سوندار پیچای جایگزین اندی روبین در ریاست بخش اندروید گوگل شد

نمایش خبر

تاریخ : 1391/12/24
برچسب‌ها : گوگل Google ، اندی روبین Andy Rubin ، سوندار پیچای Sundar Pichai ، لری پیج Larry Page ، اندروید Android

واحد خبر mobile.ir : لری پیج -- مدیر عامل گوگل -- در روز 13 مارس 2013 (23 اسفند 1391) در وبلاگ رسمی گوگل اعلام نمود که سوندار پیچای -- رئیس بخش کروم و Google Apps -- از این پس علاوه بر حفظ مسئولیت های قبلی خود ریاست بخش اندروید گوگل را نیز به عهده می گیرد و اندی روبین -- رئیس پیشین تیم اندروید -- عهده دار پروژه های های دیگری در گوگل خواهد شد.

بنا به گفته لری پیج آشنایی گوگل با اندروید هنگامی رخ داد که در سال 2004 آقای روبین -- یکی از بنیان گذاران شرکتی با نام اندروید -- به ملاقات لری پیج و سرگئی برین رفت. در آن زمان توسعه سرویس ها برای دستگاه های موبایل کاری بسیار دشوار و طاقت فرسا بود و گوگل بیش از 100 گوشی مختلف را در جایی نگهداری می کرد تا بتواند صحت عملکرد سرویس های خود را بر روی آنها آزمایش نماید. آقای روبین عقیده داشت که گرد آوردن استانداردهای موبایل حول سیستم عاملی اپن سورس می تواند به نوآوری در این صنعت کمک نماید. ایده اولیه اندی روبین که بر اساس آن شرکت اندروید نیز بنیان گذاشته شده بود حرکت به سمت "موبایل های هوشمند تری که از موقعیت مکانی و سلایق دارنده خود آگاه باشند" بود.

Andy Rubin - اندی روبین

تصویر بالا: اندی روبین -- رئیس پیشین تیم اندروید

این آشنایی منجر به خرید شرکت اندروید توسط گوگل در سال 2005 گردید. ایده های آقای روبین در دستان گوگل به خوبی به بار نشست و سه سال بعد در سال 2008 -- تقریباً یک سال پس از عرضه آیفون -- سیستم عامل اندروید گوگل عرضه گردید. بنا به گفته لری پیج اندروید حتی موفقیتی بسیار فراتر از انتظاری که خود گوگل برای این سیستم عامل اپن سورس متصور بود کسب کرد. اندروید اکنون با در اختیار داشتن تقریباً دو سوم از بازار گوشی های هوشمند پر طرفدارترین سیستم عامل اسمارت فون ها محسوب می شود. در حال حاضر گوگل با بیش از 60 سازنده قرارداد همکاری دارد و بیش از 750 میلیون دستگاه مجهز به اندروید تا کنون فعال شده اند. اندروید از اکوسیستم نرم افزاری بسیار موفقی نیز برخوردار است و تاکنون در حدود 25 میلیارد دانلود برنامه از فروشگاه گوگل پلی به انجام رسیده است.

طبق گفته مدیر عامل گوگل، خود آقای روبین تصمیم گرفته رهبری اندروید را کنار گذاشته و آغازگر "فصل جدیدی در گوگل" باشد.

اما در گوگل طبق معمول کار به کاردان سپرده می شود. سوندار پیچای 41 ساله که از این پس در کنار مسئولیت های پیشین خود عهده دار ریاست تیم اندروید می گردد تاکنون کارنامه بسیار درخشانی را در گوگل داشته است. مرورگر کروم، سیستم عامل کروم، Google Apps و گوگل درایو از نمونه هایی است که با هدایت آقای پیچای توانسته اند به نقطه کنونی برسند. شاید قرار گرفتن یک نفر در رأس هر دو سیستم عامل اندروید و کروم او اس حاکی از احتمال تلفیق این دو سیستم عامل و یا همگرایی بیشتر آنها در آینده باشد.

Sundar Pichai - ساندار پیچای

تصویر بالا: سوندار پیچای -- رئیس تیم کروم که هدایت تیم اندروید را نیز عهده دار می شود

اما سؤال اصلی اینجاست که اندی روبین که تقریباً 50 سال از عمرش گذشته است و خود را بیش از هر چیز یک کارآفرین می داند گشودن چه فصل جدیدی را در گوگل در سر می پروراند؟ لری پیج با استعاره قرار دادن پرتاب سفینه به ماه می گوید منتظر کار خارق العاده دیگری از سوی اندی روبین است. شاید در کنار گوگل گلس و خودرو با هدایت خودکار باید منتظر عرضه محصول شگفتی ساز دیگری از این کمپانی نوآور باشیم.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا