکیل می‌دهند.

علاقه‌مندان به گوشی هوشمند Honor Play5 Youth می‌توانند هم‌اکنون آن را از طریق وب‌سایت چینی آنر سفارش دهند، اما فروش رسمی این محصول از 1 نوامبر (10 آبان) آغاز می‌شود. نسخه پایه Play5 Youth – با 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی – 1,799 یوان چین قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 280 دلار. برای خرید ورژن پیشرفته با 256 گیگابایت حافظه داخلی، باید 1,999 یوان (313 دلار) هزینه کرد.

منبع : Honor


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا