ثبت سه پتنت جدید سامسونگ در زمینه دوربین‌ اسمارت‌فون‌ها

نمایش خبر

تاریخ : 1394/9/22        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، kipris ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir :  در روز پنج‌شنبه 10 دسامبر 2015 (19 آذر 1394) سه پتنت جدید سامسونگ در KIPRIS (وبسایت سرویس اطلاع‌رسانی حقوق مالکیت معنوی کشور کره) منتشر شد. با بررسی این پتنت‌ها می‌توان تا حدودی حدس زد که گوشی‌های سامسونگ در آینده با چه تکنولوژی روانه بازار خواهند شد.

طرح‌های اولیه هر یک از این پتنت‌ها نیز به همراه آنها منتشر شده. در یکی از این طرح‌ها اسمارت‌فونی را می‌بینیم که ظاهری شبیه به Galaxy S6 edge+ داشته و از صفحه‌‌نمایشی خمیده به همراه شیشه در جلو و عقب دستگاه تشکیل شده و از دکمه Home در آن خبری نیست.

در پشت این دستگاه دوربینی قرار دارد که در هر دو طرف آن فلش‌های زنون به کار رفته‌اند. احتمال اینکه این پتنت هم‌اکنون قابلیت عملی شدن را داشته باشد بیشتر از دو مورد دیگر است. البته برای این کار سامسونگ بایستی ظرفیت باتری گوشی را تا حد زیادی افزایش دهد تا بتواند انرژی لازم برای تأمین نور این دو فلش زنون را فراهم کند.

Samsung Interchangeable Camera Module Patent

پتنت دوم به یک سیستم دوربین ماژولار مربوط می‌شود، به این معنی که کاربر می‌تواند اجزای دوربین را تا جایی که امکان آن فراهم است تغییر دهد. در یکی از تصویرهای اولیه منتشرشده، برآمدگی دوربین در پشت گوشی طوری ترسیم شده که به نظر می‌رسد این برآمدگی، یک ماژول جداشدنی باشد، که در نتیجه این قابلیت، کاربر به یک لنز محدود نبوده و می‌تواند از لنزهای مختلفی استفاده کند. هم‌چنین در تصویری دیگر، شاهد قرار گرفتن یک ماژول زوم اپتیکال روی دوربین اسمارت‌فون هستیم، که قبلا هم در گوشی‌های سری Zoom سامسونگ به کار رفته بود. علاقمندان به دنیای اسمارت‌فون احتمالا به یاد دارند که گوشی Samsung Galaxy K zoom، محصول سال 2014 که به سنسور 20.7 مگاپیکسلی BSI CMOS مجهز بود، از قابلیت فلش زنون و لرزه‌گیر اپتیکال دست نیز بهره می‌برد.

Samsung Interchangeable Camera Module Patent

در تصویری که به سومین پتنت ثبت شده توسط سامسونگ مربوط می‌شود، اسمارت‌فون باریکی دیده می‌شود که در پشت آن قسمت دایره‌شکل بزرگی که لنز دوربین و فلش را در بر گرفته، تعبیه شده است. نکته قابل توجه در این تصویر آن است که قسمت پایینی گوشی به شکل محسوسی ضخیم تر شده تا کاربر هنگام عکس‌برداری، با حضور یک دستگیره (grip) حس در دست گرفتن یک دوربین واقعی مشابه آنچه معمولا در دوربین‌های کامپکت وجود دارد را تجربه کند. هم‌چنین یک دکمه شاتر و دکمه‌ مدرجی که برخی تنظیمات به وسیله آن انجام می‌شود (dial) نیز در دستگاه به چشم می‌خورند.

Samsung Interchangeable Camera Module Patent

در حال حاضر جزییات ارائه شده درباره این سه پتنت محدود بوده و برای اینکه مشخص شود این شرکت کره‌ای در چه برهه‌ای از زمان قصد به کارگیری آنها را دارد، بایستی منتظر خبرهای بعدی باشیم. اما مهم آن است که این ایده‌ها اکنون منتشر شده و مهم‌تر اینکه قوانین مربوط به ثبت اختراعات در کشور کره از ایده‌های مذکور محافظت خواهند کرد.

گفتنی است در ماه می سال جاری میلادی سامسونگ پتنت دیگری را به ثبت رساند که نشان می‌داد این کمپانی در حال کار کردن روی یک اسمارت‌فون-نوت‌بوک هیبریدی دو سیستم عاملی است. این دستگاه از یک داک (به عنوان مغز دیوایس) برخوردار خواهد بود که می‌توان از طریق آن یک اسمارت‌فون را به دستگاه متصل کرد. این اسمارت‌فون به خودی خود با سیستم عامل اندروید کار می‌کند ولی پس از اتصال به دستگاه از طریق داک، می‌تواند سیستم عامل دیگری مانند ویندوز را نیز اجرا کند (البته سامسونگ در متن پتنت ذکر کرده بود که سیستم عامل ثانویه به ویندوز محدود نبوده و سایر پلتفرم‌ها نیز در این قضیه لحاظ می‌شوند). نکته دیگر آنکه در صورت اتصال اسمارت‌فون به نوت‌بوک و داک، می‌توان آن را شارژ نمود که این ویژگی به خصوص برای افراد در حال جابجایی هستند بسیار کارآمد خواهد بود. 

منبع : KIPRIS


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا