گام بلند یاهو برای افزایش سهم خود در بازار اپلیکیشن‌ها و تبلیغات موبایل

نمایش خبر

تاریخ : 1393/5/3        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : فلوری Flurry ، یاهو Yahoo

واحد خبر mobile.ir : در طول دو سال گذشته شرکت یاهو بخشی از تلاش فنی و تجاری خود را آشکارا در حوزه نرم‌افزارهای کاربردی و برنامه‌های موبایل صرف کرده است. در همین راستا یاهو در روز 21 جولای 2014 (30 تیر 1393) اعلام نمود که این شرکت و شرکت فلوری (Flurry) به تفاهم قطعی برای خرید فلوری توسط یاهو رسیده‌اند. این معامله می‌تواند جایگاه یاهو را در عرصه تبلیغات و فن‌آوری هوشمند موبایل به کلی تغییر دهد.

فلوری یکی از شرکت‌های مطرح در عرصه تحلیل‌گری و جمع‌آوری آمار و اطلاعات بازار دیجیتال در سطح جهان است که اطلاعات ارائه‌شده از سوی آن می‌تواند برای تولید اَپ‌های جذاب، زیبا و کاربرپسند و کسب درآمد از این اَپ‌ها به کار گرفته شود و از همین رو، یاهو برای ارتقای جایگاه خویش در بازار، اقدام به خرید این شرکت نموده است. با آنکه هنوز اطلاعات دقیقی درباره رقم مورد تفاهم برای این معامله از سوی طرفین منتشر نشده ، اما مطابق اعلام برخی منابع، این رقم در حدود 200 تا 300 میلیون دلار خواهد بود. با این حال و جدا از رقم قرارداد میان مالکان دو شرکت، بی¬تردید این ادغام می‌تواند با ترکیب توانایی‌های آنها به تولید سریعتر و با کیفیت بالاتر انواع گوناگون محصولات موبایل بینجامد. به علاوه همکاری این دو شرکت از جنبه تبلیغاتی نیز موجب اعتماد بیشتر کاربران و توسعه‌دهندگان و جلب رضایت آنها شده و از این طریق سهم یاهو را از بازار افزایش خواهد داد.

Flurry

خرید جدید یاهو، یعنی شرکت فلوری، در سال 2005 و با هدف ارائه ابزارهای تحلیلی به تولیدکنندگان نرم‌افزاری حوزه موبایل تاسیس شده است. این شرکت با اطلاعات خود به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا از میزان رضایت کاربران و مناسب بودن برنامه‌های آیفون و اندروید آگاهی پیدا کنند و با توجه به این آگاهی، به تولید محصولات بهتر بپردازند. بر اساس اطلاعات ارائه شده در وب سایت فلوی، این شرکت داده‌های مورد نیاز خود را از حدود 540،000 اپلیکیشن موبایل به دست می‌آورد. به علاوه حدود 170 هزار توسعه‌دهنده در 150 کشور از تحلیل‌های فلوری استفاده می‌کنند و اینک یاهو در پی آن است تا با استفاده از قابلیت‌های فلوری، کیفیت محصولات خود را افزایش دهد.

Flurry

در واقع یاهو با 450 میلیون کاربر ماهانه برنامه‌های موبایل یکی از فعالان اصلی این بازار به شمار می‌رود. مطابق گزارشات مالی اخیر یاهو، استفاده از نسخه تحت موبایل این کمپانی به سرعت در حال افزایش است و اپ‌های دیگری نظیر برنامه آب و هوا، سرویس ایمیل، تغذیه و یاهونیوز نیز با استقبال قابل توجه کاربران قرار مواجه است. اما رقابت میان شرکت‌ها بر سر تصاحب این بازار وسیع که در سال گذشته با افزایش 80 درصدی مواجه بوده است، همچنان از برتری کامل گوگل حکایت دارد. شرکت گوگل در حال حاضر بخش عمده‌ای از بازار نرم‌افزار و تبلیغات را در اختیار خود گرفته است و می‌توان برنامه‌های جدید شرکت‌هایی چون یاهو و از جمله خرید فلوری توسط این شرکت را حرکت در مسیر مقابله با برتری گوگل و تثبیت یا افزایش سهم بازار ارزیابی نمود.

منبع : Yahoo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا