سخنان رئیس مالی شرکت گوگل در ارتباط با سامسونگ، موتورولا و سیستم عامل کروم

نمایش خبر

تاریخ : 1391/12/14
برچسب‌ها : گوگل Google ، کروم او اس Chrome OS ، اندروید Android ، کروم بوک Chromebook ، سامسونگ Samsung ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : Patrick Pichette -- رئیس مالی شرکت گوگل -- در سخنانی که در کنفرانس سرمایه گذاری مورگان استنلی ارائه نمود گزارش هایی را که حاکی از نگرانی های گوگل در ارتباط با افزایش سلطه سامسونگ بر بازار اندروید بودند بی اساس دانست.

در این کنفرانس رئیس مالی گوگل در مورد ارتباط کمپانی محبوب خود با سامسونگ چنین اظهار نظر نمود:

«ما رابطه ای فوق العاده با سامسونگ داریم. آنها با پلتفرم اندروید بسیار موفق بوده اند. آنها نیز همانند دیگر اعضای اکوسیستم [اندروید] از این بستر منتفع شده اند. ما به همه شرکایی که در پلتفرم اندروید خود داریم خوش آمد می گوییم و به نوآوری ادامه خواهیم داد. مقصود و هدف ما حصول اطمینان از این است که تمامی شرکایی که در اکوسیستم اندروید داریم به منتفع شدن از این پلتفرم متن باز ادامه می دهند.

من فکر می کنم که هم سامسونگ و هم ما نه تنها از سوی اندورید، بلکه از کروم نیز منتفع شده ایم. کروم بوک سریع تر ازآنچه انتظار می رفت به موفقیت رسید؛ یک موفقیت سریع و ساده هم برای گوگل و هم برای سامسونگ.»

آقای Pichette می افزاید: «به نظر من روزنامه نگاران عاشق تیترهای بزرگی هستند که به فروش روزنامه ها کمک می کند.»

بدین ترتیب رئیس مالی گوگل تلویحاً صحت گزارش وال استریت ژورنال که باعنوان «سامسونگ نگرانی را در گوگل برانگیخته» منتشر شد، گزارش ZDNet با عنوان «بله، گوگل (و شرکا) باید نگران سلطه سامسونگ بر اندروید باشند» و گزارش هایی از این دست که را که مدتیست در رسانه های گوناگون منتشر می شود رد می کند -- هرچند شاید برخی از تحلیلگران این گزارش ها را به حق دانسته و حتی علت اصلی فعالیت سامسونگ بر روی سیستم عامل Tizen را نیز تلاش غول کره ای برای اثبات عدم وابستگی خود به گوگل تلقی می کنند. لازم به ذکر است که سامسونگ به تنهایی در حدود 40 درصد وسایلی را که به سیستم عامل اندروید مجهزند به فروش می رساند و حتی نفوذش در حدیست که می تواند تهدیدی برای تجارت پرسود تبلیغات موبایل گوگل محسوب شود.

Patrick Pichette

بخشی از صحبت های آقای Pichette نیز در ارتباط با برنامه این شرکت برای کمپانی موتورلا بود:

«شما برای بلند مدت سرمایه گذاری می کنید، اما ما طی 18 ماه مراحلی را طی کرده ایم که در واقع اکنون باید از آن بهره برداری کنیم [اشاره به گذشت 18 ماه از توافق برای خرید موتورلا موبیلیتی در آگوست 2011 که به تملک نهایی این کمپانی در می 2012 توسط گوگل انجامید]، در شرایطی که در حال ساخت موج بعدی نوآوری و محصولات آتی هستیم. اکنون هم مطابق آنچه در گذشته نیز بارها به آن اشاره کرده ایم می گوییم که باید از این دوره تحول عبور کنیم. این تحول ساده ای نیست. ما بسیار خوش بین هستیم، از این تحول کاملاً حمایت می کنیم و نقشه های بزرگی را برای موتورولا در سر داریم. اما در مورد آینده: در سه ماهه های اخیر شاهد اعلاناتی در مورد تجدید ساختار و منطقی تر نمودن خطوط تولید بوده اید و چنین روندی در سه ماهه های آتی نیز ادامه خواهد داشت، در حالی که علاقه مندیم که از این مرحله عبور نمائیم.

بنابراین هنوز هم کارهای سختی باید در موتورولا به اتمام برسد تا به نتایج محسوسی دست یابیم. اما بسیار خوش بین هستیم، چرا که از روز نخست کار بر روی برنامه ریزی مراحل بعدی را آغاز کرده ایم و شاهد این هستیم که این مراحل یک به یک طی می شوند.»

اما سخنان رئیس مالی گوگل به اندروید و موتورولا محدود نبود و در مورد سیستم عامل کروم نیز حرف هایی را برای گفتن به سرمایه گذاران داشت:

«برای سازمان ها مزیت کروم او اس و زیرساخت کروم این است که معادل دسکتاپ را با قیمتی که یک ششم قیمت راه کار متداول است ارائه می دهد. بنابراین اگر کمپانی شما 350، 400 و یا 500 کارمند دارد می توانید [با کاهش هزینه ها] میلیون ها دلار در تجارت خود سرمایه گذاری مجدد انجام دهید.»

Samsung Chromebook

«این تنها مزیت کروم او اس نیست، بلکه مزیت دیگر این است که این سیستم عامل بسیار امن است. پلتفرم کروم امتحان خود را پس داده. شما نتایج آزمون هایی را که در خلال "هفته های هکر" انجام شد و ما سعی کردیم کسی را بیابیم که به این سیستم نفوذ کند و امنیت آن را مختل کند دیده اید. اگر شما کسب و کاری داشته باشید، وقتی در مورد داده هایتان فکر کنید خواهید دید که امنیت مانند اکسیژن برای کسب و کارتان است.»

ظاهراً گوگل تا جای ممکن سعی نموده که همه تخم مرغ هایش را در یک سبد نچیند و در کنار تجارت اصلی خود که هنوز هم جستجو و تبلیغات کنار نتایج جستجو است، از یک سو به دنبال توسعه بسترهای نرم افزاری اندروید و کروم او اس و از سوی دیگر به دنبال نفوذ هرچه بیشتر در بازار سخت افزار و ارائه سخت افزارهای مجهز به نرم افزارهای خود است. بی دلیل نیست که سهام این شرکت روند رشدی چنین صعودی دارد:

Google Stock - 4 March 2013

منبع : ZDNet


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا