IFA 2018- معرفی ساعت هوشمند کاسیو Pro Trek WSD-F30

نمایش خبر

تاریخ : 1397/6/10        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، Casio

واحد خبر mobile.ir : کاسیو در روز 29 آگوست (7 شهریور)، دو روز پیش از گشایش رسمی نمایشگاه IFA 2018، جدیدترین محصول از سری ساعت‌های هوشمندPro Trek  را با نام WSD-F30 معرفی کرد. این شرکت ژاپنی نخستین بار در سال 2016، با ارائه اسمارت‌واچ گران‌قیمت WSD-F10 از سری Pro Trek پا به عرصه ساعت‌های هوشمند نهاد. کاسیو در سال 2017 نسل دوم این ساعت را با عنوان WSD-F20 معرفی کرد که علاوه بر GPS، از نقشه‌های آفلاین رنگی برخوردار بود و مسیریابی را در نبود سیگنال‌های دیتا امکان‌پذیر می‌ساخت. کاسیو حدود چهار ماه پیش هم نسخه به‌روزرسانی‌شده F20 را با نام WSD-F20A معرفی کرد که مهم‌ترین تفاوت آن با F20 کاهش قابل توجه قیمت از 499 دلار به 399 دلار است.

Introducing Casio Pro Trek WSD F30

محصول جدید کاسیو، همچون دیگر اسمارت‌واچ‌های Pro Trek از طراحی بزرگ و حجیمی بهره می‌برد که می‌تواند آن را در برابر ضربه، سقوط و اتفاقات احتمالی دیگر حفظ کند؛ نوعی از طراحی که از ساعت‌های غیر هوشمند سری G-Shock این شرکت الهام گرفته شده است. کاسیو تقریبا تمام ویژگی‌های F20 را در محصول جدید نیز  حفظ کرده است. البته، ابعاد این ساعت اندکی از نمونه سال گذشته کوچک‌تر است، به طوری که قطر قاب ساعت 3.8 میلی‌متر کاهش یافته و از 52.9 به 49.1 میلی‌متر رسیده و پهنای بدنه نیز  با کاهش 3.9 میلی‌متری از 57.7 به 53.8 تقلیل پیدا کرده است. همچنین ضخامت این اسمارت‌واچ هم با 0.4 میلی‌متر کاهش به 14.9 میلی‌متر رسیده است. 

Introducing Casio Pro Trek WSD F30

استفاده از فناوری نانو به قاب رزینی در حاشیه این ساعت، ظاهری براق و فلزمانند بخشیده است. همچنین مطابق اعلام کاسیو، انعطاف بند ساعت نیز نسبت به F20 افزایش یافته و برای سازگاری بیشتر با دست کاربر، سوراخ‌های بیشتری در آن تعبیه شده است.

Introducing Casio Pro Trek WSD F30

صفحه‌نمایش لمسی خازنی این ساعت هوشمند 1.2 اینچی است. اسمارت‌واچ F30 همچون F20 از دو لایه نمایشگر رنگی و تک‌رنگ بهره می‌برد، اما لایه رنگی آن از نوع OLED با وضوح 390x390 پیکسل است و لایه سیاه‌وسفید همچنان با فناوری LCD ساخته شده است. از سوی دیگر، لایه تک‌رنگ صفحه‌نمایش در محصول جدید ارتقاء یافته است و علاوه بر نمایش زمان، اطلاعات مربوط به سنسورهای فشارسنج و ارتفاع‌سنج را نیز نشان می‌دهد.

Introducing Casio Pro Trek WSD F30

به نظر می‌رسد کاسیو در F30 با تمرکز بیشتر روی عمر باتری و به منظور حفظ شارژ آن، حالت‌های Multi Timepiece Mode و Extend Mode را در نظر گرفته است. با تغییر وضعیت ساعت به حالت Multi Timepiece، اطلاعات زمان روی صفحه‌نمایش تک‌رنگ نشان داده خواهد شد و برای حفظ شارژ باتری، صفحه‌نمایش رنگی، امکان ارتباط با اسمارت‌فون، جی‌پی‌اس، بلوتوث و وای‌فای غیر فعال می‌شود. البته علاوه بر زمان، اطلاعات مربوط به فشار هوا و ارتفاع نیز روی لایه سیاه‌وسفید نمایش داده خواهد شد. مهم‌ترین ویژگی این حالت، امکان حفظ شارژ باتری تا 30 روز یا یک ماه است که آن را به گزینه‌ای مطلوب برای استفاده طولانی‌مدت در فضای خارجی تبدیل می‌کند.

حالت دیگری که برای این اسمارت‌واچ در نظر گرفته شده، Extend Mode است. در این حالت، F30 می‌تواند با یک بار شارژ تا 3 روز کار کند. در این حالت امکان استفاده از نقشه‌های رنگی آفلاین و جی‌پی‌اس فراهم خواهد بود، اما بلوتوث و وای‌فای غیر فعال است. همچنین اطلاعات مربوط به زمان و حسگرهای اندازه گیری به طور پیوسته روی لایه تک‌رنگ نمایش داده می‌شود و با فشردن یک دکمه می‌توان نقشه‌های رنگی را مشاهده کرد. در کنار این موارد، با وضعیت Extend Mode می‌توان سیستم‌عامل را به حالت آماده‌ باش (stand-by) درآورد و بر اساس برنامه تعیین‌شده توسط کاربر، شارژ باتری را حفظ نمود.

Introducing Casio Pro Trek WSD F30

محصول جدید کاسیو همانند F20 و F20A تا عمق 50 متر زیر آب بدون مشکل کار می‌کند و با بهره‌گیری از استاندارد نظامی MIL-STD-810G می‌تواند در بیشتر موقعیت‌های دشوار آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرد.‌

کاسیو درباره مشخصات کامل این ساعت هوشمند، اطلاعاتی را منتشر نکرده است و از این رو درباره پردازشگر و حافظه آن نمی‌توان سخنی گفت. این ساعت مجهز به سیستم‌عامل گوگل برای ابزارهای پوشیدنی یعنی Wear OS است بوده و با دستگاه‌های مجهز به آی‌او‌اس 9.3 و بالاتر و همچنین اندروید 4.4 به بالا (به غیر از محصولات مجهز به Android Go) سازگار است. به علاوه، ظاهرا مجموعه‌ای از اپ‌های ورزشی و تناسب اندام کاربردی همچون Hole19 برای گلف و Zombies برای دویدن هم روی آن نصب شده است.

ظرفیت باتری لیتیوم-یونی این ساعت به طور دقیق مشخص نشده است، اما بر اساس اعلام شرکت سازنده، در صورت استفاده معمول با صفحه‌نمایش رنگی و غیر فعال بودن جی‌پی‌اس، با یک بار شارژ از طریق درگاه پاور مغناطیسی می‌توان تا 1 روز و نیم بدون مشکل با آن کار کرد.

 این اسمارت‌واچ 83 گرمی از نظر گزینه‌های ارتباطی مجهز به نسخه 4.1 بلوتوث و وای‌فای b/g/n است. اسمارت‌واچ جدید کاسیو از ماهواره‌های GLONASS ،GPS و Michibiki (اولین ماهواره از سیستم ردیابی ژاپنی Quasi-Zenith) برای مسیریابی بهره می‌برد و مجموعه استانداردی از حسگرها شامل فشارسنج، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نمای مغناطیسی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

Introducing Casio Pro Trek WSD F30

از آنجا که در این ساعت، امکان ارتباط از طریق سیم‌کارت در نظر گرفته نشده است، نمی‌توان به صورت کاملا مستقل از گوشی هوشمند آن را به کار برد. به علاوه، در خصوص بهره‌گیری از NFC یا سامانه‌های پرداخت این اسمارت‌واچ نیز اطلاعاتی در دست نیست، اما با احتمال زیاد، F30 مجهز به این قابلیت‌ها نخواهد بود.

Introducing Casio Pro Trek WSD F30

ساعت هوشمند جدید کاسیو در سه رنگ نارنجی، آبی و مشکی تولید شده و با قیمت 549 دلار در ژانویه 2019 از طریق فروشگاه‌های منتخب به فروش خواهد رسید. اگر چه قیمت این ساعت در مقایسه با F20 حدود 50 دلار افزایش یافته، اما اختلاف قیمت آن با F20A، معادل 150 دلار است؛ امری که احتمالا از سوی دوستداران اسمارت‌واچ‌های کاسیو مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

منبع : Casio


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا