معرفی WSD-F20A – جدیدترین ساعت هوشمند کاسیو در سری Pro Trek

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/2/2        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، اندروید ور Android Wear ، Casio

واحد خبر mobile.ir : اوایل سال 2017 بود که کمپانی کاسیو از جدیدترین ساعت هوشمند در رده ساعت‌های Pro Trek پرده‌برداری کرد. این اسمارت‌واچ WSD-F20 نام داشت و از زیبایی و توانایی‌های خوبی برخوردار بود، اما قیمت 499 دلاری آن، بسیاری از مشتریان را از خرید منصرف می‌کرد. حال، این شرکت صاحب‌نام ژاپنی، در روز سه‌شنبه 17 آوریل 2018 (28 فروردین 1397) از طراحی و تولید نسخه به‌روزرسانی شده این ساعت با نام WSD-F20A خبر داد. ویژگی‌های جدید در زمینه طراحی و کاهش محسوس قیمت، از مهم‌ترین نکات قابل ذکر درباره این ساعت است. مشخص است که کمپانی کاسیو صدای نارضایتی مشتریان از قیمت بالای مدل قبلی را شنیده و کاهش چشمگیر قیمت به 399 دلار، حرکت درستی بوده است.

Introducing Casio PRO TREK WSD F20A Smartwatch

با این اوصاف، WSD-F20A از لحاظ قیمت در ردیف ساعت Watch Sport ، محصول ال‌جی، قرار می‌گیرد (البته Watch Sport هنوز ظاهرا 50 دلار ارزان‌تر است). هرچند به عقیده برخی کارشناسان، LG Watch Sport هم اکنون بهترین گزینه خرید ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود، اما باید قبول کنیم که ساعت‌های کاسیو و ال‌جی برای اهداف متفاوتی ساخته شده و مقایسه آن دو به این شکل، عادلانه نیست.

از لحاظ ظاهری، اسمارت‌واچ جدید شباهت بسیاری به مدل قبلی خود دارد و تفاوت‌ها جزئی هستند؛ بر خلاف مدل قبل، دکمه‌های کناری فاقد عاج بوده و نمی‌توان به‌راحتی با دستکش با آنها کار کرد. همچنین در ساخت بدنه از resin استفاده شده که بسیار بادوام است، اما سگک آن از جنس استیل ضدزنگ نیست، بلکه هم بند ساعت و هم سگک، هر دو از جنس اورتان نرم و مشکی رنگ ساخته شده‌اند. سه دکمه بزرگ در سمت راست – که دارای محافظ هستند – و همچنین یک قاب محافظ به دور نمایشگر ساعت، مواردی‌ست که در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. نکته جالبی که درباره ساعت‌های سری Pro Trek وجود دارد، آن است که این ساعت‌ها – با ظاهری بزرگ و کمی خشن – شباهت چندانی به عمده اسمارت‌واچ‌های مجهز به Wear OS ندارند.

کاسیو مشخصات کامل WSD-F20A را اعلام نکرده، اما با توجه به اینکه این ساعت، یک مدل کاملا جدید نبوده و در واقع ورژن به‌روز شده WSD-F20 به شمار می‌رود، می‌توان فرض را بر این گذاشت که مشخصات آن تا حد زیادی به مدل قبلی‌اش شباهت دارد، که از آن جمله می‌توانیم به 512 مگابایت حافظه RAM و 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اشاره کنیم. گفتنی‌ست، سیستم عامل ساعت جدید کاسیو – همچون مدل قبلی – Wear OS است که البته در آن زمان، Android Wear نامیده می‌شد.

Introducing Casio PRO TREK WSD F20A Smartwatch

کاسیو در ساخت این ساعت از یک نمایشگر ال‌سی‌دی دولایه به قطر 1.32 اینچ و رزولوشن 320×300 پیکسل استفاده کرده است. به گفته شرکت سازنده، GPS این ساعت کم‌مصرف بوده و در کنار نقشه‌های تمام رنگی موجود، عمل مسیریابی بسیار آسان خواهد بود، حتی زمانی که ساعت به اینترنت دسترسی ندارد (البته این به شرطی‌ست که نقشه‌ها قبلا دانلود شده باشند). به گفته کاسیو، ساعت هوشمند WSD-F20A تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم بوده و از لحاظ دوام و استحکام، استاندارد نظامی 810G را اخذ نموده و به گفته برخی منابع، در برابر ضربه و رها شدن (تا فاصله 1.2 متر) نیز مقاوم است.

این موارد، در کنار قطب‌نمای دیجیتال، ارتفاع‌سنج، فشارسنج و ردیاب فعالیت، نشان می‌دهد کاسیو این ساعت را مخصوص افرادی ساخته که به طبیعت‌گردی و فعالیت‌ در محیط‌های باز علاقه دارند. بد نیست بدانید نخستین ساعت هوشمند در سری Pro Trek – یعنی WSD-F10 – برای فعالیت‌هایی مثل پیاده‌گردی در طبیعت و کوهستان مناسب بود، اما در سایر فعالیت‌ها (مثل دوچرخه‌سواری) انتظار کاربر را برآورده نمی‌کرد. اما به نظر می‌رسد، مدل جدید بسیاری از کاستی‌های مدل اولیه را جبران کرده است.

Introducing Casio PRO TREK WSD F20A Smartwatch

از آنجا که WSD-F20A با سیستم عامل Wear OS کار می‌کند، با دیوایس‌های اندرویدی نسخه 4.3 به بالا و همچنین i-Deviceهائی که ورژن iOS آنها 9 و بالاتر است، سازگار خواهد بود. برنامه کاربردی Moment Setter – که در مدل قبلی شاهد آن بودیم – در این ساعت نیز دیده می‌شود. به گفته شرکت سازنده، برای توسعه اپلیکیشن‌های حوزه ورزش و فعالیت‌های خارج از منزل، با 9 کمپانی بزرگ قرارداد بسته شده که از این جمله می‌توان به ViewRanger، Hole19 و Fishbrain اشاره کرد. اپلیکیشن‌های ساخت این کمپانی‌ها در قسمتی به نام Featured Apps در ساعت به نمایش درمی‌آیند.

Introducing Casio PRO TREK WSD F20A Smartwatch

همانطور که در ابتدای خبر هم گفته شد، اسمارت‌واچ WSD-F20A با 100 دلار کاهش نسبت به مدل قبلی، 399 دلار قیمت‌گذاری شده است. این ساعت هوشمند، با رنگ نیلی سیر (Indigo)، از 1 می (11 اردیبهشت) در وب‌سایت آمریکایی کاسیو و خرده‌فروشی‌های منتخب در سراسر ایالات متحده، به فروش گذاشته می‌شود.  

منبع : Casio