درخواست پتنت سامسونگ برای دستگاه موبایل مجهز به فناوری نمایش تصاویر هولوگرافیک

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1394/5/31        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، هولوگرام Hologram ، هولوگرافی Holography ، هولوگرافیک Holographic ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : تاکنون درخواست‌های پتنت‌ فراوانی از سوی شرکت‌های مختلف و افراد حقیقی و حقوقی به ثبت رسیده است. از میان این درخواست‌های پتنت برخی از آن‌ها تایید شده و در نهایت در قالب محصول یا محصولاتی به بازار عرضه شده‌اند و برخی دیگر تایید نشده یا اینکه در حد یک پتنت ثبت شده باقی مانده‌اند. شرکت سامسونگ در سه ماهه سوم 2014 در خواست پتنتی را به شماره 14/487,269 در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) به ثبت رساند که این درخواست پتنت به تازگی تحت شماره US 2015/0220058 A1 منتشر شده است. در این درخواست پتنت تکنولوژی نمایش هولوگرام و تصاویر هولوگرافیک توسط یک گوشی هوشمند شرح داده شده است.

طبق درخواست پتنت سامسونگ گوشی هوشمند مجهز به تکنولوژی نمایش هولوگرام دارای بدنه و نمایشگری مشابه سایر گوشی‌های معمول بوده با این تفاوت که یک منبع انتشار نور درست در بالای نمایشگر قرار می‌گیرد و قطعه ضخیم دیگری که قابلیت عبور نور از خود را دارد (ممکن است از جنس شیش و یا مواد دیگر باشد) در بالای منبع تصویر جایگذاری می‌شود. به این ترتیب هولوگرام و یا تصاویر هولوگرافیک در بالای این قطعه به نمایش در می‌آیند. مسلما این قابلیت مشابه تجربه ویدئوهای هولوگرافیکی که در فیلم‌ها نشان داده می‌شود نیست اما در صورت ورود این تکنولوژی به بازار قدم اول برای افزودن امکان نمایش تصاویر هولوگرافیک در گوشی‌های هوشمند برداشته می‌شود. از آن جا که سامسونگ تاکنون در بسیاری از زمینه‌ها مخصوصا در زمینه تکنولوژی‌های نمایشگر‌ها شروع کننده راه بوده است شاید بتوان به ساخت گوشی‌های هوشمند با قابلیت نمایش تصاویر هولوگرافیک و هولوگرام‌ها توسط این شرکت امیدوار بود.

Samsung US20150220058 Patent

 

Samsung US20150220058 Patent

 

Samsung US20150220058 Patent

نباید فراموش کنیم که با توجه به محدود بودن فضا و منابع گوشی‌های هوشمند افزودن تکنولوژی‌های جدید به آن‌ها کار آسانی نیست و ممکن است در ابتدای ورود، نتیجه کار آن گونه که مورد انتظار است نباشد.

لازم به ذکر است افزوده شدن امکان نمایش هولوگرم و تصاویر هولوگرافیکی به گوشی‌های هوشمند تا کنون در حد یک درخواست پتنت است و نمی‌توان در مورد تایید ساخت آن پیش‌بینی کرد.