Realme U1 با تراشه Helio P70 به بازار می‌آید

نمایش خبر

تاریخ : 1397/9/10        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، ریل‌می Realme ، هلیو پی 70 Helio P70 ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : پس از عرضه Realme 2 ،Realme 1 و Realme 2 Pro، اکنون شاهد ظهور دیوایس دیگری از این برند با نام Realme U1 هستیم. می‌توان گفت این محصول، نخستین گوشی هوشمند Realme است که با تمرکز روی سلفی به تولید می‌رسد. Realme U1 به‌تازگی در هند معرفی شده است. ظاهرا فروش این محصول در هند در انحصار آمازون بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 5 دسامبر 2018 (14 آذر 1397) این گوشی جدید را از Amazon India خریداری کنند. نکته جالب دیگر آنکه Realme U1، نخستین اسمارت‌فونی است که در ساخت آن از چیپ‌ست Helio P70 (محصول مدیاتک) استفاده می‌شود.

Introducing Realme U1

Realme U1 در ابعاد 8×74×157 میلی‌متر طراحی شده و حدود 168 گرم وزن دارد. این گوشی طراحی زیبایی دارد. پشت بدنه، با وجود اینکه ظاهرا از اکریلیک تشکیل شده، اما با به کارگیری تکنولوژی لمینیت 13 لایه‌ای، پوششی روی آن کار شده که شباهت زیادی به شیشه دارد. یکی از مزایای اکریلیک، آن است که ضمن سبک‌تر بودن نسبت به شیشه، احتمال شکسته شدن آن نیز کمتر است.

Introducing Realme U1

در ساخت نمایشگر Realme U1 از پنل‌های ال‌سی‌دی (از نوع IPS) استفاده شده است. این نمایشگر با قطر 6.3 اینچ و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (معادل 1080×2340 پیکسل)، تراکمی برابر با 409 پیکسل در اینچ دارد. نسبت تصویر این نمایشگر 19.5:9 بوده و با توجه به حاشیه 2.05 میلی‌متری در بالا و 1.7 میلی‌متری از طرفین و همچنین به لطف وجود ناچ قطره آب در بالا – که دوربین جلو، سنسور مجاورتی، سنسور نور محیطی و خروجی صدای گوشی را در خود جای داده – نسبت صفحه به بدنه بالاتر رفته، به طوری که طبق گفته شرکت سازنده، نمایشگر 90.8 درصد از سطح جلوی بدنه را پوشانده و لذا به استانداردهای تمام‌صفحه بسیار نزدیک شده است (این مدل از ناچ، قبلا در Realme 2 Pro هم کار شده بود). ناگفته نماند، این نمایشگر با پوششی از جنس گوریلا گلس 3 (از نوع 2.5 بعدی) محافظت می‌شود.

Introducing Realme U1

همانطور که در مقدمه هم گفته شد، Realme U1 اولین اسمارت‌فون دنیا خواهد بود که با تراشه جدید Helio P70 وارد بازار می‌شود. این چیپ‌ست 8 هسته‌ای، مشتمل بر 4 هسته پردازشی Cortex A73 و 4 هسته پردازشی Cortex A53 (با حداکثر سرعت کلاک 2.1 گیگاهرتز) بوده و از واحد پردازش گرافیکی Mali G72 بهره می‌برد. Helio P70 با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده که این امر، در کنار تکنولوژی اختصاصی مدیاتک برای زمان‌بندی تسک‌ها و مدیریت منابع (فناوری CorePilot 4.0)، ضمن بالا بردن عملکرد تراشه، میزان مصرف آن را نیز پایین می‌آورد. گفتنی‌ست، پردازش تصویر در این تراشه سریع‌تر بوده و کارهایی از قبیل رندر کردن عمق میدان، اعمال HDR و کاهش نویز چند-فریمی را امکان‌پذیر می‌کند.

Introducing Realme U1

همچنین به لطف بهینه‌سازی بازی‌ها از سوی Realme، چیپ‌ست Helio P70 می‌تواند سرعت انتقال تصویر یا frame rate را هنگام بازی، در اندازه ثابت 60 فریم در ثانیه حفظ کند.

Realme U1 در دو پیکرپندی به تولید می‌رسد؛ مدل پایه با 3 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی و مدل پیشرفته با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی. با توجه به پشتیبانی گوشی از micro SD، می‌توان حافظه آن را تا 256 گیگابایت دیگر نیز افزایش داد.

مثل Realme 2، در اینجا نیز با دوربینی دوگانه – متشکل از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.2)، در کنار یک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.4) – مواجه هستیم، که به شکل افقی کنار هم قرار گرفته‌اند. متأسفانه ضبط ویدئوی 4K یا حتی ویدئو با وضوح 1080p و سرعت 60 فریم در ثانیه، در این دوربین امکان‌پذیر نیست. اما همانطور که قبلا هم ذکر شد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز Realme U1 دوربین جلوی قدرتمند آن است. این دوربین – که از سنسور IMX576 سونی استفاده می‌کند – 25 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم آن f/2.0 اعلام شده است. این دوربین پیکسل‌هایی به بزرگی 0.9 میکرون داشته که با توجه به توانایی این دوربین در ادغام پیکسل‌ها، عملکرد آن در محیط‌های کم‌نور ارتقاء یافته است. طبق ادعای Realme، وجود قابلیتی تحت عنوان HDR ترکیبی – یا Hybrid HDR – سایه روشن‌های عکس را با جزییات بالا حفظ می‌کند.

Introducing Realme U1

ظرفیت باتری 3,500 میلی‌آمپر ساعت بوده و با توجه به برخورداری Helio P70 از قابلیتی موسوم به "AI Power Master"، گوشی می‌تواند منبع را به طور هوشمند تخصیص داده و لذا مصرف انرژی را مدیریت کند. Realme U1 با استفاده از یک شارژر 10 واتی از طریق پورت microUSB شارژ می‌شود. درست است که Realme با نادیده گرفتن USB Type-C، هنوز هم از درگاه قدیمی microUSB استفاده کرده، اما جای خوشحالی دارد که همچنان جک 3.5 میلی‌متری هدفون در بدنه دیوایس دیده می‌شود.

سیستم عامل این دیوایس جدید ColorOS 5.2 است که بر مبنای نسخه 8.1 اندروید اوریو توسعه یافته است. از لحاظ نرم‌افزاری، برای افزایش عملکرد چندوظیفه‌ای (یا در اصطلاح multitasking)، نوارهای کناری یا Sidebarهایی در نظر گرفته که دسترسی به اپلیکیشن‌های کلیدی را تسریع می‌کند. اسکن متن آفلاین و ترجمه از هندی به انگلیسی و برعکس نیز در این گوشی پیش‌بینی شده است. ناگفته نماند اپلیکیشن ORoaming نیز در این گوشی فعال است. در صورت سفر به کشورهای مختلف، با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید بدون نیاز به خرید سیم‌کارت محلی، از طرح‌های رومینگ ارزان استفاده کنید.

Realme U1 یک گوشی دوسیمکارته (از نوع نانو) است که هر دو سیمکارت اسلات اختصاصی داشته و در آن واحد می‌توانند فعال باشند. از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی می‌توان به وای-فای تک باند n، بلوتوث نسخه 4.2، دریافت‌کننده رادیوی اف ام، VoLTE دوگانه و سامانه‌های ناوبری GPS و GLONASS اشاره کرد.

Introducing Realme U1

اسمارت‌فون Realme U1 در سه رنگ مشکی، طلایی و آبی به تولید رسیده و از 5 دسامبر (14 آذر) رسما وارد بازار هند می‌شود. قیمت مدل پایه 11,999 روپیه (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 170 دلار) بوده و قیمت مدل پیشرفته آن 14,999 روپیه (215 دلار) اعلام شده است. Realme درباره عرضه این گوشی در سایر نقاط جهان، حرفی به میان نیاورده ولی این امر دور از انتظار نیست. 

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا