گزارشی از کنفرانس خبری ششمین سالروز تأسیس شبکه ایرانسل - به زودی شاهد فروشگاه چارسو، سرویس اطلاعات شهری و نانو سیم کارت ایرانسل خواهیم بود

نمایش خبر

تاریخ : 1391/8/2
برچسب‌ها : ایرانسل Irancell ، ایران Iran

واحد خبر mobile.ir : دیروز (اول آبان ماه 1391) به مناسبت ششمین سالروز تأسیس شبکه تلفن همراه ایرانسل کنفرانس خبری این شرکت با حضور اصحاب رسانه های کشور در سالنی در کتابخانه ملی ایران برگزار گردید.

در این کنفرانس خبری ابتدا علیرضا قلمبر دزفولی مدیر عامل ایرانسل طی سخنانی به سابقه خدمات ایرانسل و افتخارات کسب شده توسط این اپراتور اشاره نمود و آمار و ارقامی را در ارتباط با عملکرد این اپراتور از ابتدای راه اندازی شبکه ارائه داد.

بر اساس این آمار عملکرد ایرانسل از نظر پوشش جاده ای و پوشش جمعیتی همواره جلوتر از تعهدات پروانه این شرکت بوده است. به عنوان مثال تا تاریخ 1391/7/30 ایرانسل توانسته 21,515 کیلومتر پوشش جاده ای را فراهم آورد، در حالی که تعهد این شرکت تا این تاریخ 9,089 کیلومتر بوده است. بدین ترتیب پوشش جاده ای فراهم شده توسط ایرانسل بیش از 2.36 برابر تعهدات آن بوده است.

Irancell Press Conference

همچنین تا همین تاریخ ایرانسل توانسته به پوشش جمعیتی 81.86 درصد دست یابد در حالی که متعهد به پوشش 74.39 درصد از جمعیت ایران بوده است. لازم به ذکر است که در حال حاضر بیش از 2,200 شهر و دهستان و بیش از 22,000 روستا تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار دارد و این اپراتور از ابتدای فعالیت تا کنون رشد سالانه ترکیبی 57 درصدی را در تعداد شهرهای تحت پوشش تجربه کرده است. البته بدیهیست که این رشد در حال حاضر به دلیل پوشش اکثر شهرها و دهستان ها کند شده است و از مهرماه 1390 تا مهرماه 1391 رشدی 18.3 درصدی را در مورد این شاخص شاهد بوده ایم.

از لحاظ تعداد دستگاه های فرستنده و گیرنده BTS نیز ایرانسل با دارا بودن 16,126 ایستگاه BTS و  104 هزار TRX (هر BTS به طور متداول چند فرستنده/گیرنده TRX را دارد) رشد ترکیبی سالانه 48 درصدی را شاهد بوده که البته این رشد از مهرماه 1390 تا مهرماه 1391 به میزان 7.3 درصد بوده است.

Irancell Press Conference

علیرضا قلمبر دزفولی مدیر عامل ایرانسل

ایرانسل در حال حاضر 10 مرکز سوئیچ اصلی (تهران 1 و 2، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، بابل، کرج، همدان و اهواز) را در اختیار داشته و 47 هزار مرکز سوئیچ فرعی را در 31 استان کشور در اختیار دارد.

بنا به گفته مدیر عامل ایرانسل در شرایطی که بر اساس قرارداد در سال هفتم ایرانسل مجاز به داشتن 1.5 درصد قطع شدن مکالمات بوده اما در این زمینه نیز فراتر از انتظارات و پیش بینی ها عمل کرده و توانسته نرخ قطع شدن مکالمات را به 0.79 درصد کاهش دهد.

در زمینه رومینگ بین المللی نیز مدیرعامل ایرانسل می گوید که این اپراتور گسترده ترین شبکه رومینگ تلفن همراه کشور را در اختیار دارد و تعداد اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ سیم کارت های دائمی، سیم کارت های اعتباری و دیتای ایرانسل به ترتیب 394، 130 و 276 اپراتور است.

ایرانسل همچنین 109 درصد رشد ترافیک دیتا را در سال گذشته شاهد بوده است.

Irancell Press Conference

ایرانسل توانسته بیش از 40 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم برای کشور تولید کند. در این میان 1,870 نفر به صورت مستقیم در استخدام ایرانسل هستند و بیش از 39 هزار نفر نیز در بخش های فنی، فروش و پشتیبانی شبکه برون سپاری ایرانسل مشغول به کارند.

در بخشی دیگر از کنفرانس خبری ایرانسل خدمات و محصولات جدید این شرکت معرفی شدند. از این میان می توان به فروشگاه برنامه های کاربردی تلفن همراه به نام چارسو اشاره نمود. این فروشگاه با عرضه محصولات نرم افزاری بومی ایرانی برای کاربران تلفن همراه، علاوه بر این که می تواند برخی از نیازهای نرم افزاری کاربران این اپراتور را پوشش دهد بستری برای کسب درآمد توسعه دهندگان نرم افزارهای ایرانی نیز خواهد بود.

سرویس اطلاعات شهری نیز از دیگر خدمات جدید ایرانسل خواهد بود که با استفاده از آن کاربران می توانند نقاط مورد نظر خود را در داخل شهر پیدا نمایند. صاحبان شرکت ها و بنگاه های تجاری نیز از طریق پرتال مربوطه می توانند نسبت به ثبت و معرفی کسب و کار خود برای این سرویس ایرانسل اقدام کنند.

ایرانسل همچنین وعده عرضه نانو سیم کارت همزمان با برگزاری نمایشگاه تله کام در 24 آبانماه را داد. نانو سیم کارت در محصولات جدید اپل منجمله آیفون 5 مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر سرویس معرفی شده توسط ایرانسل چتر وایمکس نام دارد که توسط آن استفاده از سرویس اینترنت در مکان های عمومی با استفاده از وای فای لپ تاپ ها و گوشی ها امکان پذیر خواهد بود و ظاهراً ایرانسل برای ارائه این سرویس منتظر دریافت مجوزهای قانونی لازم است.

در بخش پایانی کنفرانس، جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید. از مهمترین پرسش های مطرح شده در این جلسه زمان ارائه سرویس های 3G از سوی ایرانسل بود. مسئولین ایرانسل به این موضوع اشاره نمودند که آنها نیز تمدید مدت انحصار 3G برای اپراتور سوم را شنیده اند (که در این صورت ایرانسل امکان عرضه چنین سرویسی را تا مدت بیشتری نخواهد داشت) و منتظر ابلاغ رسمی این مورد از سوی رگولاتوری هستند تا واکنش مقتضی را از خود نشان دهند.

سخن پایانی

با ورود ایرانسل به بازار تلفن همراه ایران رقابت در این عرصه به شدت افزایش یافت و به نوعی انحصار اپراتور اول کشور شکسته شد. بدیهیست که وجود این رقابت، افزایش کیفیت خدمات و منتفع شدن مصرف کننده نهایی را به ارمغان می آورد.

با این وجود خدمات ارائه شده توسط این اپراتورها تاکنون همپای اپراتورهای مطرح جهانی نبوده و غالباً خدماتی با استانداردهای نسل های گذشته اپراتورهای جهانی به هم میهنانمان ارائه شده است. در هر حال ما هم برای هر سه اپراتور کشور آرزوی توفیق و ارائه خدمات بهتر به هم میهنان عزیزمان را داریم.



ایسام