معرفی Moto G9 با اسنپ‌دراگون 662 و باتری حجیم 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1399/6/5        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 662 Snapdragon 662 ، Motorola Moto G9 ، Motorola Moto G9 Play ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : کمپانی موتورولا در فوریه سال جاری میلادی از دو اسمارت‌فون در رده میانی با نام‌های Moto G8 Power و Moto G Stylus رونمایی کرد و کمتر از یک ماه پس از آن از عرضه Moto G8 به بازار خبر داد. این شرکت در روز دوشنبه 24 آگوست سال جاری میلادی (3 شهریور 1399) با معرفی سری Moto G9 و گوشی هوشمندی با همین نام در کشور هند، محصول جدیدی را به خانواده محبوب Moto G افزوده است. این اسمارت‌فون را از نظر نامگذاری می‌توان جانشین Moto G8 به حساب آورد، اما به لحاظ طراحی و مشخصات سخت‌افزاری تفاوت‌های قابل توجهی با این گوشی دارد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

محصول جدید موتورولا در دو رنگ آبی (Sapphire Blue) و سبز (Forest Green) و اندازه‌های 165.21x75.73x9.18 طراحی شده و 200 گرم وزن دارد. جنس بدنه این گوشی از پلاستیک بوده و به گفته شرکت سازنده با پوشش آب‌‌گریز یا water repellent طراحی شده است. موتو G9 به صفحه‌نمایش 6.5 اینچی با نشان تجاری Max Vision مجهز شده که نسبت تصویر آن 20:9 است و از وضوح اچ‌دی پلاس معادل 1600x720 پیکسل بهره می‌برد. در بالای پنل نمایشگر این گوشی بریدگی کوچکی به شکل قطره آب دیده می‌شود که میزبان دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 دستگاه شده است.

پردازش در موتو G9 را اسنپ‌دراگون 662 بر عهده دارد؛ تراشه‌‌ای که کوالکام در ژانویه 2020 با هدف گوشی‌های رده پایین و میانی ارزان‌قیمت معرفی کرده است. این چیپ‌‌ست 11 نانومتری 8 هسته Kryo 260 را در بر می‌گیرد که 4 هسته آن بر اساس معماری پردازنده‌های Cortex-A73 با حداکثر سرعت کلاک 2 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر بر مبنای Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز طراحی شده‌اند. رم دستگاه 4 گیگابایت بوده و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد که می‌تواند با قرار دادن اسلات میکرو اس‌دی تا 512 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

شکل ظاهری و چیدمان دوربین‌های بخش پشتی گوشی تازه موتورولا با اسمارت‌فون‌های سری Moto G8 تفاوت دارد و فارغ از محل قرارگیری آن‌ها مشابه با موتو G 5G Plus طراحی شده است. در حالی که دوربین‌های بخش پشتی محصولات خانواده Moto G8 در قاب بیضی شکلی به طور عمودی در راستای یکدیگر و در سمت چپ دستگاه قرار داشتند، در مرکز بخش پشتی این اسمارت‌فون قابی به شکل مربع دیده می‌شود که سه دوربین و فلش ال‌ای‌دی را در خود جای داده است. لنز ماژول اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 است و با برخوداری از فناوری Quad Pixel برای ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل، خروجی پیش‌فرض در دوربین، عکس‌های 12 مگاپیکسلی خواهد بود. دو دوربین دیگر 2 مگاپیکسل وضوح دارند و گشودگی دیافراگم آنها f/2.4 گزارش شده است که یکی از آنها از نوع ماکرو بوده و دیگری برای تشخیص عمق میدان کاربرد دارد.

باتری حجیم 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی که در Moto G8 Power و همچنین موتو G 5G Plus شاهد آن بودیم در موتو G9 نیز حضور دارد. این باتری از فناوری شارژ سریع 20 واتی موسوم به Turbo Power پشتیبانی می‌کند و مطابق اعلام موتورولا با یک بار شارژ می‌تواند تا دو روز انرژی مورد نیاز دستگاه را فراهم سازد.

عنوان تجاری موتورولا در پشت دستگاه دیده می‌شود و حسگر اثر انگشت روی آن و زیر قاب دوربین‌ها قرار دارد. محصول تازه موتورولا از بلوتوث 5.0، وای‌فای a/b/g/n/ac در دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و NFC پشتیبانی می‌کند و سیستم‌عامل آن اندروید 10 است. به علاوه، همچون گوشی‌های اخیر موتورولا در این محصول نیز دکمه‌ای اختصاصی برای فراخوانی دستیار دیجیتال Google Assistant در نظر گرفته شده است.

فروش موتو جی 9 از روز 31 آگوست (10 شهریور) در هند از طریق فروشگاه Flipkart آغاز خواهد شد و قیمت آن 11,499 روپیه معادل نزدیک به 155 دلار تعیین شده است. این گوشی در روز سه‌شنبه 25 آگوست با نام Moto G9 Play به بازار اروپا نیز عرضه شده و قیمت آن در بازار آلمان 169.99 یورو در نظر گرفته شده است.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا