نسخه آنلاک شده آیفون 5 در آمریکا نیز عرضه شد

نمایش خبر

تاریخ : 1391/9/11
برچسب‌ها : قیمت Price ، Apple iPhone 5 ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : دو ماه و اندی پیش، کمپانی اپل در روز 21 سپتامبر 2012 (31 شهریور 1391) آیفون 5 را به بازار عرضه کرد. هرچند آمریکا نیز جزو سری اول کشورهایی بود که این اسمارت فون پرطرفدار در آن عرضه شد اما بر خلاف کانادا و برخی کشورهای اروپایی که هم زمان هم نسخه لاک شده ویژه اپراتورهای خاص و هم نسخه آنلاک شده را دریافت نمودند، در آمریکا تنها نسخه لاک شده برای سه اپراتور Sprint ،AT&T و Verizon عرضه شد.

هرچند نسخه لاک شده با قیمتی بسیار ارزان تر از نسخه معمولی عرضه می شود اما خرید این نسخه مشروط به عقد قراردادی دو ساله با اپراتور است و عملاً اپراتور بخش عمده ای از مابه التفاوت قیمت را خود به اپل پرداخت می کند و خریدار نیز هرچند مبلغ کمتری را برای خرید گوشی پرداخته، اما بخشی از هزینه بالای قرارداد با اپراتور به نوعی جایگزین هزینه خرید گوشی می شود.

Apple iPhone 5 Locked Prices

تصویر بالا: قیمت نسخه لاک شده آیفون 5 در آمریکا

داشتن گوشی لاک شده برای افرادی که می خواهند از اپراتور دیگری غیر از اپراتورهای طرف قرارداد اپل استفاده کنند و یا به سفرهای خارجی بروند دشواری هایی را به وجود می آورد و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که گوشی آنلاک شده در اختیار داشته باشند. اپل بالاخره در روز 30 نوامبر 2012 (10 آذر 1391) پس از گذشت بیش از دو ماه از عرضه آیفون 5، راه را برای خرید این اسمارت فون به صورت آنلاک شده در آمریکا با قیمت های زیر باز نمود.

Apple iPhone 5 Unlocked Prices

تصویر بالا: قیمت نسخه آنلاک شده آیفون 5 در آمریکا

دقت نمائید که نسخه آنلاک شده تنها با شبکه های GSM سازگار است. قیمت های فوق نیز بدون در نظر گرفتن مالیات است و در اکثر ایالت های آمریکا چند درصد نیز به عنوان مالیات به قیمت فوق اضافه می شود.

به نظر می رسد که سیاست اپل در عرضه اولیه آیفون 5 تنها به صورت لاک شده در آمریکا، سه اپراتور اصلی طرف قرارداد این کمپانی را بسیار راضی نگاه می دارد و طرفداران دو آتشه اپل را که تمایل به خرید محصولات این کمپانی در اولین فرصت ممکن دارند به سمت این اپراتورها سوق می دهد. قطعاً عرضه نسخه آنلاک شده نیز می تواند به گسترش بیش از پیش بازار این اسمارت فون در آمریکا بینجامد.

Apple iPhone 5

منبع : Apple


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا