معرفی Huawei Watch Fit 3 با طراحی مشابه Apple Watch SE و قیمت پایین‌تر

نمایش خبر

تاریخ : 1403/2/20        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، دستبند هوشمند Smart Band ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی در روز سه‌شنبه 7 می 2024 (18 اردیبهشت 1403) طی رویدادی در دبی محصولات تازه خود از جمله ساعت هوشمند، دستبند تناسب اندام، تبلت و دو لپ‌تاپ را در کنار ای‌یرباد به نمایش گذاشته است. ساعت هوشمند هواوی Watch Fit 3 نام دارد و موضوع بررسی این نوشته است. این اسمارت‌واچ در رده محصولات مقرون‌به‌صرفه طبقه‌بندی می‌شود و از طراحی زیبا و بدنه مربعی شکل، نمایشگر 1.82 اینچی AMOLED، باتری 400 میلی‌آمپر ساعتی و مجموعه‌ای از حسگرها در کنار ویژگی های پیشرفته ردیابی تندرستی و تناسب اندام بهره می‌برد.

بدنه Watch Fit 3 از آلیاژ آلومینیوم و در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، صورتی و طرحی موسوم به Tarnish ساخته شده است و شرکت چینی برای بند این ساعت نیز به تناسب رنگ بدنه، گزینه‌های مختلفی از جمله بند لاستیکی (fluoroelastomer)، نایلون و چرم در رنگ‌های مشکی، صورتی، سبز، خاکستری و دو طیف رنگ سفید شامل Moon white و Pearl white را در نظر گرفته است.

در حالی که ساعت‌های هوشمند پیشین هواوی با بدنه گرد یا مستطیل ‌شکل ارائه می‌شدند، بدنه Watch Fit 3 یک نمونه مربعی ‌شکل است که به اسمارت‌واچ‌های اپل شباهت دارد. حضور یک حلقه چرخان و دکمه‌ای موسوم به Function button در پایین آن (هر دو در کناره سمت راست ساعت) که می‌توان از آن‌ها برای دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های پرکاربرد بهره گرفت، از دیگر شباهت‌های ساعت تازه هواوی با اپل واچ به شمار می‌رود.

البته Watch Fit 3 به ویژگی‌هایی مجهز شده که آن را از Apple Watch SE متمایز می‌سازد و از میان آن‌ها می‌توان به مجموعه‌ای از امکانات و قابلیت‌های مرتبط با تندرستی و تناسب اندام از جمله سنسور سنجش درجه اشباع اکسیژن خون (SpO2) با حضور فناوری موسوم به TruSeen 5.5 اشاره کرد. شرکت چینی همچنین از مجهز بودن Watch Fit 3 به تکنولوژی TruSleep نیز خبر داده که با رصد مراحل مختلف خواب و همچنین کیفیت استراحت شبانه کاربر، امکان مدیریت بهینه خواب و ارائه موارد مرتبط با بهداشت خواب را فراهم می‌سازد. نگفته پیداست که حسگر ضربان قلب نیز در این ساعت حضور دارد.

صفحه‌نمایش رنگی این ساعت هوشمند یک نمونه مربعی‌شکل 1.82 اینچی AMOLED است که لبه‌های خمیده در چهار طرف آن به چشم می‌خورد و نسبت صفحه به بدنه را به 77.43 درصد می‌رساند. اسمارت‌واچ تازه هواوی با 9.9 میلیمتر ضخامت، تنها 26 گرم وزن (بدون بند) وزن دارد که آن را برای کاربرد روزانه به گزینه‌ای جذاب تبدیل می‌کند. در حالی که نمایشگر Apple Watch SE حداکثر روشنایی 1,000 نیتی را ارائه می‌کرد، پنل Watch Fit 3 از حداکثر روشنایی 1,500 نیت برخوردار است. وضوح صفحه‌نمایش این ساعت هم 480x408 پیکسل و تراکم پیکسلی آن 347ppi است. واچ‌فیس محصول جدید هواوی نیز قابل تنظیم است و می‌تواند برای نمایش اطلاعات مورد نیاز و بر اساس سلیقه کاربر تغییر کند.

اسمارت‌واچ هواوی با تحمل فشار 5 اتمسفر در برابر آب مقاومت دارد و آزمایش‌های دقیقی همچون تست مقاومت در برابر دما و رطوبت را پشت سر گذاشته است. از این رو می‌توان از این ساعت به عنوان گزینه‌ای برای همه انواع فعالیت‌های خارج از منزل و شرایط آب و هوایی یاد کرد. این ساعت هوشمند همچنین به صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) و برنامه ارتقاءیافته Stay Fit و اپلیکیشن جدید کالری شمار (Calorie Counter) نیز مجهز شده است که این ویژگی اخیر ابتدا در Watch GT4 هواوی در سپتامبر 2023 معرفی شد.

به گفته هواوی، باتری Watch Fit 3 یک نمونه 400 میلی‌آمپر ساعتی بوده و از دوام بالایی برخوردار است. باتری این محصول با یک بار شارژ می‌تواند در شرایط مشخص تعیین‌شده از سوی شرکت، مانند تماس محدود از طریق بلوتوث، پخش 30 دقیقه موسیقی در هفته و فعال بودن حسگر ضربان قلب و ردیابی خواب، تا 10 روز به کار ادامه دهد. این ساعت با فعال بودن قابلیت‌ همواه روشن در شرایط اعلام‌شده هواوی نیز حدود 4 روز انرژی را در اختیار خواهد داشت و پس از آن، با شارژ سیمی سریع در 10 دقیقه، نیاز یک روز را به طور کامل تأمین خواهد کرد.

اسمارت‌واچ تازه از بیش از 100 حالت ورزشی مختلف، از جمله حالت جدید موسوم به Track Run پشتیبانی می‌کند که در آن از GPS ساعت برای ردیابی دقیق مسیرهای دویدن و میزان مسافت طی‌شده توسط کاربر استفاده می‌شود. به علاوه، قابلیتی به منظور تشخیص اتوماتیک تمرین برای شش نوع خاص از فعالیت بدنی هم برای این ساعت در نظر گرفته شده است. همچنینWatch Fit 3 دوره‌های مخصوص تناسب اندام از جمله راهنمایی با تصاویر متحرک برای گرم و سرد کردن در تمرینات مختلف را نیز به ورزشکاران ارائه می‌کند.

اسمارت‌واچ جدید هواوی در کنار این موارد، به ویژگی شاتر از راه دور برای کنترل دوربین گوشی‌های هوشمند (سازگار تنها با گوشی‌های هواوی با EMUI 8.1 به بعد و آیفون با iOS 13.0 به بعد)، قابلیت پخش مستقل موسیقی و یادآوری آنی کارهای روزانه هم مجهز شده است و کاربر می‌تواند با استفاده از بلوتوث، تماس‌ برقرار کند.

این ساعت با گوشی‌های مجهز به اندروید 8 و بالاتر و آیفون‌های با سیستم‌عامل iOS 13.0 و پیشرفته‌تر سازگار است و از نظر امکانات ارتباطی از بلوتوث 5.2 و وای‌فای در باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین نسخه‌های مجهز به بند چرمی سفید و بند نایلونی خاکستری آن از NFC پشتیبانی می‌کنند.

پیش‌سفارش ساعت هوشمند تازه هواوی در بریتانیا و اروپا از روز معرفی آغاز شده و بناست از روز چهارشنبه 22 می (2 خرداد) در خرده‌فروشی‌ها نیز در دسترس خریداران قرار گیرد. این ساعت با بند فلوئوروالاستومری در رنگ های مشکی، صورتی، سبز و سفید و بند نایلونی خاکستری در بریتانیا 140 پوند و در اروپا 160 یورو قیمت خواهد داشت. مدل مجهز به بند چرمی سفید (Pearl white) آن کمی گرانتر است و در بریتانیا 160 پوند و در اروپا 180 یورو قیمت‌گذاری شده است. برای مقایسه بهتر است بدانید که ساعت اقتصادی هواوی در مقایسه با نسخه GPS مدل 40 میلی‌متری نسل دوم Apple Watch SE که ساعت هوشمند ارزان اپل به شمار می‌رود و در حال حاضر با قیمتی در حدود 181 دلار در آمازون به فروش می‌رسد، قیمت پایین‌تری دارد.

منبع : Huawei


ایسام